Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Carrera GT bude představena v Ženevě

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Přesně za měsíc představí Porsche na ženevském autosalonu sériovou verzi supersportovního modelu Porsche Carrera GT.

Nový supersport přináší výsledky vývojového potenciálu německé automobilky ze závodních tratí do běžného provozu a to včetně nových, dosud jinde nepoužitých, technologií.

Desetiválec se suchou klikovou skříní (oddělené mazání motoru) byl vyvinut na základě závodního atmosférického motoru V10 5,5 l. V Carreře GT má motor objem 5,7 l, ze kterého technici z Weissachu získali 450 kW (612 k) při 8000 ot./min a maximum točivého momentu 590 Nm. Nejvyšší rychlost 330 km/h útočí na pozice nejrychlejších automobilů světa a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s je také pozoruhodná hodnota. Za čas (9,9 s), který běžným automobilům střední třídy stačí na rychlost 100 km/h, zrychlí Porsche Carrera GT na 200 km/h.

Automobil dosahuje úctyhodných rozměrů, malá je jen extrémní výška 1,16 m, ale délka 4,61 m a šířka 1,92 m jsou spíše rozměry větších automobilů. Rozvor činí 2,73 m. V automobile nalezneme šestistupňovou manuální převodovku vlastní konstrukce.

Monokok a rám karosérie jsou vyrobeny z umělé hmoty vyztužené uhlíkovými vlákny, což je řešení na které bude mít automobilka patent. Materiál dodávající konstrukci více než dostatečnou tuhost je současně lehký a tak výsledná pohotovostní hmotnost 1380 kg výrazně přispívá k výborným výkonům.

Designéři se zaměřili také na spodní část vozu, která prošla pečlivým laděním s cílem optimalizovat proudění pod automobilem a pomocí difuzorů zvýšit přísavný efekt při vysokých rychlostech.

O zpomalení této rakety na čtyřech kolech se starají keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), které jsou dodávány od roku 2001 také do GT2.

Hořčíková kola jsou další novinkou mezi produkčními automobily. Na Carreře GT najdeme rozměr 265/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR 20 vzadu. Roadster má střechu ze dvou 2,4 kg těžkých dílů z uhlíkových vláken, které je možno uložit v zavazadlovém prostoru vpředu.

První Carrera GT vyrobená v továrně v Lipsku bude dodána zákazníkovi na konci roku 2003. Očekává se cena kolem 400.000 Euro.

Ondřej Láník
Diskuze (18)