Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche chce zaujmout mladší zákazníky, použije k tomu koncept Apple

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 11. 2021 • 11:55
16
Zobrazit náhledy (16)
Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio Porsche Studio

Německá automobilka buduje síť speciálních Porsche Studií, která půjdou za hranice běžného autosalonu. Inspirací je přitom koncept Apple Store.

Automobily značky Porsche si díky svým výkonům a úspěchům v soutěžních sériích vybudovaly skvělé jméno po celém světě, vedení automobilky si však dalo za cíl podpořit povědomí o značce také pomocí speciálních Porsche Studií, která mají jít za hranice běžného showroomu.

Svá první Porsche Studia už společnost otevřela v Evropě i Asii a otevření prvního amerického Studia se očekává začátkem příštího roku v Portlandu. Cílem těchto studií přitom není prodávat auta, ale budovat značku, jak uvedl Kjell Gruner, výkonný šéf severoamerického zastoupení automobilky v rozhovoru pro Auto News během autosalonu v Los Angeles.

Inspirací pro nová Porsche Studia se měl stát koncept obchodů Apple Store, které svým unikátním přístupem i pojetím jednoduše vynikají nad konkurencí. Ve srovnání s běžným dealerstvím jsou Studia menší a navržená tak, aby mohla být umístěna v centru měst. Tím se chce Porsche ještě víc přiblížit mladší klientele.

Nové cílové skupiny… nejsou ochotné vydat se na delší cestu do dealerství,“ uvádí Gruner. „Říkají ‚Buďte tam, kde jsem já.‘ Vedeme docela dost jednání. Potřebujeme dealery, kterým se bude líbit tento koncept, najdou správné místo a mají investiční možnosti.

Namísto prodeje aut se studia soustředí na prodej různého příslušenství z oficiální nabídky automobilky, což může být oblečení, hračky i sportovní vybavení. Klienti automobilky si ovšem mohou prohlédnout speciální customizační sady a ve speciálním salonku si navrhnout svůj vysněný vůz.

Koncepce Porsche Studií má ovšem i své kritiky. Například majitel RDS Automotive, provozující zastoupení Porsche ve Filadelfii, se domnívá, že koncept Porsche Studií rozmělňuje značku. „Proč se honíme za podřadným byznysem, od kterého se všichni odstřihují? Spíš než následovat Teslu bychom měli následovat Gucci a Louis Vuitton.  To je mnohem lepší model, protože když Američanům řeknete, že to nemohou mít, pak to mít musí.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud