Porsche chystá elektrického a vodíkového konkurenta pro BMW 5
Porsche dnes prodejně spoléhá kromě dvou SUV modelů také na luxusní liftback Panamera, zacílený na sportovněji založenou klientelu sedmičkového BMW nebo Audi A8. Teď má ovšem v plánu jít o segment níž, kde působí pětkový bavorák, Audi A6, ale třeba i ambiciózní Jaguar XF. A s čím vlastně? Budete asi překvapení.
Porsche chce do tohoto segmentu podle Ulricha Hackenberga, šéfa R&D koncernu Volkswagen, uvést hned dvě verze jednoho modelu, nepůjde však o klasickou kombinaci diesel-benzin, popřípadě hybrid, ale o elektromobil a vůz s vodíkovými palivovými články (takže vlastně také elektromobil). Vůz využije lehce upravenou modulární koncernovou platformu MSB, pojmenovali ji eMSB a v rámci ní bude mít nový model, ať už půjde o sedan nebo také liftback, akumulátory pod podlahou kabiny a elektromotor(y) a ecu vzadu, pod podlahou zavazadlového prostoru. V případě vodíkové verze bude palivový článek umístěn nad přední nápravou.
Stuttgartská automobilka se nechce nechat zahanbit Teslou v případě elektrického modelu tak počítejte s výkonem přes 310 kW a jízdním dosahem na jedno nabití (o dost) více, než 450 km. V prodeji by se nový vůz měl objevit v roce 2018. Vodíková verze přijde na řadu ještě o něco později a bude se jednat o produkci v omezené sérii.
Porsche už ohledně této koncepce přihlásilo v Evropě, Číně a USA několik individuálních patentů, dá se však předpokládat, že vývoj elektromobilů probíhá napříč celým VW, Audi už také oznámilo práci na čistě elektrickém crossoveru Q6 a německý koncern se netají dalšími plány na elektrifikaci své nabídky.