Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Mission E má 440 kW a nabíjení na 80 % zabere čtvrt hodiny

Jan Mička Jan Mička 14. 9. 2015
12
20
Zobrazit náhledy (12)
Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E Porsche Mission E
Porsche ve Frankfurtu představilo svůj první plně elektrický čtyřmístný vůz. Má výkon 440 kW a na jedno nabití ujede více než 500 kilometrů.

Do světa elektromobilů se počínaje letošním frankfurtským autosalonem vrhá také Porsche. Při návrhu studie Mission E využilo bohatých zkušeností ze závodů Le Mans (konkrétně s modelem 919).

Koncept Mission E pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 440 kW, které zároveň obstarávají pohon všech kol. Vůz díky nim zrychlí z 0-100 km/h za 3,5 sekundy (na dvoustovce je za méně než 12 sekund), měl by být velmi agilní díky systému řízení obou náprav, a na jedno nabití lithium-iontových baterií ujede více než 500 kilometrů.

Zajímavostí je doba nabíjení – na 80 procent kapacity se dostanete za neuvěřitelných 15 minut, ovšem při napětí 800 V. Použitá platforma je nicméně kompatibilní také s obvyklejším napětím 400 V, nechybí ani možnost indukčního nabíjení bez použití jakýchkoliv kabelů. Akumulátory jsou zabudovány po celé ploše podlahy (podobně jako u Modelu S od Tesly), a pokud si tento fakt spojíte s karoserií o výšce 1300 milimetrů, dostáváte extrémně nízké těžiště celku.

Futuristická karoserie odpovídá zařazení vozu mezi koncepty, interiér je ale ještě o kus dál. Na palubní desce byste nenašli jediné konvenční tlačítko, protože ani není potřeba. Přístrojový štít vyzařuje holografický obraz individuálně volených aplikací ovládaných bezdotykově pomocí gest, sériová produkce takového řešení je ale hudbou vzdálené budoucnosti. Středový tunel v podstatě odpovídá produkčnímu Porsche 918 Spyder, působí však mnohem uhlazeněji a neschází mu ani jednoduchý volič jízdních režimů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Tesla vs Porsche
Jolinar
| 20. 9. 2015
Jsem rad ze konecne i Porsche se rozhodlo vydat do sveta elektromobilu, jen skoda, ze je to planovano az na rok 2020 :-(
Tesla nestoji v klidu a cekat ze do roku 2020 nebudou mit stejnou technologii je velmi najivni. Stejne tak je smutne, ze Porsche uvede cisty elektromobil az 12 roku po Tesla Roadsteru. Tak jen doufam, ze to bude stat za to cekani...
A je to tu !
norday
| 15. 9. 2015
čumák mi moc nesedí (Takovej ten divně smutnej výraz...), ale boční profil ukazuje jak měla Panamera vypadat od samého začátku.
spis nez Panamera
_MT_
| 15. 9. 2015
Od kdy má střední třída 4,9 metru? Panamera je větší, ale opravdu jen krapet - asi 15 cm, což není ani rozdíl třídy a může být klidně výsledkem snížení priority prostoru v druhé řadě.

Očekávám něco trochu civilnějšího, ale v délce takový problém nevidím. Nepřekvapilo by mě, kdyby se pod novým vedením ubrali tímhle směrem - více stylu, méně praktičnosti (to případně nechat na kombi, kde prostor ve druhé řadě nemá takový dopad na profil).
Hmm
_MT_
| 15. 9. 2015
Ano, 15 minut je použitelné. 10 minut na přestávku stačí, 5 minut navíc se dá tolerovat. Pokud budu jíst, je v pohodě i Tesla na Superchargeru. Problém pak je, že místa, kde mohu takhle rychle nabíjet, a místa, kde chci zastavit (jíst), nemají moc velký průnik (zatím).
Panamera
_MT_
| 15. 9. 2015
To je v první řadě otázka změny priorit. První generaci nafukovali a nafukovali, protože šéf prý trval na tom, že se musí dozadu pohodlně posadit. A žádný prcek to není.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku