Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche opustilo plány na vývoj modelu menšího a levnějšího než Boxster

redakce AUTO.CZ
Diskuze (24)
Německý výrobce sportovních aut Porsche opustil plány na výrobu nového dvousedadlového vozu, který by byl menší a levnější než jeho model Boxster.

Informaci o zrušení projektu přinesl o víkendu list Stuttgarter Zeitung s odvoláním na generálního ředitele firmy Matthiase Müllera.

Podobné plány by podle Müllera mohly oslabit značku a znepřátelit si tradiční zákazníky. „Nebylo by pro značku dobré, pokud bychom přišli o tradiční zákazníky Porsche vývojem nového modelu," dodal Müller v rozhovoru. Porsche také podle něj nemá v současnosti plán na vývoj menší verze čtyřdveřového sedanu Panamera, i když v příštích pěti až šesti letech by podobný model mohl přicházet v úvahu.

Porsche chce zvýšit s využitím zdrojů Volkswagenu roční dodávky aut na zhruba 200.000 vozů. Největší evropská automobilka nyní vlastní 49,9 procenta Porsche a chce odkoupit i zbývající podíl, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (24)
Avatar - Astene
16. 5. 2012 18:50
Re: Ještě, že tak...
Čekám, že by VW nedovolilo slevit z komfortu až na úroveň Elise vzhledem ke svému jménu (kličky, žádná madla, bez středové konzoly...) [odkaz] Ale třeba se pletu a dokázalo by mě VW překvapit, jako se mu to povedlo u Citigo, které ve spoustě drobných detailů neodpovídá standardům VW. Kdo ví... :-)
15. 5. 2012 23:30
Re: Ještě, že tak...
Kdo říká, že by to byl standardní, komfortní Volkswagen? Určitě by bylo těžší, ale pořád lehké. Ostatně Elise také neustále "tloustne." Cílem byl malý, jednoduchý, lehký sporťáček. Ostatně se můžeš podívat [odkaz] Koncept s dvoulitrovým dieselem (180 koní) vážil 1200 kilo, u produkčního se počítalo s lepší hodnotou. Odhadovaná cena byla 550 tisíc u VW na UK trhu.
Avatar - Astene
15. 5. 2012 22:59
Re: Ještě, že tak...
Jo, Elise je fajn. Funguje ale jakžtakž s tímhle výkonem jenom díky své hmotnosti. Dokážeš si ale představit VW/Audi/Porsche auto, které by mělo v interiéru viditelnou hliníkovou konstrukci auta? Já teda ne. To auto by myslím bylo ve výsledku větší a těžší než Elise. A po přidání koncernových komfortních standardů a potřebného výkonu by najednou mohlo začít požírat i zákazníky TT nebo Boxsteru. Ani s tou praktičností by nemusel být díky dvěma možným kufrům na štíru:-)
Pořád tu cestu přes malé auto s motorem uprostřed moc nevidím, i když konkurence by asi nebyla velká. Jak jsem psal, spíš bych pochopil pustit se do plnějších vod konkurence Toyota/Subaru/Mazda/Nissan/Hyundai a nabídnout podobný recept, ale s kvalitou zpracování koncernu a vyladěností od Porsche.
15. 5. 2012 22:25
Re: Ještě, že tak...
R8 je na úrovni vyšších 911. Výš jít nemohou, protože tam máš Aventador a bude tam 918, což jsou zbraně celkem vysokého kalibru. TT už dnes dokáže potrápit Boxstera/ Caymana i základní 911. Nabízí jiné hodnoty, jiný zážitek. Má sice neurozený původ, ale TT RS je slušné kladivo. Když si vezmu uzavřenou verzi, tak máš zadní sedadla, kam se dá něco odložit, a máš rozumný kufr. Je celkem praktická.

Myslím si, že by to šlo. TT je A3 v líbivější karoserii. Rozhodně by nešlo o plnohodnotnou alternativu, dostal bys schopnější auto, ale zaplatil bys za to praktičností. A mělo by být i menší než TT. Teoreticky by se mohli zbavit TT, nahradit ho svojí verzí Scirocca (koncept Shooting Brake), ale ten by se zase žral s třídveřovou A3. Nabídku mají nabitou. Osobně bych malou R8 rád viděl.

Co se podvozku a schopností týče, Cayman je limitován 911. Pokud by tenhle prcek roztrhal na kusy TT, tak by se nic nestalo, přeci jen by to bylo R. A na osmiválcovou R8 mít nebude, ta má dostatečný odestup a trochu jiný charakter. Vem si Elise, to má velmi schopný podvozek, motorově máš 100 a 162 kW a auto je to velmi zajímavé. Proč by to nefungovalo u Audi? Alfa Romeo 4C je také velmi podobný recept.
Avatar - Astene
15. 5. 2012 20:26
Re: Ještě, že tak...
Když nad tím tak přemýšlím, Audi je teď v nezáviděníhodné situaci. Nad R8 by nebylo vhodné jít kvůli Lambu, pod R8 kvůli Porsche a ještě níž už mají TT.
Nevím, ale už TT mi nepřijde moc praktické a přiostřit by také šlo, jen by se musela vzít nová generace trochu za jiný konec.
A nejsem si nějak jistý, že by TT vedle sebe uneslo něco s podobnou cenovkou, ale ostřejší a s lepšíma jízdníma vlastnostma. Další "problém" by byl, s kterým se potýká třeba současný Cayman, a to "výkonnější" podvozek než motor. A udělat něco ještě menšího, od přírody díky umístění motoru podobně agilního jako Cayman, ale ještě se slabším motorem? Celkem rozhodnutí zastavit projekt chápu. Nebo by mohli jak jsem naznačil vzít jako základ TT, pro Audi ho udělat standartně jako čtyřkolku a pro "ostatní" jako zadokolku. Ale to asi taky není moc reálné ;-\