Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche otestovalo 4,4litrovou V8 spalující vodík na Nürburgringu, zatím jen virtuálně

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 8. 2022 • 10:40
26
33
Zobrazit náhledy (26)
Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu Modelová řada Porsche na okruhu F1 v Istanbulu

Německá automobilka evidentně nechce být závislá jen na bateriových elektromobilech a prozkoumává další možnosti.

Elektromobilita je dnes hlavním tématem u většiny automobilek, najde se však i pár značek, které nechtějí sázet vše na jednu kartu. Tou nejvýraznější bývá automobilka Toyota, která dlouhodobě hlásá, že chce nabídnout široké spektrum řešení, ze kterého si vybere každý. S podobným přístupem ale evidentně koketuje i Porsche.

Německý výrobce prémiových vozů už sice představil svůj prémiový elektromobil, který nabízí působivé výkony i patřičný pocit luxusu, současně však podniká kroky i v jiných oblastech bezemisní budoucnosti. Vedle vývoje a výroby syntetických paliv totiž koketuje také s vodíkovou technologií, včetně spalování vodíku.

Automobilka se totiž pochlubila virtuální studií, ve které postavila na Nürburgring velké luxusní auto s motorem spalujícím vodík. Jeho základem byl 4,4litrový motor V8, upravený pro vyšší kompresní poměr a spalující vodík, se kterým vůz dosáhl nejvyšší rychlosti 261 km/h a známý okruh zdolal v čase 8 minut a 20,2 sekundy.

Úprava motoru pro spalování vodíku přitom nebyla úplně jednoduchá. Motor, přeplňovaný turbodmychadly, potřeboval větší množství vzduchu, to však komplikovala nižší teplota výfukových plynů. Automobilka proto motor osadila turbodmychadly s elektronickou asistencí.

Video se připravuje ...

Různé konfigurace motoru ukazovaly různé klady i zápory, jedna věc ale motoru nechyběla: výkon. Vodíkový osmiválec se totiž automobilce podařilo vyladit až na cca 440 kW, tedy zhruba 560 koní. Umístěn měl být v automobilu s pohotovostní hmotností až 2650 kilogramů, což by odpovídalo segmentu velkých SUV.

Simulace pak také ukázala, že tento typ motoru by splnil očekávané parametry pro emisní normu Euro 7. Samotný motor by přitom byl dražší než klasické benzínové motory, nepotřeboval by však systém pro úpravu spalin, což by cenu vodíkového motoru a benzínového motoru vyrovnalo.

Automobilka sice nepočítá, že by motor v současné podobě začala vyrábět, to však ani nebyl cíl experimentu. Studie totiž měla automobilce především přinést nový pohled na výkonné motory spalující vodík, což se zřejmě povedlo. Při troše štěstí by se navíc tento typ motorů mohl časem objevit i v nových produkčních vozech.

Ostatně Porsche by nebylo jedinou značkou, která by se rozhodla vodík spalovat. Kromě již zmiňované Toyoty totiž tuto technologii chtějí využívat i společnosti vyrábějící těžké pracovní stroje a v minulosti s ní koketovaly i jiné automobilky. S vodíkem jako takovým pak v současnosti pracují i značky jako BMW, Land Rover nebo Renault.

Doporučujeme

Témata
Avatar - kuk
30. 8. 2022 00:31
Re: Sice jenom test,
Ten naivní hlupák bude za pár let taky jezdit s elektromobilem, ale bude furt mektat o tom že vodík je budoucnost. :D :-!
Avatar - kuk
30. 8. 2022 00:21
Naprosto neekonomická hovadina pro naivní hlupáky
Naprosto neekonomická hovadina nad kterou se ukájej zoufalí závisláci na spalovacích popelnicích, který slepě věřej, že se to brzo bude vyrábět. Ha ha ha. :-[]
22. 8. 2022 19:26
Re: Sice jenom test,
Pre: Othello a Gvick2:
Opäť jedna zbytočná debata s vypatlancom, že na to ešte máte silu, chlapi.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2022 21:42
Re: Sice jenom test,
jo já JSEM PŘIHLÁŠENÝ FURT = jak vidíš z toho zelenýho puntíku, ale TY NE! ;-)

hele FAKT si až TAK SKOČIL NA ŠPEK zrovna (chytrýmu to jo ale "oblbovači par excellence") MUSKovi? :-O :D

no víš ona to ZNALOST učivo ze ZŠ = prostě je. a docela dost lidí (1-2 MULTILINKové? :-! s ní maj prostě PROBLÉM :-)
JÁ ji nepopírám = TY ano ;-)

tak naposled AUTA = drtivá většina na elektřinu a energie v batriích. Vodík CELÝ SVĚT na VODÍK = a k tomu asi pár aut (asi určitě nákladní a část osobních). v tomhle dát na/řídit se podle MAJITELE NEJvětšího výrobce ELEKTRO = to je fakt VTIP fór až černej humor :*) :-!

i když je to možná lepší než to úvodní = JÁJÁJÁ vs SVĚT (vědců a investorů ;-)
20. 8. 2022 21:18
Re: Sice jenom test,
Ale samozřejmě, že dělal, stačí si přečíst rozhovory s Muskem, kde zdůvodňuje, proč není vodík pro EV cesta.
A samozřejmě, že nejde jen o EV (ale i o EV), ale i o ukládání energie a možnost jejího opětovného čerpání - úložiště.
Základní školu si nech pro sebe, stačí se podívat na tvůj psaný projev a je jasné, že jsi jí nejspíš nedokončil.
Jo multinick, který si do 20 vteřin od napsání příspěvku nasází 8 dislike v době kdy je pod diskuzi jediný přihlášeny Hammunasakra. Vidím, že logika tě také moc nepolíbila.