Porsche Panamera: Velká fotogalerie, oficiální informace, plakáty
Porsche potvrdilo informace o voze, kterému do pěti metrů chybí jen velmi málo. S délkou 4,97 m se v rámci skupiny VW Group zařadí mezi modely A6 a dosluhující A8/S8, větší je také VW Phaeton. Šířka 1,93 m je královská, momentálně na ni nemá žádný s německých konkurentů luxusní třídy. Výškou je karoserie naopak celkem konfekční - Audi S8 je přibližně stejně vysoké, ostatní konkurenti pak o několik centimetrů vyšší. Rozvor měří 2,92 m. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,29. Na zádi je výsuvný spojler. Karoserie je jen čtyřmístná, každý z cestujících má své vlastní sedadlo. Zadní dvojici sedadel bude možno sklopit a zvětšit tak zavazadlový prostor. Ten by měl mít objem od základních asi 450 l do maximálních 1500 l.
Porsche Panamera - srovnání rozměrů s luxusní konkurencí | ||||||
Značka | Porsche | Audi | BMW | Mercedes-Benz | Jaguar | Lexus |
Model | Panamera | A8 | 7 | třída S | XJ | LS |
Délka [mm] | 4970 | 5062 | 5072 | 5076 | 5090 | 5030 |
Šířka [mm] | 1931 | 1894 | 1902 | 1872 | 1898 | 1875 |
Výška [mm] | 1418 | 1444 | 1479 | 1473 | 1448 | 1465 |
Rozvor [mm] | 2920 | 2944 | 3070 | 3035 | 3034 | 2970 |
Podstatnou informací pro případné zájemce je skutečnost, že tento sedan nebo snad čtyřdveřové kupé je ve skutečnosti zřejmě největší hatchback na trhu. Se zadním víkem se totiž zvedá také zadní sklo a přístup k zavazadelníku tak bude vzhledem k velikostní kategorii vozu přímo ukázkový.
Vedle Cayenne je Panamera druhým současným modelem, který má motor vpředu. Pohon zadních kol, standardně dodávaný u základních verzí, bude možno vyměnit za verzi hnacího ústrojí s pohonem všech kol u silnějších motorizací.
TEST Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň (7/2005) |
Porsche Cayenne Diesel: Motor 3.0 TDI (176 kW) bude od února 2009 dodávat Audi |
Základním motorem pro model Panamera bude šestiválec 3,6 FSI (220 kW), Panamera S dostane osmiválec 4,8 l a Panamera Turbo pak jeho přeplňovanou verzi s pěti sty koňmi. Mluví se o vzduchovém odpružení zadním nápravovém diferenciálu se zvýšenou svorností a o dvouspojkové převodovce PDK. jestli se vypraví turbodiesel pod kapotu zatím není jisté, na druhou stranu hybridní zážehová jednotka bude důležitá zejména pro americký trh.
Nová modelová řada Porsche Panamera se bude vyrábět v závodě v Lipsku. Tam vyrostla výrobní hala o ploše cca 22.000 metrů čtverečních a odpovídající logistické centrum. Zatímco motory se pro model Panamera budou vyrábět v hlavním závodě Stuttgart-Zuffenhausen, lakované karoserie bude dodávat závod Volkswagen v Hannoveru. V lipské továrně pak budou vozy montovány. Ročně má být prodáno cca 20.000 vozů.
Světová premiéra je naplánovaná na ženevský autosalon 2009. První modely se dostanou celosvětově do prodeje během pozdního léta 2009. Ročně by se mělo vyrobit 20 tisíc kusů s cenou mezi 80 a 125 tisíci Euro, třetina produkce bude směřovat na americký trh.
Porsche Panamera - srovnání rozměrů s konkurencí z nejlepší společnosti | |||
Značka | Porsche | Bentley | Maserati |
Model | Panamera | Continental Flying Spur | Quattroporte |
Délka [mm] | 4970 | 5290 | 5097 |
Šířka [mm] | 1931 | 1976 | 1895 |
Výška [mm] | 1418 | 1475 | 1438 |
Rozvor [mm] | 2920 | 3065 | 3064 |