Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Velká fotogalerie, oficiální informace, plakáty

Ondřej Láník
Diskuze (171)
Nový manažerský sportovně-luxusní sedan se nečekaně ukázal krátce po představení inovovaných Boxsterů a Caymanů a po potvrzení výroby naftového Cayenne.

Porsche potvrdilo informace o voze, kterému do pěti metrů chybí jen velmi málo. S délkou 4,97 m se v rámci skupiny VW Group zařadí mezi modely A6 a dosluhující A8/S8, větší je také VW Phaeton. Šířka 1,93 m je královská, momentálně na ni nemá žádný s německých konkurentů luxusní třídy. Výškou je karoserie naopak celkem konfekční - Audi S8 je přibližně stejně vysoké, ostatní konkurenti pak o několik centimetrů vyšší. Rozvor měří 2,92 m. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,29. Na zádi je výsuvný spojler. Karoserie je jen čtyřmístná, každý z cestujících má své vlastní sedadlo. Zadní dvojici sedadel bude možno sklopit a zvětšit tak zavazadlový prostor. Ten by měl mít objem od základních asi 450 l do maximálních 1500 l.

Porsche Panamera - srovnání rozměrů s luxusní konkurencí
ZnačkaPorscheAudiBMWMercedes-BenzJaguarLexus
ModelPanameraA87třída SXJLS
Délka [mm]497050625072507650905030
Šířka [mm]193118941902187218981875
Výška [mm]141814441479147314481465
Rozvor [mm]292029443070303530342970

Podstatnou informací pro případné zájemce je skutečnost, že tento sedan nebo snad čtyřdveřové kupé je ve skutečnosti zřejmě největší hatchback na trhu. Se zadním víkem se totiž zvedá také zadní sklo a přístup k zavazadelníku tak bude vzhledem k velikostní kategorii vozu přímo ukázkový.

Vedle Cayenne je Panamera druhým současným modelem, který má motor vpředu. Pohon zadních kol, standardně dodávaný u základních verzí, bude možno vyměnit za verzi hnacího ústrojí s pohonem všech kol u silnějších motorizací.

Doporučujeme
TEST Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň (7/2005)
Porsche Cayenne Diesel: Motor 3.0 TDI (176 kW) bude od února 2009 dodávat Audi

Základním motorem pro model Panamera bude šestiválec 3,6 FSI (220 kW), Panamera S dostane osmiválec 4,8 l a Panamera Turbo pak jeho přeplňovanou verzi s pěti sty koňmi. Mluví se o vzduchovém odpružení zadním nápravovém diferenciálu se zvýšenou svorností a o dvouspojkové převodovce PDK. jestli se vypraví turbodiesel pod kapotu zatím není jisté, na druhou stranu hybridní zážehová jednotka bude důležitá zejména pro americký trh.

Nová modelová řada Porsche Panamera se bude vyrábět v závodě v Lipsku. Tam vyrostla výrobní hala o ploše cca 22.000 metrů čtverečních a odpovídající logistické centrum. Zatímco motory se pro model Panamera budou vyrábět v hlavním závodě Stuttgart-Zuffenhausen, lakované karoserie bude dodávat závod Volkswagen v Hannoveru. V lipské továrně pak budou vozy montovány. Ročně má být prodáno cca 20.000 vozů.

Světová premiéra je naplánovaná na ženevský autosalon 2009. První modely se dostanou celosvětově do prodeje během pozdního léta 2009. Ročně by se mělo vyrobit 20 tisíc kusů s cenou mezi 80 a 125 tisíci Euro, třetina produkce bude směřovat na americký trh.

Porsche Panamera - srovnání rozměrů s konkurencí z nejlepší společnosti
ZnačkaPorscheBentleyMaserati
ModelPanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Délka [mm]497052905097
Šířka [mm]193119761895
Výška [mm]141814751438
Rozvor [mm]292030653064

Ondřej Láník
Diskuze (171)
Avatar - ONDRUSKE -MAZDY 929- ZNÁTE JE ?
Re: Sedačka
vysvětlení je prosté, auto je čtyřsedadlové, široké, a vy vlastně nevidíte ,,třetí sedadlo uprostřed,, ale pravé zadní a mezi tímto pravým zadním a pravým předním je vidět zadní pravý sloupek. Ta sedadla jsou opravdu hodně od sebe, asi bude problém hladit stopařky po stehně >:D >:D >:D
Avatar - Pjenkava
27. 11. 2008 01:02
Sedačka
Zaráží mě to sedadlo navíc (uprostřed) na první fotografii... 8-s Nějaké vysvětlení?
Avatar - Plautus
26. 11. 2008 15:04
Re: Coupééé
nekritizujem, ale vyjadrujem svoj názor a ten znie, že toto Porsche sa mi nepáči, nezaujalo ma ako napríklad MB CLS alebo VW Passat CC, hoci VW nemám príliš rád, ale kupátkový Passat je okulahodiaci počin, asi prvý Passat, ktorý sa mi dizajnovo páči, čo o Panamere nedokážem povedať, ale tak želám jej priazeň klientov značky Porsche, ktorá je orientovaná na inú skupinu zákazníkov ako Passat a CLS je zase na trhu už nejaký ten rôčik :-)
25. 11. 2008 11:43
Re: dalsia mrtva legendarna znacka
Myslím si, že je to nádherné auto. A hlavně je praktické. Porsche se konečně stává luxusní. A může si ho dovolit i majetná rodina s dětmi.
Osobně bych ho bral hned.
Avatar - Pierro
25. 11. 2008 09:03
Re: Dva dny
Dinare, opět nemám slov - moudré a zralé slovo diamantového kovboje... >:-[]