Německá automobilka investuje do životaschopnosti svého osmiválce, přirozeně ho tedy plánuje nechat i pod kapotou čtyřdveřového grand toureru.
Nejnovější třetí generace Porsche Panamera se nám představila na konci loňského roku, a jak to nyní vypadá, měla by mít před sebou dlouhý život. Konkrétně se přitom dočká stejného scénáře jako SUV Cayenne. Přestože tedy německá automobilka plánuje i pro nízký luxusní čtyřdveřový model čistě elektrickou variantu, spalovací, respektive hybridní specifikace vozu by měla v nabídce Porsche zůstat ještě mnoho let.
Identické plány pro Panameru a Cayenne potvrdil v rozhovoru s britským magazínem Autocar šéf výzkumu a vývoje automobilky Michael Steiner: „Nové Cayenne bude plně elektrické, ale po celou dobu jeho životnosti budeme mít paralelně k dispozici i verzi se spalovacím motorem. A stejné to bude i u Panamery.“ Sdílením motorizací mezi modely by tak i Panamera udržovala v portfoliu značky osmiválcovou jednotku pod kapotou.
Porsche v tomto ohledu už dříve potvrdilo významné investice do vývoje pohonných jednotek, zejména pro zvýšení efektivity svého osmiválce vyráběného v motorárně v Zuffenhausenu. Rozsáhlá technická opatření mají výrobci zajistit, že motor se dvěma turbodmychadly bude připraven splnit i budoucí legislativní požadavky. V případě Cayenne chce značka nabízet model s celkem třemi druhy pohonných ústrojí i po roce 2030.
Výhledové datum uvedení elektrické Panamery zatím Porsche neuvedlo, její umístění v portfoliu nad modelem Taycan už nicméně v minulosti nakousl generální ředitel značky Oliver Blume: „Myslím, že by to mohlo fungovat, protože oba elektromobily hrají v různých segmentech. Panamera je o stupeň výš než Taycan.“ Luxusní výbavou i prostorností kabiny se ostatně Panamera staví nad Taycan už nyní.
Ačkoliv tedy Porsche pracuje na elektrické verzi Panamery, stejně jako další značky částečně opouští zprvu ambiciózní plány přechodu na elektromobilitu. Německý výrobce sice tvrdí, že v roce 2030 bude schopen doručit zákazníkům až 80 % všech vozů s elektrickým pohonem, tento plán však nyní staví na budoucím reálném zájmu ze strany zákazníků a vývoji elektromobility na klíčových světových trzích.