Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na cestě je elektrické Porsche Cayenne. Osmiválec zůstává v nabídce!

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
23 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (28)

Vedle nové elektrické verze bude nadále existovat i pokročilý osmiválec, a to ještě pěknou řádku let.

Porsche oficiálně potvrzuje, že nadcházející čtvrtá generace SUV Cayenne bude plně elektrická. Se započatým testováním prototypů ovšem dodává, že bude také pokračovat ve vývoji spalovacích a výkonných hybridních variant populárního modelu. Přesněji chce německá značka nabízet své SUV s celkem třemi druhy pohonných ústrojí i po roce 2030. Svůj osmiválec přitom udrží v prodeji díky rozsáhlým investicím do jeho modernizace.

Video placeholder
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid • Zdroj: Porsche

„Ve svém segmentu bylo Cayenne vždy sportovní volbou. A v polovině současné dekády bude čtvrtá generace určovat standardy elektrických SUV. Zároveň ale budou mít naši zákazníci i v nadcházejících deseti letech možnost vybírat z široké nabídky výkonných a efektivních spalovacích a hybridních variant,“ oznámil Oliver Blume, generální ředitel Porsche.  

Plán automobilky je tedy následující: Současná třetí generace Cayenne, která loni podstoupila rozsáhlou modernizaci, bude v následujících letech dále vylepšována a souběžně nabízena vedle čtvrté, plně elektrické generace, kterou značka odhalí již příští rok. Porsche v tomto ohledu mluví o významných investicích do vývoje pohonných jednotek, zejména pro zvýšení efektivity svého osmiválce vyráběného v motorárně v Zuffenhausenu. Rozsáhlá technická opatření mají výrobci zajistit, že motor se dvěma turbodmychadly bude připraven splnit i budoucí legislativní požadavky.

Porsche stejně jako další značky v poslední době opouští zprvu ambiciózní plány přechodu na elektromobilitu. Německý výrobce sice nadále tvrdí, že v roce 2030 bude schopen doručit zákazníkům až 80 % všech vozů s elektrickým pohonem, tento plán však nyní staví na budoucím reálném zájmu ze strany zákazníků a vývoji elektromobility na klíčových světových trzích.

Dvojice nejpopulárnějších modelů Porsche – Macan a Cayenne – se tak do dočkala odlišného osudu. Zatímco Cayenne bude pokračovat i se spalovacími, respektive hybridními motorizacemi, nová generace menšího Macanu zcela nahradila předchůdce a nedávno dorazila na trh výlučně s elektrickým pohonem na vyhrazené platformě PPE (Premium Platform Electric).

Další vývojový stupeň zmíněného konstrukčního základu PPE s 800V architekturou využije Porsche také u elektrického Cayenne – proto ostatně spalovací/hybridní verze SUV zůstane na dosavadní platformě MLB Evo třetí generace modelové řady.

Další technické informace o chystané novince zatím Porsche neodhalilo. Poskytuje nicméně první oficiální fotky maskovaných prototypů, které nyní čekají miliony testovacích kilometrů po celém světě v extrémních klimatických a topografických podmínkách.

Vstoupit do diskuze (28)