Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche připomíná 50 let slavného 917 a odhaluje jeho moderní interpretaci

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 3. 2019
52
Zobrazit náhledy (52)
Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917 Porsche 917
Porsche 917 slaví 50. narozeniny a automobilka si pro něj i jeho fanoušky připravila řadu dárku. Nejpřitažlivější z nich představuje zrenovovaný první exemplář spolu se studií moderní podoby slavného závodního vozu.

Porsche 917 patří k nejslavnějším vítězům 24 hodin Le Mans i série CanAm a zároveň je pro řadu svých příznivců díky filmu Le Mans tou nejzářivější hvězdou stříbrného plátna.

Světová výstavní premiéra slavného závodního vozu se odehrála 12. března roku 1969 na autosalonu v Ženevě. Právě tehdy byl veřejnosti představen první exemplář Porsche 917-001 s bílou karoserií, kterou zdobily prvky v zelené barvě a startovní číslo 917 na přídí bocích i zádi.

V této podobě ovšem Porsche 917-001, které bylo používáno pro prezentace a testování, nezůstalo příliš dlouho a pro autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem pořádaný rovněž v roce 1969 již jeho bílou karoserii místo zelené přídě zdobily oranžové proužky a startovní číslo 3. V rámci prezentace spolupráce automobilky Porsche se závodním týmem J.W. Automotive Engineering pak 917-001 neslo i tradiční modrou a oranžovou, odhalující sponzorskou společnost Gulf.

Po prvním celkovém vítězství značky Porsche ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans roku 1970, kterého dosáhla posádka Hans Herrmann a Richard Attwood s typem 917 s krátkou zádí, startovním číslem 23 a karoserií v červenobílé kombinaci týmu Porsche KG Salzburg, došlo na podzim roku 1970 k proměně 917-001 právě do podoby tohoto vítězného vozu a to včetně nové zádě.

Porsche 917-001 nikdy nezávodilo, ale vedle prezentace bylo využíváno i pro náročné testování a to včetně jízd na Nürburgringu. Do současnosti se pak mělo dochovat ve výrazně jiné podobě, než byla ta, v níž se představilo v rámci ženevského autosalonu v roce 1969.

Muzeum automobilky Porsche se ovšem v souvislosti s 50. narozeninami typu 917 rozhodlo jeho prvnímu exempláři vrátit jeho původní podobu. Restaurování vozu zabralo více než rok a během této doby byly důkladně zkoumány všechny komponenty, aby byla většina z nich skutečně původní. Došlo ovšem i na výrobu nových dílů a například přední i zadní část karoserie jsou za využití původních výkresů i dobových fotografií vyrobeny za pomoci 3D tisku.

Porsche 917-001 je nyní již ve své původní podobě a stane jednou z hvězd výstavy „Barvy rychlosti – 50 let 917“. Ta bude v továrním muzeu automobilky Porsche veřejnosti přístupná od 14. května do 15. září letošního roku a nabídne přehlídku deseti zástupců slavného Porsche 917, disponujících společně výkonem 7795 koní.

Vedle historických vozů bude představen i koncept moderní interpretace Porsche 917, který je dílem malé skupiny inženýrů a designéru. Podobu tohoto vozu automobilka prozatím odhaluje pouze prostřednictvím jediné fotografie a dodává, že se má jednat pouze o studii. Ta nabízí kombinaci současného stylu značky Porsche s liniemi a barvami vítězného 917 z Le Mans roku 1970.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku