Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche připomíná, odkud pochází inspirace pro klasické označení Targa

Ondřej Mára Ondřej Mára 14. 6. 2022 • 17:41
56
Zobrazit náhledy (56)
Porsche 911 Targa (1973) Porsche 911 Targa (1973) Porsche 911 Targa (1973) Porsche 911 Targa (1973) Porsche 911 Targa (1988) Porsche 911 Targa (1988) Porsche 911 Targa (1988) Porsche 911 Targa (1993) Porsche 911 Targa (1993) Porsche 911 Targa (1993) Porsche 911 Targa (1993) Porsche 911 Targa (1993) Porsche 911 Targa (1993) Porsche 911 Targa (1997) Porsche 911 Targa (1997) Porsche 911 Targa (1997) Porsche 911 Targa (1997) Porsche 911 Targa (1997) Porsche 911 Targa (1997) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2006) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa (2011) Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa Porsche 911 Targa

Označení Porsche 911 Targa je dnes naprostou klasikou, kde se ale vůbec vzalo?

Automobilka Porsche se na svém Twitter účtu rozhodla rozšiřovat obzory svým sledujícím. Již 4. dubna, na tzv. „NationalSpellingDay“, rozjela sérii, kdy ke každému písmenu abecedy přidává termín spojený s automobilkou Porsche. Kromě toho má však ještě série PorscheMacroMondays a také BehindTheBadge, kde se věnuje detailům modelů i historie značky.

Před pár dny se pak na profilu automobilky objevilo vysvětlení pojmu Targa, kterým Porsche tradičně označuje své částečně otevřené modely. Jak přitom automobilka v příspěvku vysvětluje, toto jméno pochází ze závodu Targa Florio, konaných v jižní Itálii, kde si automobilka připsala řadu úspěchů.

Video se připravuje ...

Automobilka se těchto závodů několikrát zúčastnila již začátkem padesátých let a připsala si zde několik vítězství. Když pak značka stavěla nový otevřený model, který reagoval na rostoucí bezpečnostní nároky u kabrioletů (v tomto případě řešeno pevným ochranným obloukem za sedačkami), padlo rozhodnutí pojmenovat vůz podle závodu, na kterém byla značka úspěšná.

Poměrně rychle pak přišla řeč právě na závody Targa Florio, po jistou dobu však automobilka pracovala s názvem 911 Florio. Teprve Harald Wagner, tehdejší šéf prodejů na domácím trhu, měl přijít s otázkou „Proč to prostě neoznačujeme Targa?“.

Tento termín se přitom v italštině dá přeložit jako označení pro registrační značku, podle legendy na to však automobilka přišla teprve v momentě, kdy copywriteři připravovali prodejní brožury. Automobilka si zažádala o patent na koncept Targa v roce 1965 a od podzimu 1966 doplnil model Targa modely kupé řady 911, 911 S a 912.

První vozy přitom dostaly zadní skládací díl střechy s plastovým oknem, který od roku 1967 volitelně nahrazovalo pevné zadní okno z bezpečnostního skla s výhřevem. O rok později se pak pevné sklo stalo standardem, přičemž tato koncepce modelu vydržela víceméně až do roku 1993.

S čtvrtou generací modelu 911 (typ 993) představilo Porsche novou konstrukci modelů Targa, které měly pevné boční oblouky a odsuvný střed střechy. Klasická koncepce s výrazným rollbarem a zcela otevřeným prostorem nad posádkou se však vrátila zpět v roce 2011 se sedmou generací modelu 911 (typ 991) a uchovala se až do osmé generace, představené v květnu 2020 (typ 992).

Doporučujeme

Témata