Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácná 911 S Targa 40 let chátrala v garáži. Podívejte se, jak ji v Porsche dali do kupy

Jan Zajíc Jan Zajíc 9. 12. 2020 • 23:51
26
Zobrazit náhledy (26)
Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa Porsche 911 S Targa

Divize Porsche Classic Factory Restoration se pochlubila výsledkem více než tři roky trvajících prací na renovaci vzácné 911 S Targa se zajímavou historií.

Na oddělení, které má na starosti právě originální opravy vozů slavné německé automobilky, se obrátil přímo majitel oné devětsetjedenáctky. Současný vlastník, dlouholetý sběratel a fanoušek Porsche, Targu před několika lety objevil ve Spojených státech. A nebyla v moc dobrém stavu, jak ostatně dokládají fotky zachycující předrenovační stav.

Červená 911 totiž strávila skoro 40 let pod plastovou plachtou v garáži, která navíc postrádala dveře. Zdálo se, že tehdejší majitel na německý sporťák snad zapomněl. To ovšem současného vlastníka neodradilo. Auto, naštěstí kompletní, koupil a následně předal oddělení Porsche Classic Factory Restoration.

Měl dobré důvody, jde totiž o vzácnou verzi z přelomu let 1966 a 1967. Podle Porsche vzniklo jen 925 exemplářů 911 S Targa s dvoulitrovým plochým šestiválcem, krátkým rozvorem a "měkkým" zadním oknem - skleněné Targa dostala jako alternativu teprve v roce 1967.

Červený kousek s bohatou výbavou používal prodejce v Dortmundu jako předváděcí vůz. V roce 1969 byl prodán do USA. A mezi léty 1977 až 2016 byl tedy opuštěn v garáži.

Jak asi tušíte, v Porsche Classic Factory Restoration odvedli skvělou práci. Renovace zabrala více než tři roky. Specialisté z renovačního oddělení přitom samozřejmě využili řadu dílů z unikátního skladu součástek pro klasická Porsche, který zahrnuje více než 60 tisíc položek.

A pokud něco chybí, díky originální dokumentaci to mohou vyrobit. Výzvou například byla produkce vnějšího materiálu střechy tak, aby vypadal jako ten původní. Snadné nebyly ani další úkony, třeba lakování karoserie si vyžádalo zhruba 1000 hodin.

Výsledek renovace si samozřejmě můžete prohlédnout v galerii. Pro úplnost dodáváme, že Porsche 911 S Targa pohání dvoulitrový plochý šestiválec o výkonu 160 koní. Akcelerace z klidu na stovku zabere 7,6 sekundy, maximální rychlost činí 225 km/h.

video

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud