Porsche připomíná významné jubileum Waltera Röhrla výstavou
Walter Röhrl se narodil 7. března roku 1947 v německém Řezně a profesionálním řidičem se stal již ve svých šestnácti letech. První vítězství v mistrovství Evropy získal v roce 1971 a mistrem Evropy se stal v roce 1974.
Své dva tituly mistra světa v automobilových soutěžích získal v letech 1980 a 1982. Ten první vybojoval za volantem vozu Fiat 131 Abarth, zatímco pro ten druhý jej dovezl Opel Ascona 400.
Během své aktivní závodnické kariéry vystřídal skutečně pestrou škálu vozů a značek od malého obratného Fiatu 850 Coupé, s nímž startoval ve své první soutěži v roce 1968 přes BMW 2002 k Fordu Capri, Lanciím Stratos a 037 až po Audi Quattro. S ním pak vedle soutěží exceloval i ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak, kde zajel 11. července 1987 rekordní čas 10:47,85 minuty.
Zvláštní místo v životě tohoto slavného závodníka pak mají vozy značky Porsche. Jeho prvním vlastním automobilem bylo údajně Porsche 356 B Coupé, které koupil bez motoru. V roce 1981 se projevil jako univerzální jezdec, který s vozy Porsche 911 SC a 924 Carrera GTS startoval v soutěžích, zatímco na okruzích proháněl konkurenci se speciály Porsche 935 a 924 GTP.
V průběhu osmdesátých let se i přes své angažmá v továrních týmech jiných značek podílel jako testovací jezdec na vývoji sportovních vozů značky Porsche a na plný úvazek se jím pak stal v roce 1993. Samotná automobilka připomíná, že vedle řady jiných modelů pracoval i na finálním naladění jejích špičkových zástupců v podobě typů 959, Carrera GT a 918 Spyder.
Výstava pořádaná na oslavu 70. narozenin tohoto slavného jezdce ve firemním muzeu automobilky Porsche v německém Zuffenhausenu je pro veřejnost otevřena od 14. března do 14. května letošního roku a doprovází ji i životopisná kniha „Walter Röhrl – Querlenker“.
Návštěvníci se mohou těšit na závodní a sportovní vozy Porsche Carrera GTS Rallye, 911 SC Coupé San Remo, 924 GTP Le Mans, 964 Carrera Supercup, 356 B 1600 Coupé a Carrera GT.
Vedle vozů značky Porsche je pak vystaveno i Audi Quattro Sport S1, o němž Walter Röhrl prohlásil, že to byl nejbrutálnější stroj celého jeho kariéry.