Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche připravuje hybridní pohon spolu s VW Group

Ondřej Láník
Diskuze (168)
Podle informací německého týdeníku Automobilwoche, připravuje Porsche intenzivně obchodní plán pro novou limuzínu Panamera. První prototyp bychom měli spatřit za několik málo týdnů, avšak již v dubnu letošního roku...

Podle informací německého týdeníku Automobilwoche, připravuje Porsche intenzivně obchodní plán pro novou limuzínu Panamera. První prototyp bychom měli spatřit za několik málo týdnů, avšak již v dubnu letošního roku se zřejmě definitivně rozhodne, s jakými technickými novinkami sériová Panamera v k zákazníkům v roce 2009 přijede.

Již nyní se vážně mluví o hybridních hnacích ústrojích, která budou stavět na kombinaci vidlicového šestiválce nakupovaného u Volkswagenu a elektromotoru. Nejdříve se s hybridním pohonem zřejmě setkáme v Cayenne, později asi také v Panameře. Potvrzen je také dvacetiprocentní podíl dílů použitých v Panameře z jiných modelových řad, přičemž půjde převážně o "neviditelné" komponenty motorů či elektroniku.

Ještě před tím příjde na trh, pravděpodobně až za rok, facelift úspěšného SUV Cayenne a v přípravě jsou silné verze aktuálního Porsche 911 (997), s tradičními přívlastky Turbo nebo GT3.

Již krátce před premiérou nového Porsche 911 Turbo zveřejnila automobilka zajímavou informaci o technice nového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, která byla dosud vyhrazena pouze méně teplotně namáhaným vznětovým motorům.

Porsche je od sedmdesátých let minulého století jednou z nejaktivnějších automobilek v oblasti přeplňování motorů. Nová generace legendárního Porsche 911 Turbo bude mít motor přeplňovaný výfukovým dmychadlem s variabilními lopatkami rozváděcícho kola, stručně označovanou písmeny VGT. Podle automobilky jde o první uplatnění tohoto řešení u zážehového vozidlového spalovacího motoru.

Turbodiesely s VGT se od devadesátých let zasloužily o výrazné vylepšení charakteristik moderních turbodieselů zvýšením flexibility a schopnosti zrychlovat již od nízkých otáček motoru. Dosud však byla teplota výfukových plynů až 1000°C překážkou v rozšíření účinného prostředku také do zážehových motorů. Porsche ve spolupráci s firmou Borg Warner Turbo Systems zavede do výroby nové turbodmychadlo, které využívá materiály převzaté z kosmického průmyslu.

Ondřej Láník
Diskuze (168)
18. 1. 2006 09:08
Re: Krutá realita
Myslím, žes to nahoře ne úplně přesně pochopil... Jinak pozor na zaryté VWisty... na "isty" obecně bacha. Jsem sice rád, že ses zasmál... ovšem ten komu zmrzne usměv na tváři nebudu já, nýbrž ty... 8-s ;-) >:D :yes:
18. 1. 2006 08:36
Re: Krutá realita
:-) :yes:
17. 1. 2006 22:39
Re: Krutá realita
Problém je, že to, jak píšeš, Korejci sečtou, nejen jim (VW) ale hlavně NÁM... a to je problém každýho z nás, tady... Jo, nahoře to píšeš hezky - cena cena. Souhlas. Taky teď VW tvrdě tlačí na pilu v úsporách... V Evropě maj ceny nastavené dobře... trh rozkolísává globální svoboda obchodu, jistě, třeba Korea... ovšem nad tím nejásejme. Pokud budeš mezi propouštěnejma ve VW z důvodů úspor, budeš mít na tohle jinej názor... Takže opravdu dojde k tomu, že VW ušetří, zlevní... ale odnesem to my, tady, ne Korejci... Takže já bych spíš fandil tomu VW... P.S. raději píši o designu... a ten je fakt na straně Evropy. Byť, vím, Avensis je bouchanej snad v Anglii... tak pokud bych měl volit mezi Accordem, Avensisem a 6kou... sáhl bych po 6ce, bejt mi 30 a po Avensisu, bejt mi 60 ;-)
17. 1. 2006 21:52
Re: Krutá realita
To mě těší... s tou esejí. Pravda je, že čísla v USA už tak ne... Četl jsem rozhovor se šéfem VW... otěže jsou pevně v rukách... bude to dobrý. Jinak... tvrdě do mně, dost vydržím ;-) Ani bys nevěřil, kolikrát za poslední tři dny jsem si vzpomněl na Toyotu a na tebe... jaks někde obhajoval její modelovou řadu pro Evropu... a já zvažoval co ti na to mám napsat... Tady se o VW, resp. o Golfu píše, že je pro páprdy... tohle opravdu nechápu... protože co by pak musela být Corolla... já prostě stále nedokážu pochopit, že se někomu může líbit víc než Golf... tohle není má snaha po udržení tváře... já nazírám, nebo se snažím nazírat objektívně... a já prostě na Corolle nevidím žádnou finesu, co by mě přitáhla. Akorát jsem četl, že Verso má nějaké vlepované folie na oknech a snižuje to hluk... což může být příjemné. Ale ať dělám, co dělám... já v Golfu vidím velkou potenci a navíc - historii... i estetickou jednotu s předchozími modely..
17. 1. 2006 20:51
Re: Tohle nesmí vidět žádný VWfil - aneb kde dělají soudruzi
:-) Klid... známá pravda... dej mi čísla, zfalšuju si je sám ;-) Tuším, že záporné číslo znamená pokles... Logické. Kdyby tam bylo číslo kladné, byl by výsledek na vzestupu... jenže... a v tom to je, ne každé záporné číslo je ve sve podstatě negativním výsledkem a ne každé číslo kladné je ve své podstatě výsledkem pozitivním. Vše nutno nazírat z optimálního úhlu... takže nalezneš-li tento úhel, pak myslím, že nebudeme daleko od pravdy, když společně budeme konstatovat převažující pozitívní výsledek těch čísel. Proč? To je nad slunce jasné... VW takto nejlépe může provést rešerži a dospět k budoucí optimální alokaci jednotlivých modelů po uzlech, tj. po liniích těžišť prodejů. Přece je známé, že ne každý model je stejně úspěšný ve velké aglomeraci či v rovinách bavlníkových plantáží. Takže já to vnímám velice uspokojivě. Na budoucí roky nelze z pozice VW shlížet, než s velkým, přitom realistickým US očekáváním. Není od věci současně připomenout, že určitý vedlejší pramen aktivit VW v USA, reprezentovaný nám dobře známou tříkolkou... vyvolá takovou odezvu v příslušných komunitách, že spolu s roustoucím zájmem o ostatní produkty, a zde akcentuji zejména passátního Phaetona spolu s Apoštolem, dají vzniknout nové legendě... totiž - lehká odbočka - kobercové bombardování zajisté znáš... jde o plošnou, totální zkázu daného území... - takže můžeme očekávat vznik budoucího legendárního pojmu "VWnálet"... což v přeneseném významu bude chápáno, jako "vyautění" daného území auty jiných prodejců a "okupaci" tamního trhu než výrobky VW. Samozřejmě, jde o okupaci vyvolanou bezuzdnou touhou budoucích kupců vozidel VW, odmítajících spontánně výrobky jiné... Přesně v té době musí ovšem nastoupit přesná kalkulace prodejů (zde již nepochybně jen ve velkých kladných číslech) přičemž horní hranice propustnosti výše úspěchu je stanovovaná pravidly hospodářské soutěže toho, kterého státu, s omezením, v odborných kruzích zvaným jako - monopol. Taktéž zde vzniklá oscilace na hranici zákonně možného nejspíše zlidoví ve formě pojmu "monopolní linie VW"... ;-) Děkuju za pozornost. ;-)