Porsche rozšíří svou nabídku na sedm modelů
Menší SUV Macan nebude pouze značkovou variantou Audi Q5. Šéf automobilky z Zuffenhausenu Matthias Müller řekl v rozhovoru pro německý Auto Motor und Sport, že Porsche nevyužije celé platformy koncernu VW, ale pouze její části. Macan by tedy jako sportovnější auto mohl mít jiné naladění podvozku, níže položená sedadla (obojí zcela určitě) a také vlastní motory. Ovšem, asi ne všechny, zejména turbodiesely by měl dodat Volkswagen, resp. Audi.
Ve stejném interview Müller prozradil, že by si přál paletu složenou ze sedmi modelových řad. „Je to ideální, životní cyklus jedné generace je sedmiletý. To nám dává možnost představit každoročně jeden nový model.“ Je pochopitelně jedno, zda to bude zástupce zcela nového segmentu, kde dosud automobilka nepůsobila, nebo nová generace stávající řady.
K rozšíření portfolia výkonný ředitel poznamenal, že novým typem bude sportovní vůz mezi legendární 911 s aktuálním kódem 991 a chystaným spyderem 918 a jako další přijde na řadu menší sourozenec Panamery. Pokud započteme i Macan a 918, vyjde ovšem řad osm, supersport 918 totiž stojí poněkud stranou pravidelné nabídky modelů.
V Zuffenhausenu se chtějí věnovat nadále také plug-in hybridům. Po debutu modernizované Panamery E-Hybrid přijde na řadu i velké SUV Cayenne a elektromotor dostane i zmíněný Macan. Bude modelů nakonec devět? Uvidíme. Další supersport s označením 960 není v tuto chvíli prioritou, na vývoji se pracuje, ale přednost mají výše zmíněné projekty. Beztak se „Fefiho“ (jméno Fefi znamená Ferrari Fighter!) s plochým šestiválcem 3,9 l a čtyřmi turbodmychadly nedočkáme dříve než za čtyři roky, takže by byl de facto nástupcem 918.