Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche ukazuje, jak funguje aktivní aerodynamika nové 911

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 2. 2019
37
4
Zobrazit náhledy (37)
Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) porsche_aPorsche 911 (992)911_41 Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992)
Porsche 911 nové generace 992 pomalu nahrazuje generaci 991 a automobilka věnuje náležitou péči prezentaci všech jeho předností.

Porsche 911 patří mezi průkopníky aktivních aerodynamických prvků, vždyť již koncem roku 1988 uvedená generace 964 se mohla pochlubit aktivním spoilerem v kapotě motoru, vysouvajícím se automaticky při rychlosti nad 80 km/h.

Během uplynulých třiceti let prodělalo Porsche 911 důkladný vývoj, který přinesl řadu změn. Některé byly výrazné a jiné naopak téměř nepostřehnutelné. Mezi ty druhé lze zařadit i pokroky v oblasti vývoje aktivních aerodynamických prvků.

Nová generace 992 navazuje na odkaz svých předků aktivním spoilerem na zádi, k němuž přidává řadu dalších prvků, které odhaluje automobilkou Porsche připravené video. Cílem všech součástí aktivní aerodynamiky je zlepšení chlazení brzd i motoru, zvýšení účinnosti přeplňované pohonné jednotky a samozřejmě i další zlepšení jízdních vlastností vozů.

Vše vlastně začíná v přídi vozu, kde jsou aktivní lamely, které upravují proudění vzduchu pro zajištění co nejlepšího již zmiňovaného chlazení brzd a zároveň minimalizaci turbulencí kolem předních kol.

Vzduch, který proudí kolem boků a střechy vozů je pak usměrňován k průduchům za zadním oknem, jejichž prostřednictvím je veden k chladicímu systému motoru a skrze něj pak následně vyveden do výdechů v zadním nárazníků.

Pro dosažení co nejlepšího proudění vzduchu kolem vozu a snížení aerodynamického odporu vzduchu se aktivní lamely v předním nárazníku uzavírají při rychlosti 70 km/h a spoiler na zádi se vysouvá při rychlosti 90 km/h. Další změny v nastavení těchto prvků se automaticky odehrávají při rychlosti 170 km/h.

V souvislosti s Porsche 911 s interním označením 992 lze připomenout, že oficiální představení jeho prvních zástupců v podobě kupé Carrera S a Carrera 4S se odehrálo koncem listopadu roku 2018 v rámci autosalonu v Los Angeles. Začátkem ledna roku 2019 pak byly představeny kabriolety Carrera S a Carrera 4S.

Porsche 911 generace 992 v provedeních Carrera S a Carrera 4S mají ve svých zádích uložen přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 2981 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více než u končících verzí S. S motorem spolupracuje osmistupňová dvouspojková převodovka.

Foto a video: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - VDC
A bude
VDC
| 23. 2. 2019
No práce že už byla.
Avatar - speedfred
A bude
speedfred
| 23. 2. 2019
podľa čoho to takto interne značia ?
Avatar - white label
A bude
white label
| 23. 2. 2019
993 už byla..., pokud zůstanou u 99_, mají volné ještě 994, 995, 998 a 999.
Nebo se mohou vrátit k 964 a přijít třeba s 965, 966..., možností mají spoustu.
Avatar - VDC
A bude
VDC
| 23. 2. 2019
potom 993, nebo co? Trochu se to zamotava

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku