Porsche v Ženevě 2007
Porsche Cayenne
Hlavním poznávacím znamením Porsche Cayenne modelového roku 2007 je nově stylizovaná příď. SUV dostalo užší, hranatější světlomety a elegantnější nárazník. Designéři zapracovali také na zádi, kde jsou rovněž nová světla a přepracovaný nárazník.
Hlavní kroky modernizace však proběhly pod kapotou. Všechna tři modelová provedení – Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo mají více výkonu a zároveň nižší spotřebu. Použitím přímého vstřikování benzínu – Direct Fuel Injection (DFI) bylo u jednotlivých modelů dosaženo snížení spotřeby o více než osm procent. Porsche uvádí, že v provozu je možná úspora až 15 procent.
Základní Cayenne je stále poháněn šestiválcem, ale místo objemu 3,2 litru má nyní 3,6 litru. Výkon vzrostl o 29 kW na 213 kW a točivý moment se dostal z 310 na 385 Nm. Cayenne dosahuje maximální rychlosti 227 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,1 s při kombinované spotřebě 12,9 litru paliva na 100 km.
Osmiválec Cayennu S má objem 4,8 litru a díky přímému vstřikování paliva a systému VarioCam Plus má výkon 283 kW a točivý moment 500 Nm. Ručička rychloměru u Cayennu S svou pouť ukončí u hodnoty 252 km/h, zatímco stopky měřící zrychlení z 0 na 100 km/h se zastaví po 6,6 s, to vše při kombinované spotřebě 14,9 litru na 100 km.
Vrcholem řady je Cayenne Turbo (verze S zatím nebyla představena), jehož dvěma turbodmychadly dopovaný osmiválec má výkon 368 kW a točivý moment 700 Nm. Stokilometrovou rychlostí se Cayenne Turbo pohybuje za 5,1 s od startu, cestující si mohou vychutnat maximální rychlost 275 km/h, přičemž se kombinovaná spotřeba dostává na stejné hodnoty jako u modelu S.
Systém Porsche Traction Management (PTM) se stará o rozdělení síly motoru mezi zadní a přední kola v poměru 62:38 a v případě potřeby je možné přenést 100 procent výkonu dozadu nebo dopředu. Všechny modely jsou standardně vybaveny systémem Porsche Stability Management (PSM) s brzdovým asistentem, zdokonalenou stabilizací přívěsu a Offroad-ABS. Cayenne Turbo je sériově vybaven podvozkem Porsche Active Suspension Management (PASM) se vzduchovým odpružením. Novinkou v nabídce je příčná stabilizace Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), což je plynulé omezování náklonů karoserie v zatáčkách. V terénu tento systém umožňuje maximální křížení náprav a optimalizuje trakci.