Porsche V8? Dostane ho i Audi a Bentley
Osmiválce to teď už ani u zavedených luxusních značek nemají jednoduché. Po krku jim kromě emisních norem jdou i silné přeplňované šestiválce, jejichž schopnosti většině zákazníků stačí. Zájem o V8 tak klesá a bude to mít své oběti. Jednou z nich by měl motor V8 4.0 od Audi. Pohonná jednotka, kterou ingolstadtská značka dodává i do Crewe, by měla být podle interních informací poslední svého druhu, po skončení její životnosti už nebude vyvíjen nový motor.
Audi a Bentley ale o V8 nepřijdou, osmiválec 4,0 l se dvěma turby totiž poté bude zbytku koncernu dodávat Porsche. To zvolilo u svého motoru konstrukci s turbodmychadly umístěnými ve "véčku" mezi řadami válců, což je stejná koncepce, jakou použilo AMG u kupé GT. Výhodou jsou malé prostorové nároky, ale také větší výkon a nižší spotřeba.
Panamera Turbo, která motor dostala jako první, jej má naladěný na výkon 404 kW a je o 30 % úspornější, než předchozí nositel stejného jména, mimo jiné i díky funkci deaktivace válců. Modulární systém motoru navíc umožní i pozdější zkombinování s hybridním systémem. Porsche kvůli novému motoru postavilo novou továrnu, která stála 80 milionů euro a čtyři stovky dělníků v ní zvládnou vyrábět až 200 motorů denně. Zde se bude vyrábět i pohonný systém pro elektromobil na bázi konceptu Mission E, očekávaný v roce 2018.