Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poslední nové Volvo FH Classic předáno v České republice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Společnost Volvo Group Česká republika předala letos na jaře poslední vozidlo modelové řady FH Classic do služeb firmy Spex, spol. s r.o.

Modelová řada známá dnes jako FH Classic byla představena v roce 1993 a společnost Volvo Truck Czech za jednadvacet let dodala na český trh celkem 8646 vozidel z této řady. Spolu s vozy dodanými předchozími importéry na počátku devadesátých let dosahuje počet legendárních FH vysoko přes hranici 10.000 kusů.

Vývoj zcela nové řady nákladních vozidel FH začal již v roce 1986 a vyvrcholil po sedmi letech uvedením sériových vozů, nahrazujících úspěšnou řadu F. Ta byla v nabídce 15 let a pro mnoho řidičů v tehdejších ČSAD znamenala splněný sen o řízení zahraničního kamionu.

Nová řada FH v první polovině devadesátých let dvacátého století působila jako z jiného světa ve všech směrech – ať šlo o použité dvanácti-, resp. šestnáctilitrové motory, jízdní vlastnosti, komfort řidiče a jeho bezpečnost.

Kvality nové generace nákladních vozidel značky Volvo ostatně potvrzuje i zisk titulu International Truck of the Year 1994. Byl to první titul pro řadu FH, ale ne poslední - v roce 2000 se úspěch opakoval. To už první generace vozů řady FH měla za sebou první facelift z roku 1998.

Po téměř deseti letech, v roce 2002 přišla na trh druhá generace řady FH. Kromě vizuálních změn na exteriéru zaznamenal vůz hodně vnitřních změn. Byly představeny nové převodovky, přibyla elektronika a do vývoje motorů průběžně promlouvalo postupné zavádění emisních norem.

Třetí generace vozů Volvo FH byla představena v září roku 2012 a jde ve stopách svých předchůdců, což opět velmi dobře dokazuje zisk titulu International Truck of the Year 2014. V prvních dvanácti měsících od zahájení prodeje nového modelu FH bylo do České republiky dodáno téměř tisíc vozidel.

Firma Spex, která převzala poslední vozidlo Volvo FH Classic v České republice, byla založena v roce 1990, zpočátku se zabývala vnitrostátní a mezinárodní dopravou nákladními vozidly do 7,5 tuny celkové tonáže.

V současné době se firma Spex, spol. s r.o. orientuje především na mezinárodní dopravu, spedici, nabídku skladovacích prostor, přepravu nebezpečného zboží - ADR, přepravu svitků /muldy/ a velkoobjemové přepravy. Firemní flotila disponuje 20 vozidly ve stejném designu.

Na český a slovenský trh vstoupila nákladní vozidla značky Volvo již v první polovině sedmdesátých let v podobě modelů F89 a F12 a spousta řidičů pamětníků dodnes na tato vozidla vzpomíná.

Kapitola samostatného působení značky na českém trhu se začala psát nejprve v roce 1991, kdy byla založena společnost Pema Praha jako oficiální dovozce nákladních vozidel Volvo.

Společnost Volvo Truck Czech s.r.o. pak začala v České republice oficiálně působit 1. dubna 1997. O rok později, 30. 10. 1998 bylo slavnostně otevřeno nové obchodní a servisní středisko VTCz v Průhonicích. Od té doby se počet vlastních Volvo Truck Center rozrostl na dvanáct.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - JirkaV8
8. 6. 2014 02:52
Re: Rád by som vedel dôvod na kúpu starého modelu
Ono nový model se designově nemusí všem líbit, složitější PN atd atd. Ono né vždy nové musí být diametrálně lepší.
Avatar - jozephko
7. 6. 2014 17:51
Rád by som vedel dôvod na kúpu starého modelu
Tak to je pokrok - už sa neobjavujú články len o premiérach nejakého nového modelu, ale aj o jeho derniére... >:D
Čo v článku nebolo a čo by ma zaujímalo najviac, je to, akú zľavu poskytli tomu poslednému zákazníkovi - 20, 30 či dokonca 40 % z ceny auta? Prečo inak by si kupoval starý model, keď sa už vo veľkom predáva model nový?