Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno. SSC Tuatara je nejrychlejším produkčním autem světa. S překvapivým náskokem

Jan Zajíc Jan Zajíc 20. 10. 2020 • 19:00
46
11
Zobrazit náhledy (46)
SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara SSC Tuatara

V minulých dnes se objevily zprávy, že SSC Tuatara je novým nejrychlejším produkčním autem světa. Teď už máme jasno.

Hyperauto americké automobilky SSC North America se skutečně stalo nejrychlejším sériově vyráběným vozem planety. Ale prvenství, spojených s rychlostí, má hned několik.

Začněme tím nejdůležitějším, tedy tím oficiálním rekordem, pro který se používá průměrná rychlost ze dvou jízd v opačném směru. V tomto případě se Tuatara, kterou řídil závodník Oliver Webb, do Guinnessovy knihy rekordů zapíše (tedy snad, o slavné knize rekordů oficiální tisková zpráva mlčí) s údajem 508,73 km/h.

Pro srovnání, dosud rekord patřil Koenigseggu Agera RS s 447,19 km/h. Vylepšení je tedy neuvěřitelně výrazné. Tuatara navíc jako první sériové auto překonala hranici 500 km/h.

Abychom měli obrázek úplný, podívejme se ještě na obě jízdy, z nichž průměr vznikl. V první americký hypersport dosáhl 484,53 km/h, v té druhé dokonce 532,93 km/h. A to by prý podle šoféra Tuatara zvládla ještě víc, ani v téhle rychlosti ji údajně nedocházel dech. A taky prý foukalo.

Protože se pokus o rekord konal na silnici nedaleko Las Vegas (State Route 160, kde v roce 2017 uspěl i Koenigsegg), je 532,93 km/h současně nejvyšší rychlost, jaké kdy bylo dosaženo na veřejné komunikaci.

Další rekordy se týkají rekordů na letmou míli a letmý kilometr. V první případě SSC zapíše 503,92 km/h, v druhém 517,16 km/h.

Pro připomenutí, Tuataru pohání dvojicí turbodmychadel přeplňovaná 5,9litrová V8 o výkonu až 1305 kW (cca 1775 k). SSC plánuje postavit 100 exemplářů, cena startuje na asi 37,6 mil. Kč.

Související články

Témata
Avatar - speedfred
20. 10. 2020 14:06
Re: Este
Jasné, zatiaľ to auto dokázalo ísť iba brutálne rýchlo tam a spať ale i tak klobúk dolu. Uvidíme či dokážu z toho vytlačiť aj nejaké slušné časy na zavedených okruhoch.
Stále je fajn že v tejto pomaly elektrickej dobe vzniklo toto. :yes:
20. 10. 2020 12:52
Re: Este
No to ano, je otázka jak to bude celé jezdit. I kdybych bral, že něco platíš za značku, tak spousta dalších peněz musí být za vývoj. A to se nutně u malosériových aut musí projevit na ceně. Pokud ne, je něco jinak ;-)
20. 10. 2020 11:37
Re: Hmm, tak to už byl fakt...
Podle fotek na tom jsou Michelin Pilot Sport Cup 2.
A jak koukám na jejich web, tak tam to potvrdili taky.
Avatar - Hammunasakra
20. 10. 2020 09:09
Re: Konečně má Bugatti klid
To není výsada ultramegagiga předraženého Bugatti https://www.autoforum.cz/…a-denni-jezdeni/ :yes: :-!

Pro rohlíky se dá jezdit i s Koenigseggama https://www.autoforum.cz/…e-reseni-pohonu/

Jen majitel neni ve finanční rejži a každý auto neprodělává

Ostatně i ten Koenigsegg má dávno elektro-verzi https://www.auto.cz/…oucasnosti-86089

Když vezmeš ceny = tohle SSC 37 a půl mega = projekt Bugatti jeho pořizovací cena reálný schopnosti co konkurence doslova sfoukne viz 0-400-0 a pak provozní náklady https://automix.denik.cz/…ou-20170703.html levnějš tě vyjde jedno SSC + jeden Koenigsegg + eště něco :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 10. 2020 09:01
Re: Hmm, tak to už byl fakt...
To taky ale ostatní supersporty nejsou Veyron = tam ničí pneumatiky přehnaná HMOTNOST

SSC získalo zápis do Guinessovky za nejvyšší rychlost v roce 2007 za 412 km/h = stejně jako Koenigsegg nemá problém s nadváhou

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku