Poznali byste, že tohle je nové auto? Praktik z Japonska zaujme netradičním minimalismem
Také vám v nabídce nových aut chybí nějaký praktický, prostorný a současně dostupný vůz, osekaný až na dřeň? V Japonsku takový stroj mají.
Jmenuje se Toyota ProBox, vyrábí se už od roku 2002 a v roce 2014 prošel modernizací. Upřímně, že něco takového existuje, jsme neměli tušení. Na vůz nás upozornila tisková zpráva, v níž Toyota oznamuje novou specifikaci GX, jejíž výbava zahrnuje elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, zatmavená okna a elektrickou zásuvku. Nic víc.
Cena v Japonsku startuje na částce 1,79 milionu japonských jenů, což je v přepočtu asi 347 tisíc korun. Základní ProBox ovšem začíná dokonce na sumě 1,49 milionu jenů, teda na zhruba 289 tis. Kč.
Kromě skromné výbavy a poměrně nízké ceny nás však zaujaly hlavně fotografie - nejen exteriéru, ale především kabiny. Takto minimalisticky pojaté auto se v dnešní době už jen tak nevidí.
Toyota ProBox je, jak dokonale naznačuje jméno, sympatickou krabicí na kolech. Vůz na pomezí kombíku a dodávky je asi 4,2 metru dlouhý, nabízí 2.550mm rozvor a prostorný zavazadlový/nákladní prostor.
Jednoduchý interiér připomíná auta z 80. nebo 90. let. Nenajdeme v něm žádnou velkou barevnou dotykovou obrazovku, žádné složité dekory. Jen strohou palubní desku s minimalistickým přístrojovým panelem, obyčejným volantem bez tlačítek a několik fyzických ovladačů. Snad jediným opravdu komfortním prvkem je klimatizace. A zajímavý je integrovaný držák na mobilní telefon. Anebo se podívejte na ta sedadla. Existují však i lépe vybavené verze s infotainmentem.
ProBox se prodává se třemi motorizacemi. Základní představuje atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,3 litru, který dává 70 kW. Nad ním je patnáctistovka o výkonu 80 kW a vrchol představuje hybrid s motorem o objemu 1,5 litru. Všechny verze jsou zřejmě vybaveny převodovkou CVT, zákazníci však mohou vybírat mezi předokolkou a pohonem všech kol.