Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poznali byste, že tohle je nové auto? Praktik z Japonska zaujme netradičním minimalismem

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Také vám v nabídce nových aut chybí nějaký praktický, prostorný a současně dostupný vůz, osekaný až na dřeň? V Japonsku takový stroj mají.

Jmenuje se Toyota ProBox, vyrábí se už od roku 2002 a v roce 2014 prošel modernizací. Upřímně, že něco takového existuje, jsme neměli tušení. Na vůz nás upozornila tisková zpráva, v níž Toyota oznamuje novou specifikaci GX, jejíž výbava zahrnuje elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, zatmavená okna a elektrickou zásuvku. Nic víc.

Cena v Japonsku startuje na částce 1,79 milionu japonských jenů, což je v přepočtu asi 347 tisíc korun. Základní ProBox ovšem začíná dokonce na sumě 1,49 milionu jenů, teda na zhruba 289 tis. Kč.

Kromě skromné výbavy a poměrně nízké ceny nás však zaujaly hlavně fotografie - nejen exteriéru, ale především kabiny. Takto minimalisticky pojaté auto se v dnešní době už jen tak nevidí.

Toyota ProBox je, jak dokonale naznačuje jméno, sympatickou krabicí na kolech. Vůz na pomezí kombíku a dodávky je asi 4,2 metru dlouhý, nabízí 2.550mm rozvor a prostorný zavazadlový/nákladní prostor.

Jednoduchý interiér připomíná auta z 80. nebo 90. let. Nenajdeme v něm žádnou velkou barevnou dotykovou obrazovku, žádné složité dekory. Jen strohou palubní desku s minimalistickým přístrojovým panelem, obyčejným volantem bez tlačítek a několik fyzických ovladačů. Snad jediným opravdu komfortním prvkem je klimatizace. A zajímavý je integrovaný držák na mobilní telefon. Anebo se podívejte na ta sedadla. Existují však i lépe vybavené verze s infotainmentem.

ProBox se prodává se třemi motorizacemi. Základní představuje atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,3 litru, který dává 70 kW. Nad ním je patnáctistovka o výkonu 80 kW a vrchol představuje hybrid s motorem o objemu 1,5 litru. Všechny verze jsou zřejmě vybaveny převodovkou CVT, zákazníci však mohou vybírat mezi předokolkou a pohonem všech kol.

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Pjenkava
27. 12. 2021 19:24
Re: velmi sympatický stroj
Ruční brzdu mají Toyoty tradičně pedálovou (úplně vlevo). Diesel je sajrajt, v Japonsku osobní auta vůbec na naftu nejezdí. Toyoťáckej benzín (nebo hybrid) je to nejspolehlivější, co si lze představit.
Avatar - petr petrumr
25. 12. 2021 12:56
Re: velmi sympatický stroj
ruční brzdu musí mět každý auto i přípojný vozidlo.
25. 12. 2021 11:24
Re: Až na tu odpornou převodovku CVT...
Tohle auto bude ideální na převážení věcí po větších městech, fakt bys chtěl ještě dnes v převážně městským provozu neustále kvedlat fofrklackem? Ah já zapomněl že je to strašně chlapácký... držet v ruce klacek co nejčastěji.
25. 12. 2021 10:49
Re: Design
Hlavne to vyzerá dobre po praktickej stránke.
25. 12. 2021 10:26
Design
Takhle osekaným autem bych už asi úplně jezdit nechtěl, ale musím uznat, že ten základní tvar se mi docela líbí. Jednoduchý funkční design bys výstřelků, jak je u asijských aut často zvykem. Trochu mi ta krabička připomíná staré hranaté Volva.