Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pražská TSK zmodernizovala za 1,3 miliardy korun světelné křižovatky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Technická správa komunikací opravila 90 křižovatek, dalších 77 nově vybavila elektronickými zařízeními. Veškeré úpravy přišly na 1,3 miliardy korun, většinu peněz poskytla Evropská unie.

Součástí modernizace byla například instalace kamer, zařízení umožňujících přednostní průjezd MHD nebo instalace sčítačů intenzity dopravy. Technická správa komunikací (TSK) také instalovala nové semafory a zařízení, která zaznamenají přítomnost chodců nebo cyklistů v křižovatce.

„Komunikace v Praze jsou kapacitně omezené a nelze je libovolně rozšiřovat. A ne všechny problémy je možné řešit stavebně, lze to ale řešit prostřednictvím moderních technologií," řekl ředitel TSK Ladislav Pivec.

Modernizována byla také zařízení, která zaznamenají v křižovatce například porouchaný automobil - takové zařízení je třeba na Karlovarské. Součástí rekonstruovaných křižovatek jsou také hodiny, které chodcům ukazují, jak dlouho bude ještě svítit červená, či zelená.

Využívána je také LED technologie, která umožní regulovat jas svícení semaforu. To ušetří spotřebu elektrické energie. "Při špatných světelných podmínkách hrozí nebezpečí. Proto jsme řešili i tzv. stmívání návěstidel," řekl projektant Lubomír Šembera. TSK tak může semafor buď ztlumit, nebo naopak rozsvítit intenzivněji. Stmívání funguje na 160 místech.

Modernizace podle Pivce zlepšila dopravu v Praze. „V daných místech se dopravní situace zlepšila, někde i velmi výrazně. Došlo ke zkrácení čekací doby a snížilo se zdržení vozidel o 15 až 35 procent," řekl Pivec. TSK dále instalovala 78 nových otočných kamer a zmodernizovala vybavení Těšnovského tunelu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
21. 2. 2016 15:16
Re: kecy

Přesně :yes:

A víš co je nej fór? Součástí TSK se před několika lety (cca 6, 7?) stalo ÚDI, kde mají přímo sekci věnující se tvorbě signálních plánů. Ředitel tehdejšího ÚDI je dnes šéfem celé TSK. Ale ti lidé jsou minimálně využíváni, bo to Eltodo musí z něčeho žít... To je fakt kocourkov.

Stejně tak mají na ÚDI špičkové mikrosimulační modely. Zajímalo by mě, kolik těch křižovatek bylo simulováno (v Německu už se bez toho nedělá nic).
21. 2. 2016 00:28
Re: kecy
Však také z toho viním odpovědné zaměstnance úřadu/ TSK. Ve výsledku jsou to někdy vyhozené peníze, protože sice něco udělají, ale v lepším případě to nepomůže, v horším to pak situaci ještě zhorší. Když nemají peníze, co je zkusit nevyhazovat za hlouposti?
20. 2. 2016 18:08
Re: kecy
Ono kdyby jsi znal úroveň a kvalitu projektů z oboru dopravního inženýrství tady a třeba v Německu, pochopil bys.

Schopné a šikovné dopravní inženýry máme, ovšem požadavky na projekty z hlediska dodavatele (tzn. minimální cena a ať je to dle příslušných ČSN a TP, ať jsme v pohodě) je dusí. Takže jsme zase u státní správy... Čest výjimkám v některých městech.
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2016 01:13
Re: Až
Tady šlo evidentně spíš o těch 1,3 miliardy = a obě strany objednávky sou evidentně spokojený >:D

Je logický že my pražani pak ne >:-[]
19. 2. 2016 21:49
Re: kecy
Nebo z jednoho uděláme naprosto zbytečný odbočovací pruh a přidáme zbytečné semafory, aby byly klidně hned dvoje za sebou a samozřejmě nesynchronizované, aby byla ještě menší šance plynule projet.