Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Předplacený servis: Servis v klidu a bez starostí

David Bureš
Diskuze (11)
Automobilky různým způsobem zjednodušují zákazníkům péči o vůz. Jednou z možností je i takzvaný předplacený servis, který od letošního roku nově nabízí také domácí Škoda Auto. Zjišťovali jsme, co tato služba obnáší.

Předplacený servis majitelům výrazně usnadní údržbu auta. Pokud si při zakoupení nového vozu za tuto službu připlatí, nemusí se v následujících letech starat o náklady spojené s předepsanou údržbou vozidla. Náklady na předepsané servisní prohlídky nebo opravy způsobené běžným opotřebením jsou zahrnuty už v ceně předplaceného servisu. „Ta je asi o deset procent nižší než u běžných servisních prohlídek,“ přidává další lákadlo vedoucí prodeje NH Caru Jiří Tichý. Zákazník navíc nemusí řešit, že se servisní náklady vlivem inflace časem zvýší.

Dvě verze

Škoda nabízí dva stupně předplaceného servisu, ceny se liší podle modelu a zvoleného nájezdu. Nejlevnější je pro fabii, nejdražší pro superb. Základní

varianta Standard zahrnuje náklady na základní prohlídku, výměnu oleje, filtrů (olejového, pylového nebo vzduchového), zapalovacích svíček nebo brzdové kapaliny. „Při klasické prohlídce obhlédneme karoserii auta, stav podvozku i motorový prostor, abychom našli případné netěsnosti,“ upřesňuje

mechanik společnosti NH Car Pavel Pleskot.

Na podvozku se kontroluje upevnění výfuku, manžety na poloosách nebo silentbloky. V poslední době si mechanici musejí dávat pozor na kabely, které myším či kunám chutnají více než v minulosti. „Každý týden tu máme alespoň jedno auto s ožranými kabely. V dobách Octavie I nebo Golfu IV jsme tyto problémy neřešili,“ říká Pleskot. Důvodem jsou zřejmě nové výrobní materiály.

Předplacený servis
Model Základní cena Standard (5 let/60.000 km) Základní cena Plus (5 let/60.000 km)
Citigo 16 690 Kč 20 590 Kč
Fabia 12 490 Kč 17 990 Kč
Octavia 13 990 Kč 20 990 Kč
Rapid 12 990 Kč 19 490 Kč
Superb 15 990 Kč 24 990 Kč
Yeti 12 990 Kč 19 900 Kč

Dofouknou a doplní

V případě nutnosti servisman seřídí světla, dofoukne pneumatiky nebo doplní potřebné kapaliny. Automobil je také zkontrolován pomocí diagnostiky.

„Ta u nových aut najde většinou jen maličkosti, zahlásí nižší stav dobití autobaterie nebo chybu kontroly tlaku v pneumatikách. Tato hláška se objeví třeba i v případě, že se systém nakalibruje až po výměně pneumatik, a ne během ní,“ vysvětluje Pleskot.

Základní prohlídka trvá asi hodinu. Majitelé mají v ceně služby Škoda Předplacený servis záruku mobility, díky níž si mohou půjčit náhradní vozidlo. „Zapůjčení auta schvaluje přijímací technik. Pokud prohlídka trvá jen krátce, většinou není náhradní vůz potřeba,“ říká Tichý.

Plus pro náročné

Pro náročnější klienty Škoda nabízí verzi Plus. V tomto případě jsou v rámci předplaceného servisu kontrolovány i další komponenty, jako je systém vstřikování, turbodmychadlo, převodovka nebo čerpadla. Jestliže servisní poradce uzná za vhodné, jsou v rámci této služby vyměněny díly podléhající opotřebení (například stěrače, brzdové destičky). Pokud má majitel zájem, je možné si vůz nechat zkontrolovat před STK.

Doba trvání předplaceného servisu v případě vozů Škoda činí pět let od uvedení vozidla do provozu nebo do vyčerpání zvoleného nájezdu, který činí 60.000, 100.000, nebo 150.000 kilometrů. Služba je vázána na číslo VIN, nikoliv na majitele, při prodání vozu tak předplacený servis může využít i nový vlastník. Díky tomu může předplacený servis zvýšit hodnotu auta při případném prodeji. „Zájem o tuto službu roste, zejména ze strany firem,“ dodává Tichý.

Škoda není jediná

Službu předplaceného servisu nabízejí na českém trhu také další výrobci. U vozů značek Audi, BMW a Mercedes-Benz je bezplatný servis už součástí jejich prodejní ceny. Obdobný princip zvolil také Ford až na 5 let. Zahrnuje výměnu originálních dílů, oleje, brzdové kapaliny, stejně jako kontrolu karoserie a laku.

Víte, že…

… předplacený servis je nabízen pro všechny modely Škody?

… mohou jej pořídit fyzické i právnické osoby?

… je vázán na VIN kód vozidla, nikoliv majitele?

… službu předplaceného servisu je možné využívat u všech autorizovaných servisů, a ne u jednoho, předem zvoleného?

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Individualita
19. 12. 2015 20:18
Re: Kabely
Stačilo by těch 10Kč, to už by je snad tak nebolelo. Ten nový kabel stojí prý asi 1500,- ;-)
19. 12. 2015 17:30
Re: toje zas článek
Já to myslel trochu jinak ,jde o to jak ktere auta ,když si opravím sám .Dnesni auta jak jste správne podotkl jsou bezudržbová protože nejde nic opravovat rovnou se to zahodí. Kterou tu starou? To pokracováni favoritu nic moc .Jinak favorit super stroj samo i s udržbou ,ale proste vdecny auta o dnesnich se to nedá říct ..spotrebák no
19. 12. 2015 17:25
Re: toje zas článek
ne a ty?
19. 12. 2015 16:10
Re: toje zas článek
Auta byla odjakživa složité stroje, kde byla předepsána pravidelná údržba a kontrola. Pamatujete na Felicii? U motoru 1.3 jste po 1500 km od koupě auta měl jet do servisu, protože byla předepsána kontrola a případné seřízení ventilové vůle. U motoru 1.9 D se každých 7500 km měl měnit olej a odvodňovat palivový filtr.
Dnešní auta jsou daleko více bezúdržbová, ačkoliv jsou daleko složitější ... bezúdržbová = spotřební zboží.
19. 12. 2015 15:57
Re: Kabely
To budou spíše výrobní náklady. Řekněme, že ochrana kabelu stojí deset korun, kryt motoru padesát korun. A když to do milionu aut nedají, ušetří 70 milionů.