Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příchod Dodge Durango SRT Hellcat odhaluje upoutávka na Rychle a zběsile 9

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)

Dodge Durango se zařadí mezi zástupce koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jimž pod kapotou pracuje motor V8 6.2 Hellcat. Velké SUV se má s touto pohonnou jednotkou představit během autosalonu v New Yorku.

Dodge Durango představuje v nabídce své značky podobného veterána jako modely Charger a Challenger. Současná, v pořadí třetí, generace tohoto velkého SUV byla odhalena v roce 2010, ale nejen díky pestré paletě verzí se její prodejní výsledky za posledních šest výrazněji nemění, resp. v loňském roce došlo dokonce k jejich mírnému růstu.

Fiat Chrysler Automobiles chce, aby byl model Durango pro zákazníky ještě přitažlivější než dosud a i proto se v upoutávce na Rychle a zběsile 9 objevuje v osmnácté sekundě záběr na přední blatník modelu Durango ozdobený logem Hellcat.

Video se připravuje ...

Dodge se prozatím k tomuto záběru oficiálně nevyjadřuje, ale neoficiální zdroje zmiňují, že premiéra modelu Durango SRT Hellcat je plánována na letošní dubnový autosalon v New Yorku. Prodej se pak má rozběhnout v rámci modelové roku 2021.

Dodge Durango SRT Hellcat se má vydat ve stopách modelu Grand Cherokee Trackhawk značky Jeep a údajně jej má dokonce v rámci koncernu Fiat Chrysler Automobiles i nahradit. Pod kapotu velkého SUV značky Dodge má tedy mířit kompresorem přeplňovaný motor V8 6.2 Hellcat s nejvyšším výkonem 528 kW (718 k) a točivým momentem 875 N.m. Standardem má být osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.

V případě vlastní modelové řady Durango se pak má novinka postavit nad provedení SRT, které je osazeno atmosférickým vidlicovým osmiválcem HEMI o objemu 6,4 l, výkonu 354 kW (482 k) a točivém momentu 637 N.m.

Zdroj: Dodge

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 00:22
Re: No doprele
něteří už dost dlouho. Odpoledne sem potkal v Letnanech černej Challenger zrovna.

A jakej je rozdíl skákat v zácpě ve Smartu za 6,5 litru nebo v Chargeru s LPG co bere v přepočtu na ceny benzínu v koloně 9 litrů?
Jestli ti ty dva litry stojí za to jezdit denně Smartem nebo litr za 3válcovou šáde, tak proti gustu. Já radši jedu v tom Chargeru. A když je šance, tak tu kolonu i objedu protože 390 hp má z kolony obvykle dost málo aut....
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 00:18
Re: No doprele
Charger, Challenger a 300 se dělaj v jedný fabrice, Brampton Assembly Plant v Kanadě. Převodovky st. ZF v lincenci a manuály Tremec. Podovozek je výrazně inovovaný MB S a Eklase. Motory vlastní americké
6. 2. 2020 14:44
Re: No doprele
Jak dlouho to majitele maji ty auta? Kazdej druhej to zkusi a pošle dál. Ale to neva, je jich tu dost a mame tu ameriku. Kdyz nemuze klaun do usa, prijde amerika k nam. Jo byl sem v usa, ale hrat si tady v lodi na kapitana amerika kdyz stojis v zacpe a jebes se okolo panelaku je sranda. To se trochu tluce oproti místum v usa jako colorado springs, santa barbara a nebo savannah. Nevadi. Vsecko co je big je prece good? No neni 😘
6. 2. 2020 14:36
Re: No doprele
Jo uzij si htp, kazdymu podle jeho chuti. Ja se taky podle chuti svezu v mustangu nebo mini cooperu, mam benzín rad. A jo, podvozek ze staryho merglu je zaruka kvalitni jizdy na nasich okreskach, to sem uplne zapomnel. A ano, Kanada je jina zeme než USA. Ty podminky pro jizdu a respektive jizdni vlastnosti pak vyjdou jinak. Hodne stesti s kocickou z pekla mucinky.
Avatar - palix
6. 2. 2020 14:07
Re: Prístup USA
Mne ani tak nevadí, že nemáme motory V8, vysoké výkony, emisie... Skôr ide o to, že tu v EU sa obmedzujeme a zvyšok sveta nie. Ak to tak ostane, tak my si zničíme ekonomiky, ničomu veľmi nepomôžeme a "oni" sa budú smiať a veselo ničiť planétu ďalej. Keď si predstavím v hlavne obraz nejakého "EKO-ignoranta" - zjaví sa mi obraz prezidenta USA D.T. :).

Čo sa áut týka, stačí mi, že stále existujú výrobcovia, ktorí idú správnym smerom (z môjho pohľadu). Mimoriadne sympatie má u mňa Mazda s ich smerovaním a názormi. Rovnako aj ďalší japonskí výrobcovia sú v istých veciach opatrní. Sympatické sú mi aj hybridy od Toyoty... Ak by som kupoval auto dnes, predpokladám, že by som skončil znova u "Japonca".

Teraz som niekde čítal článok o najkradnutejších autách v Nemecku:
1. Mazda CX-5
2. BMW X6 M
3. Toyota RAV 4
...
Tak ma napadlo - prečo sú na 1. a 3. mieste práve tieto značky? Samozrejme sa zrejme stále viac prejavuje japonská kvalita. Predpokladám tiež, že:
- Mazda = konzervatívnejší prístup a technológie, ktoré stále lákajú stále viac zákazníkov + dizajn
- Toyota - hybridné technológie
Zrejme určitý zákazník sa už prejedol prístupu iných automobiliek (maličký motor v stále väčších autách...), alebo ešte nedozrel na zmenu.