Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přijde další boom SUV? Chystají se ještě menší modely než dnes

Přijde další boom SUV? Chystají se ještě menší modely než dnes

Přijde další boom SUV? Chystají se ještě menší modely než dnes Zdroj: acz

Diskuze (21)

Nejnovějším trendem ve světě SUV jsou malé modely, tzv. B-SUV. Do budoucna se ale chystá příchod ještě menších vozů, tzv. A-SUV.

O rostoucím zájmu zákazníků o všemožná SUV a crossovery jsme už popsali stohy stránek. Takový trend se ale může v budoucnu zastavit, a tak výrobci hledají různé cesty, jak zájem o tento typ aut udržet. Jestliže dnes jsou nejen v Evropě populárním segmentem malá SUV, tzv. B-SUV, v následujících letech mohou přijít ještě menší, tzv. A-SUV.

Na takovém automobilu už pracuje americký Jeep, který jeho přípravu odhalil na nedávné prezentaci budoucí strategie koncernu FCA. „Jeep A-SUV“ přijde do roku 2022, přičemž se stane nejmenším zástupcem tohoto amerického specialisty na terénní vozy, který v hierarchii nabídky bude stát pod Renegadem, alias B-SUV.

A nový Jeep podle všeho nebude jediným takovým automobilem. Konkrétně Volkswagen už pracuje na ještě menším SUV než T-Roc. Bude se jmenovat T-Cross a odhaleno má být ještě v průběhu letošního roku. A jeden takový vůz podle všeho chystá také Renault, který již naznačil, že malé SUV Captur doplní o další takto koncipovaný model.

 

Co od takových „miniaturních“ SUV čekat? Jestliže dnešní „malá“ SUV mají délku kolem 4,1 – 4,2 metru, u těch A-SUV se dá očekávat délka kolem čtyř metrů.

V Evropě by se tak mohla stát oživením áčkového segmentu, popularita miniaut totiž na starém kontinentu pozvolna klesá. Zájem o ně se ale očekává také na dalších trzích, třeba v Indii nebo v Brazílii, kde jsou nejmenší vozy stále žádané, na indickém trhu i kvůli legislativním výhodám pro auta do čtyř metrů délky, na něž se vztahuje nižší spotřební daň.

 

Cílem bude samozřejmě udržet zájem zákazníků o SUV, která dnes táhnou prodeje aut. Nejvíce se přitom dnes daří právě B-SUV. Jestliže v Evropě segment SUV jako celek roste o 23 %, prodeje B-SUV rostou dokonce o 33 %. Třeba v Brazílii pak nárůst B-SUV činí dokonce 40 % (35 % u celkového trhu s SUV).

Vedle rostoucího zájmu zákazníků je důvodem také expanze nabídky takových aut. Jestliže ještě před pár lety v segmentu byly leda tak Nissan Juke, Renault Captur nebo Peugeot 2008, dnes musejí počítat s širší konkurencí. Na trh v poslední době zamířily třeba již zmíněný Volkswagen T-Roc nebo Citroën C3 Aircross, Opel Crossland X, Seat Arona a Kia Stonic. A chystají se i další B-SUV, třeba Škoda plánuje model odvozený z konceptu Vision X, který má nepřímo nahradit Fabii Combi.

Vstoupit do diskuze (21)