Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 5. 2018 • 23:41
92
53
Zobrazit náhledy (92)
Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport
Automobilky už nestaví jen velká rodinná SUV, stále více dostávají prostor i malé sportovně-užitkové vozy do města. Průzkum odhaluje, proč tomu tak je.

Kia Stonic, Ford EcoSport, Seat Arona… to je jen hrstka malých SUV, která aktuálně můžete koupit. A další budou postupně přibývat, Volkswagen chystá model T-Cross, Škodovka zase pracuje na nejmenším sourozenci Kodiaqu a Karoqu na základech Fabie.

Právě Modrý ovál nám nyní vysvětluje, co přesně za boomem malých sportovně-užitkových vozů stojí. Celé je to prý dílem generace Z, tedy populace narozené v polovině devadesátých let. Americká automobilka kalkulovala se statistikami z domácího prostředí: generace Z tvoří v USA více než čtvrtinu populace, třetina z těchto lidí už může řídit.

Byť jsou mladí příznivci inovativních řešení a třeba jízdní kola se neostýchají sdílet, v případě aut je to jiné. Hned 92 % výše zmíněných vlastní, případně plánuje vlastnit automobil. To mimochodem vyvrací jeden zásadní mýtus o tom, že mladí nechtějí řídit či vlastnit auta. A podíváme-li se do staršího průzkumu KBB/Autotrader, zjistíme, že většina z tázaných touží právě po malém SUV.

„Mnoho lidí chce SUV a generace Z není výjimkou,“ vysvětluje Erich Merkle, obchodní analytik Fordu v USA. „K dispozici bude stále více vozů, například Ford EcoSport, díky kterým tento segment i nadále poroste. Malé crossovery se stanou oblíbenou volbou pro zájemce o první auto.“

Slova zástupců Fordu potvrzují i čísla z posledních let. Před čtyřmi lety věková skupina od 18 do 24 let koupila 8121 aut subkompaktní třídy, avšak jen 443 z nich byla SUV. V roce loňském lidé ve stejném věkovém rozptylu koupili 3981 takových aut, ale SUV už bylo 2840. V praxi to znamená nárůst o masivních 541 %. A ještě jedna zajímavost: když si mladí šli před pěti lety koupit SUV, po malém sáhla pouhá dvě procenta. Loni už to bylo 11,3 %.

Související články

Témata
24. 5. 2018 06:39
Re: Byly doby
Generácia Z nerobí 30percentné predaje SUV v EU. Tý sa na tom podieľajú nanajvýš v jednotkách percent.
24. 5. 2018 06:30
Re: Vidím to asi tak:
Pozerám a vidím auto s viac plastami ako mnohé crossovery a výškou tiež ako mnohé krosovery. Ale žltú farbu v ponuke nevidím. Okrem toho ak si ho chceš trochu "personalizovať" tak si aj tak cenou inde.
23. 5. 2018 22:28
Taky jsem to odsuzoval...
Taky jsem SUV odsuzoval, ale postupem času mi nezbylo nic jiného, než se po takovém autě koukat...
Chci sedět co nejníž, bavit se za volantem, mít malou hlučnost, spotřebu a tudíž koeficient čelního odporu, chci mít těžiště co nejníž, aby mohly být dobře naladěné tlumiče, ale potom přijde druhá strana mince - potřebuju občas do lesa pro dřevo, k řece na ryby, ke známým na návštěvu (2km lesní cestou) a tam už potřebuji vyšší světlou výšku (dnešní běžná auta jsou příliš nízká), potřebuji občas odtáhnout vlek se stavební sutí, s balíky sena, s fůrou dřeva a tudíž potřebuji alespoň 700 kg nebrzděný přívěs (momo třídu SUV toto dnes již nenajdete), potřebuji občas odtáhnout 2 koně někam na závody (brzděný přívěs tak 1800 kg - mimo SUV téměř nereálné).
SUV dnes zaplnila mezeru na trhu - auta se slušnou světlou výškou, aby člověk v lese nic neurval, která něco za sebou utáhnou - splnit to dnes obyčejné auto, hned po něm rád sáhnu, ale trh to bohužel nenabízí.
Takže auto podle požadavků seženu buď jako SUV (crossover) kolem 500k, nebo můžu zkusit zvýšený kombík, ale tam je to minimálně od 700k.
Naštěstí se trochu blýská na lepší časy auty jako Focus Active, tam vidím svoji budoucnost, pokud ovšem něco utáhnou, jsou to auta jako HB kdysi - slušná světlá výška a plasty navíc, to přežiju.
Další výjimkou je třeba nový Scénic, ale tam nedávám design, neočekávám zábavu za volantem a děsím se 20" kol v lese...
A ty řeči o městě mě fakt neberou, tam bych si koupil Jazze, nejsem blázen!
23. 5. 2018 22:22
Re: Je to vývoj po spirále.
Nuz sklamem ta, ale nemala. Pretoze velkost diskov nevplyva na vysku podvozku, pretoze iny disk znamena aj iny profil pneu. Ak by to tak nebolo, tak by ti rychlomer ukazoval bludy. Je toho samozrejme viac, co by ti nesedelo, ale iba to jasne ukazuje ako sa radsej chces zamotavat v tom co hovoris, miesto toho aby si priznal, ze taras.
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2018 21:30
Re: Vědci dokázali, že lidé věří tomu, co vědci dokázali...
s poslednou vetou suhlas.. osobne mi SUV vobec nevadia ( dokonca sam by som chcel SUV a vyssi podvozok .. eclipse cross je u mna dokonaly ) .. a naopak 3 valce a kdejake malolitrazne kosacky to je podla mna krok mimo... a automobilky ( niektore ) uz na to prichadzaju ... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku