Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW M3 a nechtěný crashtest na Nürburgringu

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Nové BMW M3 (F80) se ještě neprodává, testovací řidiči jej intenzivně testují. Někdy až moc intenzivně.

Nehoda se stala v místě zvaném Metzgesfeld, ve kterém řidič ztratil kontrolu nad vozem a vůz následně kolidoval se svodidly na pravé straně. Řidič naštěstí vyvázl zcela nezraněn (ona to dle svědků nebyla žádná velká rána), takže se vlastně nic tak vážného nestalo. Inženýři poškozenou M3 naložili a odvezli do přilehlého servisního zázemí.

Všechno zlé je však pro něco dobré: můžeme si alespoň prohlédnout část nových sportovních sedadel. Na fotografii vypadají jako jednodílná, na fórech se také mluví o karbonové zadní části. BMW tak nejspíše nabídne dvě varianty: pohodlnější a sportovnější.

A co budou mít modely M3 a M4 pod kapotou? Už pár dní je na internetu oficiální informace: pohonnou jednotkou bude řadový šestiválec 3,0 l, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, vyladěný na výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 500 N.m. Obě verze budou standardně s manuální převodovkou, jejíž software bude stejně jako u Nissanu 370Z při podřazení dávat automaticky meziplyny. Očekávanou alternativou bude sedmistupňová dvouspojková převodovka M DCT se systémem Launch Control a možností nastavení ostrosti řazení pro použití při sportovní, respektive klidné jízdě.

Stejně jako u Porsche se mění hydraulický posilovač na elektrohydraulický, standardem se stane aktivní M diferenciál a za příplatek půjde auto doplnit keramickými brzdami nebo adaptivními tlumiči s módy Comfort, Sport a Sport+. Na vozech se nešetřilo karbonem a dalšími lehkými materiály, díky nimž se podařilo snížit hmotnost o 80 kg a v případě sedanu a kupé by se tak měla dostat pod 1500 kg.

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Avatar - sargis
27. 9. 2013 10:49
toto...
je prvy raz co pocujem, ze manual ma vlastny software. Nebude to len cidlo na predovke/spojke napojene na motormanagement, ktory zariadi medziplyny?