Příští elektrický Ford už zřejmě vznikne na platformě Volkswagenu
Spolupráce automobilek Ford a Volkswagen nabírá na obrátkách.
Když automobilky Ford a Volkswagen oznámily jednání o spolupráci, mluvilo se především o segmentu užitkových vozů. Brzy se však objevily spekulace, podle kterých by mohlo dojít také na sdílení technologií v oblasti elektrifikace osobních vozidel, což se vzápětí ukázalo být také pravdou.
Automobilky sice o detailech prozatím mlčí, podle Automotive News Europe by však mohlo být během několika týdnů dosaženo finální podoby smlouvy, která Fordu umožní použití koncernové platformy MEB pro stavbu dalšího elektromobilu určeného pro evropské trhy.
Modrý ovál už sice v Evropě nabízí svůj vlajkový elektromobil Ford Mustang Mach-E, postavený na platformě Global Electrified 1, díky možnosti využití koncernovou platformu MEB by si však Ford mohl podstatě usnadnit svůj plán nabízet na starém kontinentu do roku 2030 už jen čistě elektrické modely.
Využití platformy MEB, kterou už koncern VW využil pro několik modelů a těší se velmi dobré pověsti, by navíc Fordu umožnilo výrazně ušetřit na vývoji a vyslat nový model na trh podstatně rychleji. Někdy se přitom mluví dokonce již o roku 2023. Výroba by přitom mohla probíhat v německé továrně Fordu v Kolíně nad Rýnem.
Nové evropské modely na platformě MEB však rozhodně neznamenají konec platformy Global Electrified 1. Podle zákulisních informací už se totiž v mexickém závodu, kde se vyrábí model Mustang Mach-E, počítá s výrobou dalšího elektromobilu na této platformě.
Rozhodně tak bude zajímavé počkat si, jak celá rošáda s elektrickými platformami dopadne a jak moc rozdílené vlastně elektrické Fordy na různých platformách budou.