Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští elektrický Ford už zřejmě vznikne na platformě Volkswagenu

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Spolupráce automobilek Ford a Volkswagen nabírá na obrátkách.

Když automobilky Ford a Volkswagen oznámily jednání o spolupráci, mluvilo se především o segmentu užitkových vozů. Brzy se však objevily spekulace, podle kterých by mohlo dojít také na sdílení technologií v oblasti elektrifikace osobních vozidel, což se vzápětí ukázalo být také pravdou.

Automobilky sice o detailech prozatím mlčí, podle Automotive News Europe by však mohlo být během několika týdnů dosaženo finální podoby smlouvy, která Fordu umožní použití koncernové platformy MEB pro stavbu dalšího elektromobilu určeného pro evropské trhy.

Video se připravuje ...

Modrý ovál už sice v Evropě nabízí svůj vlajkový elektromobil Ford Mustang Mach-E, postavený na platformě Global Electrified 1, díky možnosti využití koncernovou platformu MEB by si však Ford mohl podstatě usnadnit svůj plán nabízet na starém kontinentu do roku 2030 už jen čistě elektrické modely.

Využití platformy MEB, kterou už koncern VW využil pro několik modelů a těší se velmi dobré pověsti, by navíc Fordu umožnilo výrazně ušetřit na vývoji a vyslat nový model na trh podstatně rychleji. Někdy se přitom mluví dokonce již o roku 2023. Výroba by přitom mohla probíhat v německé továrně Fordu v Kolíně nad Rýnem.

Nové evropské modely na platformě MEB však rozhodně neznamenají konec platformy Global Electrified 1. Podle zákulisních informací už se totiž v mexickém závodu, kde se vyrábí model Mustang Mach-E, počítá s výrobou dalšího elektromobilu na této platformě.

Rozhodně tak bude zajímavé počkat si, jak celá rošáda s elektrickými platformami dopadne a jak moc rozdílené vlastně elektrické Fordy na různých platformách budou.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

3. 5. 2021 18:50
Re: Nemelo by to byt naopak?
Presne tak. Taky na to koukam.
3. 5. 2021 18:21
Konecne
Mozno konecne vznikne na vraj technicky dobrej platforme aj auto, na ktore sa bude dat pozerat. Tie doterajsie vytvory koncernu vw su z mojho subjektivneho pohladu nezazivne zvnoka a ohyzdne zvnutra.
Avatar - WinDiesel
3. 5. 2021 17:30
Re: Nemelo by to byt naopak?
Vy máte ale starosti... :D
18 = 20 minus 2 :D
Z louže pod okap :D
3. 5. 2021 16:20
Nemelo by to byt naopak?
Podle toho co ted ukazuje na svem YouToube Sandy Munro to vypada, ze Mach-E je technicky lepsi nez ID.4