Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští generace Chargeru a Challengeru budou jezdit na elektřinu

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Dvě americké legendy brzy skončí v podobě, jaká jim přinesla věhlas. Dodge Charger a Challenger v příští generaci budou jezdit na elektřinu.

Tvrdí to alespoň web Motor1.com, který si vyměnil několik slov s mluvčím automobilky Dodge. Mluvčí potvrdil, že nové generace obou modelů přijdou nejen o vidlicové osmiválce, jak se už dříve tušilo, ale o spalovací motor úplně. "Motor Hemi s touto platformou, stejně jako samotná platforma, končí. Příští generace budou bateriové elektromobily," prohlásil mluvčí.

Dodge Charger a Challenger aktuálně využívají platformy vycházející z architektury LX. Prvně jmenovaný sedan stojí na platformě LD, kupé pak na platformě LA. Kdy přesně k nahrazení ikonických vozů za elektromobily zatím není zřejmé.

Oba modely ale už dávno přesluhují tradiční životní cyklus, Charger se v současné generaci vyrábí od roku 2010, Challenger dokonce od roku 2008. Obě auta však procházela různými modernizacemi.

Koncept elektrického „muscle car", který Dodge oznámil už v loňském roce, by výrobce měl ukázat už za několik dní. V srpnu se totiž uskuteční Dodge Speed Week, během něhož značka představí tři studie ve třech dnech. V pondělí 15. srpna by měl být odhalen vůz, který má mít něco společného se současnými muscle cars, v úterý 16. pak koncept, který automobilka prezentuje jako „gateway muscle announcement,“ což bychom mohli chápat jako jakýsi „přechod". Ve středu 17. srpna se pak máme dočkat novinek ohledně budoucího muscle car značky.

Produkční verze elektrického výkonného vozu by pak mohla dorazit v roce 2024, přičemž současná provedení Chargeru i Challengeru by se mohla nějaký čas vyrábět souběžně s elektrickými novinkami.

Video se připravuje ...

Zajímavé jsou také spekulace, že Dodge pro svůj legendární osmiválec Hemi chystá mimořádnou rozlučku. Hovoří se o kompresorem přeplňované verzi spalující palivo etanol E85, jež by poskytovala výkon přesahující 900 koní.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme