Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští generace Jaguaru XJ dostane elektrický pohon: Může mí výkon až 800 koní!

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
Stávající řada Jaguarů XJ označená X351 se letos vyrábí už desátým rokem. O stárnoucí „velkou kočku“ ale není na trhu příliš velký zájem. Její nástupce ale bude zcela jiným autem.

V době vzniku přelomový model XJ hodil za hlavu typické tvary řady XJ, cizelované od roku 1968, kdy se představila Série 1. Z předchozí generace X350, později X358 pak převzal celohliníkovou karoserii. Dnes po deseti letech ale autu chybějí nejnovější technologie, které jsou navíc v tomto segmentu zákazníky velmi požadované.

Není proto divu, že se zájemci o stárnoucí „velkou kočku“ zrovna neperou. Jenže prodejní čísla jsou ve skutečnosti snad ještě horší. Dle britských zdrojů prodal Jaguar v loňském roce v USA pouhých 1579 kusů XJ. V Evropě to bylo ještě méně, a sice 1.099 kusů. U nás za rok 2018 prodalo 10 kusů Jaguaru XJ. V roce předcházejícím to ale byly pouhé čtyři kusy. Pro zajímavost, BMW řady 7, které je pro XJ přímou konkurencí se na českém trhu prodalo loni 168, předloni dokonce 202 kusů.

Čekají ho změny. Velké!

Nová generace XJ by se dle dostupných britských zdrojů měla od základu změnit. A to z důvodu masivní elektrifikace, přičemž vůz bude technicky částečně založený na modelu Jaguar I-Pace. Nové XJ tak již nebude soupeřit s vozy BMW řady 7, Audi A8 či Mercedes-Benz třídy S jako tomu bylo dosud, ale mělo by se posunout trochu jinam. Zasvěcené zdroje jej vidí coby přímého konkurenta pro Audi e-tron GT, Porsche Taycan či Teslu Model S.

Základem nové generace XJ by se měla stát nová modulární platforma MLA (Modular Longitudinal Architecture) skupiny Jaguar Land Rover, která na ní pracuje od loňského léta. Tato platforma bude schopná pojmout hned několik odlišných druhů pohonu. Kromě klasického spalovacího motoru to budou dále mild hybrid, respektive plug-in hybrid a rovněž má být nabízen čistý elektromobil. Vrcholem může být dle britských zdrojů verze s až čtyřmi elektromotory a akumulátory s kapacitou 90 kWh, respektive 100 kWh. Každý z elektromotorů by měl produkovat maximální výkon 149 kW, tedy 203 koní. Varianta s pohonem všech kol by tak nabízela značných 597 kW (811 koní).

Dvorní designér Ian Callum se také nechal slyšet, že příští XJ by už nemuselo být klasickým čtyřdveřovým sedanem, ale o něco menším autem. S jakou karoserií ale Callum zatím neupřesnil.

Tomáš Dusil
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
6. 3. 2019 09:37
Re: Budoucnost
Nekupovat to a protestovat proti tomu. A nevolit do vlády a EU parlamentu pitomce co to podporují. To se dá dělat >:D
5. 3. 2019 18:29
Re: Budoucnost
"Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat." ;-)
5. 3. 2019 14:58
Hnus...
Už s tou elektrifikací všeho začínají být evropské automobilky fakt trapné a otravné. Jsem fakt zvědavý, kdo jim bude ty miliony pekelně drahých a a těžkých elektromobilů s mizerným dojezdem kupovat! :-O 8-s :no:
5. 3. 2019 12:43
Re: Zoufalci
R6 twin-scroll turbo a elektrický kompresor se základním výkonem 400HP je málo? ;-)
Avatar - Barrichello
5. 3. 2019 12:40
Re: vitam zmenu
já myslím že dřímaj a velmi solidně, maj ztrátuz tak 3 roky na konkurenci. Už dávno měla být nová generace XJ s diesly, benzínovým V6 a V8, novou výbavou a technologiemi