Přivítejte nový baby rolls! Rolls-Royce Ghost vyrostl, má osvětlenou masku a dvanáctiválec z Cullinanu
Rolls-Royce Ghost druhé generace byl vyvíjen s ohledem na klienty značky. Maximální důraz byl proto kladen na komfort.
Rolls-Royce Ghost byl v první generaci uvedené v roce 2009 někdy trochu výsměšně nazýván baby rollsem. Jenže limuzína postavená na základech sdílených s BMW 7 generace F01 se mezi klienty značky stala hitem a za svoji kariéru se stala vůbec nejžádanějším modelem značky. I proto automobilka při přípravách nové generace nasadila tu nejlepší možnou techniku, aby i nový Ghost zaujal.
Nyní se Rolls-Royce Ghost druhé generace konečně oficiálně představuje světu. Je kompletně jiný, Rolls-Royce tak tvrdí, že převzaté komponenty z předchůdce jsou jen dva – charakteristická soška Spirit of Ecstasy a deštníky ukryté ve dveřích.
Technický základ je totiž zcela nový, místo platformy od BMW se stala základem hliníková architektura sdílená s ostatními modely britské automobilky, s Phantomem a Cullinanem. Ta nejenže pomohla se snížením hmotnosti auta, ale také zajistila optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.
Od základu se přepracoval také design. Ten připomíná větší Phantom, příď s laserovými světlomety a maskou s možností osvětlení 20 diodami však působí více mladistvě, zatímco záď svým řešením odkazuje na předchůdce. Zadní dveře se jako tradičně otevírají proti směru jízdy, přičemž je lze otevřít pomocí elektrického otevírání, když si pasažér dokonce určí, o kolik se otevřou.
Přestože pak Ghost hraje roli základního modelu značky, pořád mluvíme o autu dlouhém 5.546 mm, což je mimochodem o 89 mm více než u první generace. Nejmenší auto v portfoliu Rolls-Roycu ale Ghost de facto není, SUV Cullinan na délku měří 5.341 mm. Zavazadelník novinka pak poskytuje objem 507 litrů.
O pohon nového Ghostu se postará stejný dvanáctiválec jako v případě většího Phantomu. Má objem 6,75 litru a dopují ho dvě turbodmychadla, přičemž pohání obě nápravy, které jsou obě natáčecí. Stejně jako v Cullinanovi je naladěn na 420 kW a 850 N.m, ve Phantomu má ještě o 50 N.m více. Automobilka však zdůrazňuje svébytné naladění jednotky pro Ghost, stejně jako ještě lepší odhlučnění motoru, díky upravenému sání. Odhlučnění nicméně pomáhá i dalších 100 kilogramů protihlukových materiálů, umístěných ve dveřích, střeše, u oken nebo v pneumatikách.
Především ale výrobce vyzdvihuje nový systém Planar, dále pomáhající zvýšit komfort vozu. Kombinuje nejen speciální zavěšení, ale také tlumiče upravující svůj charakter na základě dat z kamer sledujících povrch vozovky před vozidlem a automatická převodovka upravující logiku řazení na základě informací z navigace – podle charakteru silnice před vozidlem. Posádku pak chrání nový filtrační systém, který automaticky přepne ventilaci do recirkulace, pokud je zjištěna zvýšená koncentrace znečišťujících látek.