Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Problémy Xiaomi nekončí: Nehody, vysoké pojistky a nejhorší kvalita v Číně

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
43 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (33)

Nové automobilky to nemají snadné a většina jich nepřežije první roky. Xiaomi vypadá, že je na dobré cestě mezi ty úspěšné, přesto si vybírá svůj podíl problémů. Kvůli kritice bezpečnosti a marketingu už padají i prodeje.

Xiaomi poslední týdny prochází složitým obdobím, podle zakladatele a šéfa Lei Juna dokonce tím nejhorším od počátku v roce 2010. On sám přiznal, že kvůli tomu cítí naprosté vyčerpání, musel zrušit spousty jednání a cest, ale také se stáhl ze sociálních sítí.

Důvodů je hned několik a některé jsme popsali v dřívějších článcích. Šlo o kritiku nového updatu snižujícího výkon nejsilnější verze SU7 Ultra a také příplatkové kapoty, která nezlepšuje chlazení, jak firma slibovala. Nejzávažnějším důvodem je však nedávná nehoda sedanu SU7, při které na dálnici ve voze uhořeli tři studenti. Auto údajně jelo v autonomním režimu, což vedlo dokonce ke zpřísnění pravidel pro tyto systémy a jejich marketing v Číně. Ale také zpochybnilo kvalitu asistenčních a bezpečnostních systémů vozu, či bezpečnosti jeho baterie.

Nehody auto zjevně vyloženě přitahuje, protože každý týden se média a sociální sítě plní dalšími a dalšími fotkami a videi zničených SU7. To není nic neobvyklého u nových modelů, u SU7 to už ale trvá přes rok a případů jsou stovky až tisíce. K tomu patří i dřívější kauza s poddimenzovanými brzdami na standardních verzích SU7, které selhávaly na okruhu.

Hlavní příčinou nehod je pravděpodobně vysoký výkon, kombinovaný s dost chabými řidičskými schopnostmi tamních obyvatel. SU7 je navíc obzvláště populární mezi mladými lidmi a je jednou z nejlevnějších možností, jak se dostat k vysokému výkonu. Kritizováno ale bylo také naladění elektronické stabilizace a objevily se dokonce i vyložená selhání některých systémů.

Že nejde jen o efekt sociálních sítí dokládá fakt, že tamní pojišťovny začaly zvyšovat ceny pojištění SU7. A to opět vedlo k protestům majitelů sedanu, kteří se cítí být omezování na úkor méně schopných řidičů. Problémy se už podepsaly i na prodejích. Objednávky mezi březnem a dubnem padly o 55 % a nízká čísla pokračují i v květnu.

Jako by to nestačilo, sedan SU7 se v posledních dnech dostal do médií také kvůli kritice kvality. Ta přišla z China Automobile Quality Network, což je státem provozovaná platforma zaměřená na stížnosti majitelů na jejich vozy. Každý zaregistrovaný příspěvek je převeden na body, čím jich je více, tím je kvalita vozu horší.

A za první kvartál roku 2025 se SU7 stalo nejhůře hodnoceným vozem ve svém segmentu elektrických sedanů. Získalo 239 bodů, o 56 více než průměr třídy. Report bohužel nezmiňuje, jaké nejčastější závady či problémy majitelé hlásili. Spolu se Xiaomi se u konce žebříčku objevily také BMW i5, BYD Han, nebo Denza Z9GT. Trojice nejkvalitnějších je dle reportu GAC Hyptec GT, Voyah Passion a Avatr 12.

Video placeholder
Xiaomi SU7 C-NCAP Safety Test • Zdroj: C-NCAP

Zdroj: Carnewschina, Zdroj foto: Xiaomi, Zdroj videa: C-NCAP

Vstoupit do diskuze (33)