Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč se upouští od fyzických tlačítek? Sledujeme trendy, hájí se Němci

Dominik Kovář
Diskuze (41)

Široká automobilová veřejnost se proti digitalizaci interiéru bouří. Na častý dotaz, proč se vlastně automobilky tolik oblíbených fyzických tlačítek zbavují, se snažilo odpovědět BMW.

“Tak už došlo i na nás!”, mohli by si říct zákazníci automobilky z Bavorska, když zahlédli interiéry nejnovějších modelů BMW. Fyzická tlačítka ubývají a i tady vzniká na naprosto jednoduchá otázka: Proč? Na to se v BMW Technology Office USA snažili odpovědět viceprezident BMW Technology Innovation Peter Lehner a senior viceprezident Rudolph Bencker. 

Jde snad o zpětnou vazbu uživatelů, kterým fyzická tlačítka vadí, nebo jde o rozhodnutí BMW v souvislosti s digitalizací? „Provádíme uživatelské testování, abychom vše pochopili, nikoli z technického hlediska, ale z pohledu zákazníka,” řekl Lehner. 

„Snažíme se přijít na to, co je trend a co je skutečně relevantní pro náš produkt a také pro zákazníky. Děje se toho spousta, ale nemůžete dělat všechno. Musíte něco upřednostnit, abyste pochopili, co je důležité,” doplnil Lehnera Rudolph Bencker.

BMW pracuje na tom, aby zůstalo na špičce v oblasti technologií. K tomu jí pomáhá právě síť technologických divizí, ať už ta v USA nebo Mnichově či Šanghaji. Automobilka sleduje, které technologie jsou na vzestupu a dle nich rozhoduje, jaké funkce vyvíjet jako další.

Důležitou součástí budoucího vývoje je takzvaná gamifikace. S blížícími se autonomními vozidly BMW ví, že čas strávený uvnitř vozu bude důležitější než kdy předtím. Automobilce umožňuje gamifikace oslovit různé start-upy a inovátory. Takto vznikla i herní platforma AirConsole, která se ve vozech BMW nachází. 

To všechno se dá pochopit, ale opravdu musí automobilky upouštět od fyzických tlačítek? Na to Lehner ani Bencker nejsou schopni přímo odpovědět a nadále se drží toho, že BMW reaguje na to, co je zrovna v kurzu. 

Video se připravuje ...

Byť se s autonomním řízením kvůli nedořešené legislativě v jednotlivých zemích ještě trochu otálí, BMW vyvíjí své technologie a interiéry tomu uzpůsobené několik let dopředu. Automobilka chce mít zejména s modely Neue Klasse jistotu v tom, že jsou na takto velkou změnu připraveni. 

Ale kdo ví, takový Volkswagen u elektronických konceptů (ID.2) překvapil v interiéru přítomností fyzických tlačítek. Mají zpětnou vazbu od zákazníků, se kterou pracují. Pokud i BMW usoudí, že zpětná vazba zákazníků na fyzická tlačítka je dostatečně silná, určitě najdou i v digitální éře způsob, jak je do interiérů svých vozů vkusně implementovat. 

Dominik Kovář
Diskuze (41)

Doporučujeme

23. 12. 2023 17:15
Re: Jediným důvodem tohoto ""trendu"...
V tom teste to vychadzalo na niekolko sto metrov navyse, ktore vodic prejde bez toho, aby sa naplno venoval soferovaniu. Tolko k tej prinosnosi. Porovnavas svoje dojmy s realne nameranymi datami, pricom to trefny prispevok okomentujes ako primitiv ze tu niekto melie hovna, rovnako ako pri tvojich fantazmagoriach o drahsich diplayoch kde argumentujes ako spravny Pepa v krcme 'ja som videl kolko stoja diely, ja viem vsetko'. Asi si to pri tvojej jednoduchosti neuvedomujes, ale nevies nic a vobec nerozumies ako funguje supply chain a vyroba v automotive, len tu mudrujes lebo si niekde videl cenu jedneho dielu.
23. 12. 2023 17:14
Re: Ne trend ale úspora za každou cenu.
ok, asi si este vacsi blbec nez som si myslel, tu je hociaka diskusia zbytocna. Ostatne mi to malo byt jasne z tohoto tvojho vyroku:

'ak ja tě v tom necham. Ja viděl ceny jistych dilu a mam v tom docela jasno.'

Proste si pozries cenu displayu na ebayi a hned mas pred sebou celu analyzu nakladov a vynosov automobilky. Skus si uvedomit, ze tie ceny komponentov (hlavne rozdiely vacsi a mensi display) su zanedbatelne pri ostatnych nakladoch. Aj keby si mal rovno ceny od nakupcov z automobilky tak nevies ake su realne naklady na to auto, nehovoriac o cenach z ebayu. Nic v zlom ale toto je na blbca roka toto co si tu napisal.
Avatar - miromen
23. 12. 2023 17:03
Re: Ne trend ale úspora za každou cenu.
Ne pravě, že mimo tu realitu jsi ty a to uplně mimo.
Smiř se s tim že displej nerovna se sniženi nakladu vuči fyzickym tllačitkum. Pravě, že ja ty ceny komponent viděl a jsou vyrazně větši než nějaky panel s čudlama a kabelaž. Stejně tak s těma ŘJ jsi vedle jak ta jedle. Displeje jsou v autech, už davno jenže nejen, že ty větši nebo chceš li ve vyššich vybavach ti umožni větši funkcionalitu nebo jeji připadne dokodovani to u těch nižšich verzi nelze.
A tvoji logiku s BMW ani nebudu komentovat tohle je uplně o něčem jinem.
Prostě tahle utkvěla představa a šiřici se demence, nejsou čudle rovna se automaticky snižovani nakladu je mimo realitu.
23. 12. 2023 16:42
Re: Ne trend ale úspora za každou cenu.
Ale my sa tocime v kruhu kvoli tomu, ze si evidentne absolutne mimo realitu o tom kolko co stoji. To s tou vykonnejsou RJ mohlo platit tak pred 50 rokmi, nie teraz. Ludska praca vo vyrobe a logistike a pustene linky stoja neporovnatelne viacej, o com evidentne nemas ziadnu predstavu.

Myslis, ze RJ trebars z posledneho Passatu alebo BMW G30 nie je dost vykonna na to, aby poslala signal na vyhrievanie sedaciek a teda treba vykonnejsiu? Ved to je cisty nezmysel. Alebo zosilnenie hudby, ktora je aj pri fyzickych ovladacoch prepojena s infotainmentom. Aj tie ceny, co si videl su uplne mimo, kedze automobilka pri odberoch na tisice kusov ma trochu ine ceny ako ty a okrem toho, ako som uz spominal, aj pri tych fyzckych ovladacoch tam mas display, takze platis akurat zanedbatelny rozdiel za vacsi display, pricom usetris kopec penazi na montazi a jednoduchsom dodavatelskom retazci. To su realne naklady pri vyrobe interierov, nie nejakych zaendbatelnych 5 palcov navyse na displayi.

A to s tym priplacanim tiez nie je argument, jednak tie ovladace miznu skor medzigeneracne, (doplaca sa vacsinou iba za ten vacsi display bez zmeny na ovladani radia/sedaciek/klimy) a oktrem toho priplatok nemusi nutne znamenat vyssie naklady. Pri M2-ke doplacas za manual, podla tvojej logiky je asi drahsi nez automat.
Avatar - miromen
23. 12. 2023 12:32
Re: Jediným důvodem tohoto ""trendu"...
Hele ja s tim, žil vic než rok a největši rozdil byl v samotne koncepci toho ovladani. Prostě jde o něco docela odlišneho byť je to dosti podobne ovladani pravě telefonu či tabletu jen je to teď v autech.
Ale, že by mě to odvadělo od pozornosti či bych musel někde něco zdlouhavěji nastavovat, aktivovat to určitě ne. Ano v jednotlivostech ta reakčni doba určitě byla horši, ale rozhodně nejde o nějake vyznamne časy či prodlevy byť je mi jasne, že se bavime o zodpovědnosti na cestach. Naopak diky centralizaci a umistěni te dotykovky da se řict v idealni pozici byla i řada věci spiš přinosnějši. A jako celek to určitě nepovažuji za lepši řešeni jen to rozhodně nepovažuji za něco nepoužitelneho. A taky jsem zde dřivěji několikrat psal, že někdo s tim problem muže mit ne že ne. Bude rozdil, když k tomu posadiš někoho mladšihoa učenliveho a nebo někoho postaršiho s navykama tak bude předpoklad, že ten starši s tim bude mit pravděpodobně větši problem.