Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč se za manuál v BMW M2 připlácí? Neradostnou odpověď prozradil šéf BMW M

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Zatímco v minulosti byly manuální převodovky standard, dnes jde pro BMW M spíše o věc dědictví, za kterou je potřeba si připlatit.

Pokud jste někdy nakoukli do konfigurátoru BMW M2 druhé generace, možná už jste si také všimli, že výhodnější je verze se sportovní automatickou převodovkou, startující na částce 1.864.200 Kč. Kdo touží po puristickém zážitku s manuální převodovkou, musí si připlatit částku 13.546 Kč a jeho vůz bude startovat od 1.877.746 Kč.

V minulosti přitom bývalo zvykem dostat manuální převodovku ve standardu, zatímco za automat se připlácelo. Frank van Meel, šéf BMW M, ovšem v rozhovoru pro Car Throttle prozradil důvod. Vše se odvíjí od počtu vyrobených kusů, přičemž většina modelů divize BMW M míří k zákazníkům s automatem. Bez možnosti objednat manuál. V tom je jen pár modelů výjimečných.

Video se připravuje ...

Jak přitom van Meel uvedl v rozhovoru, pro automobilku znamená manuální převodovka větší úsilí, které ovšem po technické stránce ani nedává moc smysl. „Manuální převodovka je pomalejší, má vyšší spotřebu paliva a někdy také nižší maximální rychlost, takže vlastně z technického hlediska postrádá smysl.

Šéf sportovní divize dodal, že se jedná spíše o „záležitost dědictví“ a dnes je manuální převodovka nabízena jen proto, že ji někteří zákazníci prostě chtějí. „Měli jsme spoustu zákazníků, kteří říkali: ‚Chci jezdit na bestii a chci ukázat, že to umím, a potřebuji manuální převodovku‘," dodal van Meel. Zde si ovšem nemůžeme odpustit srovnání s Toyotou Supra, kde stejný typ zákazníků dostal manuál bez příplatku.

Jak už přitom začátkem léta prozradil Dirk Hacker, šéf vývoje v BMW M, manuální převodovky zde nebudou věčně.  Současná druhá generace BMW M2 by dokonce mohla být vůbec posledním modelem divize M, který bude klasický manuál nabízet. Naštěstí se však konec výroby očekává až na konci tohoto desetiletí.

Sluší se ovšem dodat, že konec manuálních převodovek není jen o rozhodnutí divize BMW M. Jde také o dodavatele, kterých rovněž ubývá. A nelze se divit, některé nové modely už zkrátka s manuální převodovkou vůbec nepočítají. A nejde jen o sportovní vozy.

Ondřej Mára
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
21. 9. 2023 13:34
Re: Re: Hlava XXII
QV má manual od Getragu ktorý používa aj BMW a tam je krúťák 600 či 650Nm. Zatiaľ to znáša fajn
Avatar - iudex
21. 9. 2023 12:17
Re: Re: Hlava XXII
Presne tak. Práve kvôli limitu tohto manuálu od ZF na 550 Nm má M3 s manuálom okresaný krútiak práve na tých 550 Nm, kdežto Competition (s automatom) má krútiak až 650 Nm.
21. 9. 2023 00:08
Re: kulturni dedictvi UNESCO
Skvělý nápad! A já bych do takového kulturního dědictví zařadil celá auta s normálním, čistě spalovacím motorem! 🙂 :-) :yes:
21. 9. 2023 00:08
Re: kulturni dedictvi UNESCO
Skvělý nápad! A já bych do takového kulturního dědictví zařadil celá auta s normálním, čistě spalovacím motorem! 🙂 :-) :yes:
21. 9. 2023 00:00
Re: Je to na pováženou,
Perfektně vystiženo! :-) :yes: