Prodej elektromobilů stoupl na pětinásobek, hybridů o 45 %
Prodej aut s hybridním pohonem od ledna do konce dubna stoupl o 45 procent na 3148 vozů, odbyt elektromobilů se zvýšil pětkrát na 1053 aut. Za růstem stojí rozšiřování nabídky kvůli snaze automobilek snižovat průměrné emise prodávaných modelů.
Mezi tzv. plnými hybridy, které se nemusí dobíjet ze zásuvky, obsadila první příčku Toyota s 1145 prodanými vozy. Následují Mazda a Mercedes Benz. Zvýšený zájem o hybridy u Toyoty zapříčinil celkový pokles prodejů o 12 procent na 2933 aut, když celý trh klesl o 26 procent.
"I přes obecně nepříznivou situaci jsme i na začátku roku dokázali potvrdit nastolený trend a zvyšovat svůj tržní podíl až na současných 5,1 procenta. S epidemií jsme si díky velkým skladovým zásobám dokázali poradit lépe než jiné značky. V květnu již vidíme oživení prodeje, které podle našich prognóz bude pokračovat i v dalších měsících," uvedl generální ředitel Toyoty ČR a SR Martin Peleška.
Prodej plug-in hybridů do zásuvky narostl 7,5krát na 543 vozů díky vstupu Škody Auto do segmentu s hybridním Superbem. Ten si pořídilo 335 zákazníků, což bylo nejvíce na trhu. Nejprodávanější značkou elektromobilů byla rovněž Škoda s elektrickým Citigo iV, druhá je Tesla se 185 vozy čistě na elektrický pohon, následuje Hyundai se 167 auty a dále BMW, Volvo a Volkswagen.
"Z alternativních paliv bylo registrováno více CNG vozidel a také automobilů s hybridním pohonem. Dubnové registrace významně poznamenala situace související s vyhlášeným nouzovým stavem. Jak elektromobily, tak plug-in hybridy si v absolutních číslech letošního roku v dubnu připsaly nejméně registrací," uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.
Celkem se za čtyři měsíce prodalo v Česku 60.873 nových osobních vozidel, což je meziroční pokles o více než čtvrtinu. Rekordní propad prodejů zapříčinila krize spojená s epidemií koronaviru.