Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej hybridů v Česku se letos zdvojnásobil!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 9. 12. 2017
27
Prodej aut na hybridní pohon kombinující spalovací motor a elektromotor se letos do listopadu meziročně zdvojnásobil na 2590 vozů. Stále tak ale tvoří jen necelé jedno procento celkového trhu s novými vozy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Prodej hybridních aut v Česku začal výrazně růst až v posledních třech letech. Do té doby se prodávalo řádově kolem 400 aut ročně. Například před pěti lety to bylo 438 vozů.

Nejprodávanější hybridní značkou je průkopník této koncepce, japonská Toyota, na ni připadá 72 procent hybridních vozů prodaných v Česku. Její prémiová značka Lexus má podíl dalších deset procent. První hybridní model Toyoty Prius se začal v Japonsku prodávat před 20 lety, 10. prosince. Byl to vůbec první elektrifikovaný vůz, který díky průkopnické hybridní technologii nebylo nutné dobíjet.

"Už téměř třetina prodaných modelů Toyoty v České republice jezdí na hybridní pohon a obliba této technologie neustále stoupá. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce téměř 90 procent. Toyota letos míří k více než dvěma tisícům prodaných hybridních vozů," řekl ČTK šéf českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

Na trhu ojetin je zájem o hybridní auta a elektromobily podle zástupců autobazarů AAA Auto spíše vlažný. "U hybridů zaznamenáváme každoročně lehký nárůst v prodejích, čisté elektromobily jsou v našich autocentrech stále spíše raritní záležitostí. Obecně platí, že u každé nové technologie chvíli trvá, než jí zákazníci začnou důvěřovat. Stejné je to i v tomto případě," uvedl provozní ředitel AAA Petr Vaněček.

Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a nízké provozní náklady a zároveň vysoká zůstatková hodnota. Hybridy se samy dobíjejí při brzdění, při kterém se vytváří energie, a není je tedy nutné už nijak zvlášť dobíjet.

Průměrný dieselový motor znečistí životní prostředí ročně zhruba 2,3 tuny emisí, hybrid jich vypustí asi o tunu méně. S palivem za 1000 korun ujede standardní auto ve městě kolem 400 kilometrů, hybrid až 1000 kilometrů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hybrid
Pepin42
| 15. 12. 2017
Taky nad ním uvažuji, že pořídím, zatím jen pokukuji, tak snad na jaře to dopadne :-)
prodeje nedosahují ani 4% ...
free78
| 10. 12. 2017
Zdá se, že toho netušíš víc. Emise o kterých se mluví je zcela vše, co projde výfukem ven. Ne jen jejich malá část, o které se zmiňuješ ty.
Avatar - Hammunasakra
širokým masám chvíľu trvá, kým pochopia...
Hammunasakra
| 10. 12. 2017
Spíš nepochopí [odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
širokým masám chvíľu trvá, kým pochopia...
Hammunasakra
| 10. 12. 2017
Panamera je normální auto = a tak jako je Auris hybrid super na příměstskej provoz a fakt v reálu zasere ovzduší trochu míň než obdobná nafta nebo tříválcová [odkaz] s turbem je zřejmě super Panamera hyrid = na jízdy mimo město :yes: :-)
širokým masám chvíľu trvá, kým pochopia...
tesnav
| 10. 12. 2017
Tak Panamera je trošku jiný level než běžná spotřební auta a navíc, podstatná je první věta čtvrtého odstavce z tvého odkazu.

Největší význam má hybrid ve městě, kde pokud to tvoří podstatnou část nájezdu, tak si můžu rovnou koupit nějakou malou svižnou mrchu a nemusím "šetřit" větším a dražším autem.

A pokud se bavíme o normálním kombi provoze, kde má větší auto obvykle opodstatnění, tak tam je na úrovni nižší střední reálná úspora hybridu proti podobně dynamickému benzínu asi tak 0,8 litru. Takže zanedbatelnych 0,25 Kč/km. Při cenovém rozdílu nového auta 25%, konkrétně Auris - 100 litru, Yaris - 80 litru. Ekonomická návratnost záporná.