Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej hybridů v pololetí stoupl o 174 procent na 11.063 aut

ČTK
Diskuze (24)

Prodej nových vozů s hybridním pohonem se v prvním pololetí zvýšil meziročně o 174 procent na 11.063 aut. Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly trojnásobně na 2187 vozů.

Naopak odbyt elektromobilů v porovnání s loňskem stagnoval na 1262 vozech, což je jen o osm více než loni. Vozy s plně nebo částečně elektrickým pohonem se na celkových prodejích nových aut v ČR podílely téměř 11 procenty. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nabídkou hybridních a elektrických vozů si automobilky snižují průměrné emise na flotily vyráběných vozů. Za překročení limitů jim v EU hrozí sankce.

V kategorii hybridů stále dominuje Toyota s 2702 prodanými vozy, následuje Ford s prodejem 1539 aut a třetí je Škoda Auto, která prodala 1292 octavií a superbů s hybridním pohonem. V kategorii plug-in hybridů byla Škoda se 774 vozy nejprodávanější.

Podíl hybridních pohonů na prodejích Toyoty v pololetí přesáhl 52 procent. "K našemu úspěchu přispěla také bezproblémová skladová dostupnost vybraných modelů a dostatečné výrobní alokace se standardní dodací lhůtou. Zájem o hybridy chceme v létě ještě podpořit edukativní kampaní," řekl ČTK generální ředitel Toyoty v ČR Martin Peleška.

Nejvíce elektromobilů prodala díky nástupu modelu Enyaq Škoda se 461 registracemi, následuje Volkswagen s prodejem 159 vozů a Tesla se 119 prodanými elektromobily. Podle šéfa českého zastoupení Škoda Jiřího Maláčka je téměř 100 prodaných enyaqů v červnu důvodem k optimismu, na rozdíl od váznoucích dodávek ostatních modelů kvůli chybějícím dílům. "Plán podpořit elektromobilitu u nás s vozem, který spojuje moderní, plně elektrický provoz s vlastnostmi, které nejen čeští zákazníci značky Škoda oceňují, je zatím na dobré cestě," dodal.

ČTK
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - Roman Horký
9. 7. 2021 22:00
Re: Všichni víme, že....
Patrně mu natrhnul zadek Prius :-) Dneska mě z vedlejší doháněl nějaký Passat. Piskaly mu gumy. Mě ne.
9. 7. 2021 21:20
Re: Všichni víme, že....
Vybral si si ale ze uplne najhorsi priklad. Skyactive je vsetko len nie jednoduchy motor. Ano turbo sa mu neposerie, ale to este nie je zaruka nai jednoduchosti ani spolahlivosti. A navyse skyactive voci HSD fakt nema co vycitat, este to HSD by som povedal bude jednoduchsie
Avatar - Mikesus
9. 7. 2021 17:35
Re: Všichni víme, že....
Něco si nastuduj. Čekal jsem, ze se ozveš zrovna ty. Víš co je delic výkonu? Je to planetove soukolí s 2 elektromotory, označováno jako ecvt. A jak ecvt zabíjí vykon? Pořád si to pleteš s variatorem. Těžko to bude převodovka, kdyz to nemá zadne převody, ale jako převodovka se to označuje pro technický nechapave jedince. Je to asi pro tebe překvapení, že to nemá ani jeden převod, co?
No já ti nevím, s těmi servisním náklady. Víš o tom, ze se ptát nemusíš a máš to veřejné na stránkách Toyoty. Děláš jen ze sebe blbce. Natrhla ti hybridni corolla na semaforech zadek co?
Avatar - hugino
9. 7. 2021 16:24
Re: Všichni víme, že....
A čo tak 2.0 atmo od Mazdy.Tá má kde turbo alebo dvojhmotu a takisto nemusí mať spojku a už vôbec netuším čo si myslel tou prevodovkou.To ako hybridy nemajú prevodovku ? A to hučiace eCVT čo zabíja výkon je čo ?Stačí sa spýtať čo stojí servisná prehliadka na Corollu 1.6 atmo a tú istú Corollu 1.8 alebo 2.0 hybryd.Už samotná cena auta je pri rovnakej výbave takmer o 1/3 vyššia a tie náklady sa ti ani za 10 rokov nevrátia.Takže hybrid je určite komplikovanejší ako atmosféricky motor.Porovnávaj atmosféru a nie turbo benzín alebo turbo diesel.
9. 7. 2021 16:22
Re: Všichni víme, že....
Ja mam lepsi, aktualne tyzden dozadu som pocul, ze ludia si kupuju PHEV aby to potom radsej iba tankovali, lebo sa im to nechce nabijat. Proste mentalni atleti musia este na to dozriet, alebo vymriet.