Prodej nových aut od ledna do dubna meziročně klesl o 9,4 procenta na 62.105 aut
Prodej nových osobních aut letos od ledna do konce dubna klesl meziročně o 9,4 procenta na 62.105 vozů, což je o čtvrtinu méně než v roce 2019. V samotném dubnu byl meziroční pokles více než pětinový. Oznámil to Svaz dovozců automobilů (SDA).
Na prvním místě je značka Škoda s 20.880 registrovanými osobními vozy, následují Hyundai s 6085 auty, Volkswagen s prodejem 4585 vozů, Toyota a Kia. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia (4513) před Škodou Fabia (4238) a Škodou Superb (2658).
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 42 procent. Z hlediska paliva vede benzín s 66 procenty trhu, podíl nafty tvoří 25 procent. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply proti loňsku o 43 procent na 11.471 kusů. Počet registrovaných elektromobilů vzrostl o třetinu. Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly pokles o 9,4 procenta na 5349 vozů. První je značka Renault s 830 registrovanými vozy, následují Toyota a Citroën. Prodej nákladních aut klesl o necelé procento na 2775 vozů. První je Volvo, druhý DAF a třetí Mercedes-Benz.
Prodej autobusů v uvedeném období klesl meziročně o 2,9 procenta na 467 vozů, v samotném dubnu však vzrostl meziročně o 13,5 procenta. První je domácí značka Iveco Bus se 194 registrovanými autobusy, následují Setra a SOR.
Kategorie motocyklů zaznamenala meziroční nárůst o 30 procent na 8065 strojů. První je značka Honda s 1445 registrovanými motocykly, následují CF Moto (721) a Yamaha (597).