Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje automobilů skupiny PSA v roce 2002

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
PSA prodalo na světě 3 267 000 kusů automobilů v roce 2002, oproti 3 132 800 ks za rok 2001. Při zaznamenaném celosvětovém poklesu automobilového trhu o 0,6 % rostla produkce skupiny PSA o 4,3 %.

Skupina výrobců PSA, tvořená především francouzskými značkami Peugeot a Citroën, je jedním ze světových koncernů vyrábějících automobily, který se snaží uspět v náročné konkurenci. Za posledních několik let jsme byli svědky mnoha fůzí (např. skupina VW) a problémů velkých producentů automobilů (v poslední době v tisku často komentovaná, špatná situace Fiatu) a zdá se, že i za těchto náročných tržních podmínek, byla počáteční fáze francouzské ofenzívy na evropských trzích úspěšná.

PSA prodalo na světě 3 267 000 kusů automobilů v roce 2002, oproti 3 132 800 ks za rok 2001. Při zaznamenaném celosvětovém poklesu automobilového trhu o 0,6 % rostla produkce skupiny PSA o 4,3 %, za pět let existence skupiny představuje nárůst prodejů dokonce 55,1 %.

Rok 2002 znamenal pro skupinu PSA Peugeot Citroën podíl na evropském trhu osobních a užitkových vozidel 15,5 % (proti 15,0 v roce 2001), což jí vyneslo druhou pozici mezi evropskými výrobci. Pro PSA jsou důležité užitkové automobily, protože skupina se stala v Evropě výrobcem číslo 1 právě v této kategorii, se 348 000 vozy a podílem 19,3 % na tomto trhu.

V osobních vozech je PSA na 2. místě mezi evropskými výrobci s 2 166 000 vozy a nárůstem prodejů ve výši 1,2 % proti roku 2001. To jí vyneslo tržní podíl 15,1 % (proti 14,4 %). V této bilanci hrají důležitou roli úspěšné modely Peugeot 206 a 206 SW, nový 307 (Auto roku 2002), Citroën C3 (úspěšný ve Francii a nejlepší dovážené auto roku v Japonsku) a MPV Xsara Picasso, C8 a Peugeot 807.

Neustálý růst poptávky po vznětových motorech v Evropě hraje do karet technologicky dobře připravenému koncernu. Motory HDi si vybralo celých 51% zákazníků skupiny PSA.

U nás zaujaly značky skupiny PSA 3. (Peugeot) resp. 7. místo (Citroën), když prodaly v minulém roce celkem 13727 automobilů. (podrobné výsledky prodejů v roce 2002 v ČR jsou )

Nejvyššího nárůstu prodejů mezi místními trhy se dočkala Čína s 86 600 vozy, z nichž 85 200 připadlo na značku Citroën. To je přírůstek 59 % proti roku předcházejícímu. Nejprodávanějšími vozy jsou Xsara Picasso a místní model Elysée. Od října 2002 spolupracuje skupina PSA s Dong Feng Motors, což by mělo v budoucnu přinést další nové úspěchy. Předpokládá se, že právě trh v Číně má největší růstový potenciál a právě tam se soustřeďují investice velkých koncernů. Čína s 1,3 miliardou obyvatel je momentálně čtvrtým největším automobilovým trhem po USA, Japonsku a Německu. V minulém roce tento trh vzrostl o 55% (prodalo se více než 1 milion automobilů) a v roce 2005 by se tam mělo prodat celých 3,5 miliónu vozidel. Pozici na tamním trhu chce posílit i PSA rozšířením kapacit na 150.000 ks automobilů ročně v roce 2004.

V roce 2003 chce skupina PSA Peugeot Citroën prodat 3 350 000 automobilů a to i přes očekávaný 2%-ní pokles poptávky.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)