Prodloužený SsangYong XLV se vrací. Přebírá styl menšího bratra
SsangYong XLV je jakási „kombi“ verze malého SUV Tivoli. Na krátko vypadla z nabídky, už se však vrací, a to v modernizované podobě, po vzoru výchozího modelu.
SsangYong Tivoli je malé SUV nabízené korejskou automobilkou od roku 2015, od něhož byla o rok později odvozena také jeho prodloužená varianta XLV, s větším prostorem pro zadní cestující a objemnějším zavazadelníkem. Když tak loni dorazilo modernizované Tivoli, očekával se i facelift XLV. Místo toho ale vůz z nabídky nakrátko vypadl, aby uvolnil více prostoru pro novou generaci Koranda. Nyní se však XLV vrací, v modernizované verzi po vzoru výchozího Tivoli.
Právě s modernizovaným Tivoli inovované XLV sdílí svoji příď s jednoduše tvarovanými diodovými světlomety a přepracovaným nárazníkem. Nárazník se pak změnil také vzadu, který je naopak členitější.
Z Tivoli byl převzat také interiér, což znamená výrazné změny. Středový panel je nově koncipovaný, když se výdechy ventilace přesunuly ze stran obrazovky infotainmentu nad ni. Multimediální systém přitom využívá osmipalcovou dotykovou obrazovku a nechybí mu funkce Android Auto a Apple CarPlay. Digitální přístrojový štít má pak úhlopříčku 10,25 palce.
XLV však samozřejmě zůstává větší praktičnost oproti Tivoli. Oba vozy sice sdílejí rozvor náprav 2.600 mm, XLV má ale delší zadní převis, což znamená nejen více prostoru pro cestující vzadu, ale také objemnější zavazadelník. Ten nabízí objem 720 litrů. Pohodlí pasažérů pak zvyšuje možnost sklonu opěradla zadní lavice.
*S pohonem všech kol | ||
SsangYong XLV – srovnání rozměrů s bratrským Tivoli | ||
Model | SsangYong XLV | SsangYong Tivoli |
Délka (mm) | 4480 | 4225 |
Šířka (mm) | 1810 | 1810 |
Výška (mm) | 1646 | 1613 |
Rozvor (mm) | 2600 | 2600 |
Zavazadlový prostor (l) | 720 | 423 (327*) |
V tuto chvíli zatím známe pouze jedinou specifikaci modernizovaného XLV pro trhy mimo EU. Trochu překvapivě si na rozdíl od Tivoli ponechává atmosférickou benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 94 kW a točivém momentu 160 N.m, která je spárována buď s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Poháněná jsou přitom jen přední kola.
V zemích unie ale spíše očekáváme čtyřválec 1.5 GDI Turbo se 120 kW z modernizovaného Tivoli. Možností je i příchod tříválce 1.2 Turbo (94 kW), které Tivoli nabízí na vybraných trzích.
Jak to s nabídkou modernizovaného XLV bude, teprve uvidíme. Jisté každopádně je, že dorazí také na český trh. Šéf českého zastoupení SsangYongu Petr Škutina v nedávném rozhovoru potvrdil, že se inovované kombi verze Tivoli dočkáme v polovině příštího roku.