SsangYong Tivoli se dočkal tříválce. Je to nová základní varianta

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo
41 Fotogalerie
Diskuze (2)

Malé SUV jihokorejské značky bylo od loňského faceliftu dostupné s benzinovým čtyřválcem 1.5 GDI Turbo a turbodieselem 1.6 e-XDI. Nyní přichází nová základní verze.

SsangYong je na českém trhu takovým zjevením. Nabízí luxusní offroad Rexton nebo SUV s širokým výběrem kombinací motorů, převodovek a pohonů, což se v době stále přísnějších emisních norem stává stále méně častým řešením. Jenže i korejská značka musí reagovat na přísnější emisní normy, aby mohla v Evropě nadále prodávat. A tak chystá Korando na čistě elektrický pohon a malé SUV Tivoli nově nabízí s tříválcovým motorem.

V českém ceníku Tivoli nový motor zatím nenajdeme, v sousedním Německu už však nabízen je, a tak už tušíme, co od něj očekávat. Emisní pravidla jsou dnes neúprosná, automobilky musejí dosahovat co nejnižších flotilových emisí svých modelů, a tak je jen otázkou času, než se tříválce s obchodním označením 1.2 T-GDI dočkáme také u nás. Podle předběžných informací se tak stane na podzim.

Tříválec o objemu 1197 cm3 je v Tivoli naladěn na 94 kW při 5000 otáčkách, přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 230 N.m v pásmu 1750 až 3500 otáček. Agregát splňující samozřejmě emisní normy Euro 6d-TEMP je pak dostupný v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem přední nápravy, čímž dokazuje svoji roli základní motorizace. Zbývající jednotky lze pořídit i s automatem nebo pohonem všech kol.

Pohled do parametrů spotřeby pak dokazuje snahu motoru o snížení flotilových emisí. Hodnota 5,9 l/100 km dle kombinovaného cyklu je jasně nejnižší z benzinových motorů. Turbodiesel 1.6 E-XDI (100 kW) to ale s manuálem a dvoukolkou zvládá za rovných pět litrů na 100 km.

SsangYong Tivoli se prodává od roku 2015, do českého prodeje ale vstoupilo až loni, spolu s návratem značky na trh. Navíc krátce po uvedení prošlo modernizací, která inovovala jeho vzhled i techniku.

Vstoupit do diskuze (2)