SsangYong Tivoli se dočkal tříválce. Je to nová základní varianta
Malé SUV jihokorejské značky bylo od loňského faceliftu dostupné s benzinovým čtyřválcem 1.5 GDI Turbo a turbodieselem 1.6 e-XDI. Nyní přichází nová základní verze.
SsangYong je na českém trhu takovým zjevením. Nabízí luxusní offroad Rexton nebo SUV s širokým výběrem kombinací motorů, převodovek a pohonů, což se v době stále přísnějších emisních norem stává stále méně častým řešením. Jenže i korejská značka musí reagovat na přísnější emisní normy, aby mohla v Evropě nadále prodávat. A tak chystá Korando na čistě elektrický pohon a malé SUV Tivoli nově nabízí s tříválcovým motorem.
V českém ceníku Tivoli nový motor zatím nenajdeme, v sousedním Německu už však nabízen je, a tak už tušíme, co od něj očekávat. Emisní pravidla jsou dnes neúprosná, automobilky musejí dosahovat co nejnižších flotilových emisí svých modelů, a tak je jen otázkou času, než se tříválce s obchodním označením 1.2 T-GDI dočkáme také u nás. Podle předběžných informací se tak stane na podzim.
Tříválec o objemu 1197 cm3 je v Tivoli naladěn na 94 kW při 5000 otáčkách, přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 230 N.m v pásmu 1750 až 3500 otáček. Agregát splňující samozřejmě emisní normy Euro 6d-TEMP je pak dostupný v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem přední nápravy, čímž dokazuje svoji roli základní motorizace. Zbývající jednotky lze pořídit i s automatem nebo pohonem všech kol.
Pohled do parametrů spotřeby pak dokazuje snahu motoru o snížení flotilových emisí. Hodnota 5,9 l/100 km dle kombinovaného cyklu je jasně nejnižší z benzinových motorů. Turbodiesel 1.6 E-XDI (100 kW) to ale s manuálem a dvoukolkou zvládá za rovných pět litrů na 100 km.
SsangYong Tivoli se prodává od roku 2015, do českého prodeje ale vstoupilo až loni, spolu s návratem značky na trh. Navíc krátce po uvedení prošlo modernizací, která inovovala jeho vzhled i techniku.