Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Tivoli se dočkal tříválce. Je to nová základní varianta

David Bureš David Bureš 19. 5. 2020 • 21:32
41
2
Zobrazit náhledy (41)
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo

Malé SUV jihokorejské značky bylo od loňského faceliftu dostupné s benzinovým čtyřválcem 1.5 GDI Turbo a turbodieselem 1.6 e-XDI. Nyní přichází nová základní verze.

SsangYong je na českém trhu takovým zjevením. Nabízí luxusní offroad Rexton nebo SUV s širokým výběrem kombinací motorů, převodovek a pohonů, což se v době stále přísnějších emisních norem stává stále méně častým řešením. Jenže i korejská značka musí reagovat na přísnější emisní normy, aby mohla v Evropě nadále prodávat. A tak chystá Korando na čistě elektrický pohon a malé SUV Tivoli nově nabízí s tříválcovým motorem.

V českém ceníku Tivoli nový motor zatím nenajdeme, v sousedním Německu už však nabízen je, a tak už tušíme, co od něj očekávat. Emisní pravidla jsou dnes neúprosná, automobilky musejí dosahovat co nejnižších flotilových emisí svých modelů, a tak je jen otázkou času, než se tříválce s obchodním označením 1.2 T-GDI dočkáme také u nás. Podle předběžných informací se tak stane na podzim.

Tříválec o objemu 1197 cm3 je v Tivoli naladěn na 94 kW při 5000 otáčkách, přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 230 N.m v pásmu 1750 až 3500 otáček. Agregát splňující samozřejmě emisní normy Euro 6d-TEMP je pak dostupný v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem přední nápravy, čímž dokazuje svoji roli základní motorizace. Zbývající jednotky lze pořídit i s automatem nebo pohonem všech kol.

Pohled do parametrů spotřeby pak dokazuje snahu motoru o snížení flotilových emisí. Hodnota 5,9 l/100 km dle kombinovaného cyklu je jasně nejnižší z benzinových motorů. Turbodiesel 1.6 E-XDI (100 kW) to ale s manuálem a dvoukolkou zvládá za rovných pět litrů na 100 km.

SsangYong Tivoli se prodává od roku 2015, do českého prodeje ale vstoupilo až loni, spolu s návratem značky na trh. Navíc krátce po uvedení prošlo modernizací, která inovovala jeho vzhled i techniku.

Související články

Témata
Avatar - mariov8
20. 5. 2020 10:41
Re: Další mrňavej benzínovej nesmysl ...
Když mají postaven daňový systém tak, že tvrdě sankcionuje byť jenom středně veliké diesely... bratr tam žil, chtěl si tam koupit auto, po týdnu ho to přešlo... :-) Vydělával docela dobře, ale několik 1000 Euro na daních za auto každý rok je něco na co člověk odsud zvyklý není.
Avatar - WinDiesel
19. 5. 2020 11:57
Další mrňavej benzínovej nesmysl ...
… v docela velkém autě.
Skutečnost vidím tak na 8 litrech. Ale hlavně že je to homologované na 5,9 a to se počítá. :no:
Jako u PHEV - tam se nebojí homologovat na 1,4, potom to ani nenabíjejí a skutečnost je 8 až 10 na 100. :no:
90% PHEV v Holandsku není nabíjeno. :no: no hlavně že je to levné při koupi, díky dotacím a státním podporám. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku