Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Propadáky roku 2017: Která auta na českém trhu hlásí nejméně registrací?

David Bureš
Diskuze (31)
Volkswagen Scirocco, Ford Ka, Lexus CT i DS 5, to jsou automobily, které loni v Česku neměly na svém kontě ani dvacet registrovaných kousků.

Na českém trhu bylo loni podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 271.595 automobilů, což bylo vůbec nejvíce v historii. Vůbec nejúspěšnějším modelem byla Škoda Octavia, následovaná modely Fabia a Rapid. To už ale víme, o nejúspěšnějších modelech jsme vás už dopodrobna informovali v článku o výsledcích jednotlivých segmentů. Které vozy byly ale naopak ty nejméně úspěšné?

Když se podíváme do statistik SDA, najdeme hned třináct automobilů, které mají na svém kontě za rok 2017 jen jeden jediný registrovaný exemplář. Jenže nelze to vzít šmahem, že tyto vozy jsou ty nejméně úspěšné.

Hned tři z nich jsou sporťáky a supersporty – Ferrari F12, Ferrari GTC4Lusso a Maserati Gran Turismo, tedy vozy, jejichž prodeje se běžně počítají jen na pár kousků. Tři pochází od firmy Dangel, která se zabývá zakomponováním pohonu všech kol do dodávek Skupiny PSA, tedy rovněž víceméně kusová záležitost, a dvě jsou auta, která se teprve začínají prodávat – Jaguar E-Pace a Volvo XC40. Tu jednu registraci tak těsně stihly ještě před začátkem letošního roku. Jedno jediné registrované Suzuki S-Cross je pak zvláštní chyba statistik SDA, auto je v nich jinak stále evidováno pod označením předchůdce SX4. V kolonce Suzuki SX4 přitom najdeme za loňský rok 937 registrovaných aut. Volvo V70 se pak už přestalo vyrábět v roce 2016, a tak šlo jen o doprodej skladů.

A tak nám tu zbývá Alpina 3, model střední třídy od dvorního úpravce BMW, Lexus LS, velká limuzína japonské značky, a Volkswagen Scirocco, sportovně střižený hatchback, který se loni přestal vyrábět.

Pojďme ale dále, přeskočme další dvě díla od firmy Dangel a Ford Ka, které se přestalo vyrábět už v roce 2016, a tak šlo jen o doprodej posledních tří kusů, a jsme u Volva S60 Cross Country. Pouhopouhé tři registrované kusy naznačují, že oplastovaný zvýšený sedan se na českém trhu moc neuchytil.

Moc úspěšný rok to nebyl ani pro britský velký sedan Jaguar XJ, tři registrace je meziroční pád z třinácti kusů. Konkurenční BMW 7 přitom mělo za loňský rok 202 registrací. Stejně tak pozvolna klesá zájem o stařičkou Alfu Romeo MiTo, v roce 2016 měla na svém kontě sedm evidovaných kousků, loni to bylo ještě o dva méně.

Jen několik registrovaných kusů Fiatu Fiorino nebo Volkswagenu Crafter dokazuje, že tyto modely hrají prim v registracích dodávek. Italská malá dodávka má v užitkové kategorii do dvou tun za loňský rok 124 registrací, Crafter při sečtení jednotlivých váhových kategorií hned 732 registrací.

Český trh v roce 2017: Automobily s nejnižším počtem registrací
Poř.ModelRegistrace 2017 [ks]Registrace 2016 [ks]
1.-9.Alpina 312
1.-9.Dangel Berlingo10
1.-9.Dangel Jumper10
1.-9.Dangel Partner10
1.-9.Jaguar E-Pace10
1.-9.Lexus LS14
1.-9.Suzuki S-Cross128
1.-9.Volvo XC4010
1.-9.Volvo V70130
10.Dangel Jumpy20
11.-13.Dangel Expert30
11.-13.Ford Ka321
11.-13.Volvo S60 Cross Country37
14.Jaguar XJ413
15.-16.Alfa Romeo MiTo57
15.-16.Maserati Quattroporte59
17.-18.Fiat Fiorino731
17.-18.Volkswagen Crafter740
19.Lexus CT86
20.Audi A81263
21.-22.Citroën C4 Aircross1342
21.-22.Subaru Impreza130
23.Kia Stinger140
24.Volkswagen T-Roc150
25.Maserati Ghibli1629
26.-27.DS 31829
26.-27.DS 51836

I na některých dalších příčkách nalezneme automobily, které se teprve začaly prodávat před koncem roku, a tak je nízký počet registrací logický. Konkrétně mluvíme o Subaru Impreza, Kii Stinger nebo Volkswagenu T-Roc. Lexus CT takový případ není, na trhu už je dlouho, osm registrací je sice málo, zároveň je to ale o dva více než o rok dříve. Audi A8 pak dvanácti registracemi dokazuje, že čekalo na příchod letošní nové generace.

Ještě se v krátkosti podívejme na registrace z kategorie sportovních automobilů. U nich je sice obvyklé jen pár registrovaných kusů, přesto v některých případech tak málo evidovaných kousků může překvapit.

Vezměte si třeba Toyotu GT 86. Ta hlásí za rok 2017 jen dva registrované kousky, zatímco sesterské Subaru BRZ za stejné období má na svém kontě 47 kusů a je tak jedno z nejprodávanějších modelů této třídy. Ani tři kusy Audi TT nejsou moc, stejně jako čtyři Opely Cascada.

Český trh v roce 2017: Sportovní automobily s nejnižším počtem registrací
Poř.ModelRegistrace 2017 [ks]
1.-4.Ferrari F1218
1.-4.Ferrari GTC4Lusso11
1.-4.Maserati GranTurismo17
1.-4.Volkswagen Scirocco15
5.-7.Audi A5 Cabrio25
5.-7.Audi R827
5.-7.Toyota GT8621
8.Audi TT36
9.-10.BMW 6 Cabrio45
9.-10.Opel Cascada49
11.-12.Alfa Romeo 4C58
11.-12.Mercedes-Benz SL514
13.-14.BMW 6 kupé616
13.-14.Lexus RC69
15.Lexus LC70
16.-17.Audi A3 Cabrio81
16.-17.Ferrari California85
18.Ferrari 488915
19.Porsche Boxster119
20.Jaguar F-Type1218
21.BMW i81413
22.-24.Porsche Cayman1511
22.-24.Mercedes-Benz SLC1530
22.-24.Nissan GT-R158
25.Porsche 911 Cabrio1712

David Bureš
Diskuze (31)
1. 2. 2018 08:30
cena
Asi to bude tim, ze plno lidi na ty auta nova nema. A take plno tech aut si koupi vylozene fanousci znacky, problem je, ze kdyz ten model se dela 2-3 roky, tak kdyz si ten clovek koupil hned auto zezacatku, kdy model vysel, tak ho nebude menit hned po 2 letech za novy :-) tyhle statistiky jsou o nicem :-) jako vzdy
1. 2. 2018 05:08
Re: S- cross
Nám je to jedno, uvedeš omyl a ještě máš tu drzost odkázat na jakési vysvětlivky.
1. 2. 2018 05:07
Kdo může stát za článkem...
...s tak hloupým názvem? Bureš nezklame.

Propadáky nazve vše, bez ladu a skladu, kdo se kdy začal, přestal vyrábět, auto za 20Ok nebo za 10m, všechno jedno.

Ty to vedeš... ;-\
31. 1. 2018 17:10
Re: S- cross
Ani článok ani príspevky, čo ty vlastne čítaš?
31. 1. 2018 10:44
Re: MiTo
mito je starý model a stojí kopec prachov, to je celé. Je osobité, ale buď mali ísť s cenou dole alebo urobiť aspoň poriadny fejslift.