Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provedení MTX Komfort bylo nejluxusnější verzí felicie. Podívejte se, kolik stála úprava

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Škoda Felicia, která letos slaví 25. narozeniny, existovala v mnoha verzích a speciálních edicích. A některé z nich neměl na svědomí přímo výrobce.

Některé speciality totiž vznikaly u různých úpravců, například u firmy MTX (bývalý Metalex). Ta z felicie dokázala udělat nejen kabriolet, ale nabízela i ostřejší provedení MTX Sport s vyšším výkonem či oplastovanou a zvýšenou MTX Country, jakéhosi prapředka dnešních Scoutů.

Stejná společnost však také uměla felicii změnit v luxusnější auto. Výsledek se mohl rovnat s oficiální výbavovou verzí Laurin & Klement, vzhledem k cenám a rozsahu úprav je však přece jen exkluzivnější.

Verze MTX Komfort nabízela především výrazně luxusnější interiér, do něhož se nastěhovala spousta kůže a imitace dřeva. Dvoubarevné kožené čalounění sedadel vyšlo na 20.203 Kč, stejný materiál, opět ve dvoubarevné kombinaci, se však dostal i na výplně dveří - za 9.521 Kč.

Druhým výrazným prvkem v kabině byla imitace dřeva, jež byla k dispozici jako polep palubní desky (za 2.928 Kč) a sdruženého přístroje (1.000 Kč). Stejný motiv se nacházel na autorádiu s přehrávačem a odnímatelným panelem (za 9.301 Kč).

Vše doplňoval dřevěný volant za 4.000 Kč.

Z funkční výbavy lze jmenovat kupříkladu střešní okno s roletkami za 6.260 korun, centrální zamykání s imobilizérem a dálkovým ovládáním za 11.917 korun nebo elektrické stahování všech oken s automatickým uzavíráním za 20.711 Kč.

Ovšem nejdražší položka v ceníku, který jsme našli na webu skoda-virt.cz, se týká exteriéru. Za 27.040 Kč jste mohli mít spodní ochranné obložení v barvě karoserie a přední kulaté mlhovky.

V MTX se současně snažili, aby felicia vypadal sportovněji. Firma proto nabízela snížení tlumičů (4.012 Kč), 14palcové disky kol (17.568 Kč) či spoilery v barvě karoserie (10.500 Kč). A podívala se dokonce na motor - k dispozici byla úprava hlavy, sacího a výfukového potrubí, úprava řídící jednotky a nárůst výkonu o 5 kW (12.096 Kč).

Z ranku zvýšení komfortu během jízdy je delší čtvrtý a pátý převod (5.675 Kč), aby motor nedělal ve vyšších rychlostech hluk, a tlumící vložka přední kapoty (650 Kč).

Seznam úprav však byl ještě delší, kompletní ceník z roku 1996 najdete v galerii. Jen pro ilustraci, průměrná měsíční mzda v roce 1996 činila 9.825 Kč.

A kdybyste třeba věděli o někom, kdo felicii MTX Komfort vlastní, dejte nám v diskuzi vědět.

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - JFK
27. 3. 2020 20:07
Re: Moc hezká vykrádačka
V čem je stejný?
31. 10. 2019 09:32
Moc hezká vykrádačka
Oceňuji autorův smysl pro originalitu a tak vůbec.
Prakticky stejný článek vyšel na Autíčkáři 18. října.
Skvělá novinářská práce.
https://www.autickar.cz/…z-vyrobni-linky/
30. 10. 2019 20:33
Odpad
Už v té době bylo vidět co za póvl a nýmandi jsou MTX za laciný přestavby a imitace dřeva polepy na palubce si účtovali nehorázný prachy a karma je postihla..skončili v řiti!!!! :no:
30. 10. 2019 07:52
Rychle a zbesila ČSFR
Proste si ujel vsem a ve stylu! :D
30. 10. 2019 07:16
nejvíc terfné je asi tohle
https://www.youtube.com/watch?…