Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provozní zisk automobilky Škoda loni vzrostl o téměř 31 procent

redakce AUTO.CZ
Diskuze (103)
Provozní zisk automobilky Škoda Auto se loni zvýšil o 30,9 procenta na 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy Kč).

K růstu přispěla zejména optimalizace nákladů a pozitivní mix objemu prodeje a nabídky produktů, uvádí se ve zprávě, kterou dnes zveřejnila mateřská skupina Volkswagen. Tržby se zvýšily o 9,8 na 13,7 miliardy eur (370,2 miliardy Kč).

Škoda už dříve uvedla, že loni dodala zákazníkům rekordních 1,127.700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici.

Volkswagen v dnešním sdělení také poznamenal, že Škoda loni oslavila 25 let ve skupině Volkswagen. Za tu dobu se podle německého podniku rozrostla z regionálního v mezinárodně úspěšného výrobce a nabízí ucelenou řadu modelů, od malých vozů Citigo po velký model Superb. Nejnovějším přírůstkem je SUV Kodiaq.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27.000 lidí

Škoda Auto začala své nové SUV Kodiaq montovat na Ukrajině

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto začala v minulém týdnu montovat nové SUV Kodiaq také na Ukrajině, v závodě společnosti Eurocar v Solomonovu. Předtím ho vyráběla pouze ve východočeských Kvasinách. V nejbližších dnech zároveň bude Kodiaq uveden na ukrajinský trh. ČTK to řekl mluvčí Škoda Auto Tomáš Kubík. V Solomodovu montují škodovky od roku 2002.

Automobilka se podle Kubíka v současnosti plně koncentruje na zavádění nového SUV na další trhy. "V blízké budoucnosti rovněž plánujeme zahájení výroby modelu Kodiaq v Číně," dodal Kubík.

Škodovka letos vyrobí ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku zhruba 70.000 vozů, v dalších letech o 5000 více. Z dosud získaných objednávek vyplývá, že nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style. V únoru zaznamenala firma dalších 1300 objednávek na nové SUV.

Kodiaq je nejnovějším a největším modelem mladoboleslavské automobilky. Nabízí při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky volitelné třetí řadě sedadel má jako první Škoda až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW. Model se bude vyrábět i v Číně, která je největším odbytištěm automobilky.

Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1,127.700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Ve východní Evropě firma prodala 35.100 vozů, meziročně o 7,2 procenta více. V Rusku vzrostl prodej o 0,7 procenta, firma tam dodala zákazníkům 55.400 vozů. Letos v únoru zaznamenal ukrajinský trh nárůst o takřka 94 procent, v Rusku zvýšila Škoda prodej o 4,6 procenta na 4300 aut.

Ve třech českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zaměstnává zhruba 27.000 lidí, z toho 2000 cizinců. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (103)
28. 3. 2017 14:08
Re: jedno je jiste
Hochu žiješ v bludu. Skokový navýšení věku dožití je hlavně zásluhou lepších léků, které tu za socíku nebyly. Tím to ale hasne. Doktoři lepší nejsou spíš horší a je jich v přepočtu na pacienta míň, takže mají míň času se ti věnovat. Jsou přetížený a celková péče stojí za ho-vno. Nesmyslně se ruší nemocnice a ty zbývající nezvládají pojmout tolik pacientů, takže to funguje podle jednoduchý rovnice seš mladej přežiješ seš starej a sám se nevyléčíš, tak máš smůlu. Přivezou tě polomrtvýho do nemocnice, ale nemají tě jaksi kam umístit, tak máš smůlu jeď si umřít domů.
Avatar - Hammunasakra
17. 3. 2017 07:18
Re: jedno je jiste
Skokový navýšení věku dožití po roce ´89 už proběhlo, teď už to pujde pomalu nicméně vyhlídky sou docela dobrý [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
16. 3. 2017 23:00
Re: jedno je jiste
Jj bohužel vim = já teda moje rodina zase využíváme příbuzný v Rakousku :-)

Tady se z finančních důvodů používaj předevšim generika = no skoro jenom generika :-|

Posun zdravotnictví od dob socialismu je obří, zaostání za státama bejvalý západní Evropy nebo Austrálie = prostě vyspělejšíma státama furt velký

Je tu velkej prostor pro šetření v systému ale základ sou jako obvykle prachy = rakouský stejně jako určitě i to australský pojištění a vůbec peníze v systému je násobek našeho. No a my bysme chtěli za míň peněz to samý

Zatim tady přechod do normálu de strašně pomalu [odkaz]
Třeba narozdíl od sousedního Německa nebo Rakouska tu pojišťovny odmítaj platit celostní medicínu = i když už dávno víme že to je ta správná cesta. Je o tom i docela slušnej seriál [odkaz] :-)
Avatar - praděda7
16. 3. 2017 22:54
Re: jedno je jiste
S těma lékama je to stále tristní. Já si svoje vyzkoušená antibiotika musím vozit z Austrálie. Zde nejsou dostupná. A to se týká, jak jsem se dozvěděl, i řady dalších léků. ;-\
Avatar - Hammunasakra
16. 3. 2017 22:46
Re: jedno je jiste
Těch 10-20 let je samozřejmě věštění = ale trochu zmatený dohánění nedostatečnýho VŠ vzdělání z dob socíku který přešlo až do absurdit typu práva v Plzni apod. se pomalu uklidňuje možná už dokonce uklidnilo. Momentálně počet i kvalita nejspíš směřujou do odpovídajícího normálu = teda snad :-)

Pak až to bude nějakou dobu trvat můžeme myslet na kvalifikovanější práci a nebejt jen montovnou = do tý doby to sou hlavně kecy. Silicon Valley prostě nevznikne za 10 let = chce to čas a dostatek nebo spíš přebytek špičkovejch odborníků. A to my zatim prostě nemáme

Každej politik má plný řeči keců o učitelích atd. před volbama = neni problém dát prachy do základního školství. Tahle vláda přibrala úředníky a náklady dělaj asi 100 mld. ročně. Máme na tisíc obyvatel skoro 2 násobně víc úředníků než sousední Polsko = tam je obrovskej prostor dát ty prachy na rozumější věci = třeba do toho školství