Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prozkoumali jsme letištní techniku: Na úklid má maximálně půl hodiny!

Prozkoumali jsme letištní techniku
Kolona letištní techniky uklidí přistávací dráhu zpravidla za dvacet minut
Prozkoumali jsme letištní techniku
Prozkoumali jsme letištní techniku
31 Fotogalerie
Diskuze (0)

Letiště nabízí vozidla, která člověk nikde jinde nenajde. Na několik z nich jsme se na tom ruzyňském podívali. A zvlášť na ta, která se starají o udržování přistávací plochy.

V areálu Letiště Václava Havla Praha se objevujeme v hektické době: dosedají tu nejrůznější zahraniční delegace, jež míří na pražský summit Evropského politického společenství. Čili se všude mihotají bodyguardi, policisté a obecně panuje zvýšená kontrola. V perfektní kondici musí být rovněž přistávací plocha – první místo, s nímž se vrcholní státníci v Česku setkají. Právě její údržbu má na starost Pavel Rejlek, manažer údržby ploch, který nás po důkladné bezpečnostní kontrole vede do temperovaných hal: do míst, kde speciální auta a stroje hnízdí.

Absolutní čistota

Nejeden se tu cítí jako v Americe. „Máte pravdu – stroje jsou zpravidla větší, než jste zvyklí třeba u silničářů,“ přitakává Pavel Rejlek. Což platí hned pro první žlutou bestii, model Boschung Jetbroom 9600. „Tady se bavíme o stěžejním stroji na úklid ploch v zimě, především drah a pojezdového systému. Vpředu má osmimetrovou radlici. Když ji řidič sklopí do pracovní polohy, včetně koštěte a ‚ofuku‘ disponuje záběrem pět a půl metru,“ vysvětluje nám Rejlek. Elementární popis fungování je následující: radlice vpředu si nahrne sníh z toho nejhoršího, načež mezi nápravami se dostává ke slovu rotační koště, které přistávací plochu a spol. téměř dočistí. Poslední zbytky vloček doladí „ofuk“, jenž plochu doladí k dokonalosti.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi