Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prozkoumali jsme letištní techniku: Na úklid má maximálně půl hodiny!

Tomáš Hadač
Diskuze (0)

Letiště nabízí vozidla, která člověk nikde jinde nenajde. Na několik z nich jsme se na tom ruzyňském podívali. A zvlášť na ta, která se starají o udržování přistávací plochy.

V areálu Letiště Václava Havla Praha se objevujeme v hektické době: dosedají tu nejrůznější zahraniční delegace, jež míří na pražský summit Evropského politického společenství. Čili se všude mihotají bodyguardi, policisté a obecně panuje zvýšená kontrola. V perfektní kondici musí být rovněž přistávací plocha – první místo, s nímž se vrcholní státníci v Česku setkají. Právě její údržbu má na starost Pavel Rejlek, manažer údržby ploch, který nás po důkladné bezpečnostní kontrole vede do temperovaných hal: do míst, kde speciální auta a stroje hnízdí.

Absolutní čistota

Nejeden se tu cítí jako v Americe. „Máte pravdu – stroje jsou zpravidla větší, než jste zvyklí třeba u silničářů,“ přitakává Pavel Rejlek. Což platí hned pro první žlutou bestii, model Boschung Jetbroom 9600. „Tady se bavíme o stěžejním stroji na úklid ploch v zimě, především drah a pojezdového systému. Vpředu má osmimetrovou radlici. Když ji řidič sklopí do pracovní polohy, včetně koštěte a ‚ofuku‘ disponuje záběrem pět a půl metru,“ vysvětluje nám Rejlek. Elementární popis fungování je následující: radlice vpředu si nahrne sníh z toho nejhoršího, načež mezi nápravami se dostává ke slovu rotační koště, které přistávací plochu a spol. téměř dočistí. Poslední zbytky vloček doladí „ofuk“, jenž plochu doladí k dokonalosti.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Tomáš Hadač
Diskuze (0)

Doporučujeme