Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Průměrná cena ojetin vzrostla na 205.600 Kč. Přitom roste i jejich nájezd

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Podíl vozů s cenou do 100.000 korun klesl o šest procentních bodů, naopak podíl dražších aut nad 300.000 Kč stoupl o dva procentní body.

Průměrná cena ojetých aut letos do září vzrostla meziročně o 15.000 korun na 205.600 Kč. Dvě pětiny aut se prodaly za sumu mezi 100.000 a 200.000 Kč. Vyplývá to ze statistiky společnosti Cebia.

Méně se letos prodávaly vozy s cenou do 100.000 korun, jejich podíl klesl o šest procentních bodů na 20 procent. Naopak podíl dražších aut nad 300.000 Kč stoupl o dva procentní body na 21 procent a vozy s cenou od 200.000 do 300.000 korun tvořily 19 procent, tedy o tři procentní body více než loni.

Vzrostl počet najetých kilometrů udávaných při prodeji, a to meziročně o 18.000 kilometrů na 179.000 km. "Tato změna může mít dvě příčiny. Do ČR se dovážejí stále starší ojetiny, které mají více najeto, a statisticky tak zvyšují průměrné číslo u všech ojetých aut. Další možnou příčinou je, že více prodejců již přiznává skutečný vyšší stav najetých kilometrů," uvedl mluvčí Cebie Jan Dryák. Podotkl, že stočených vozů jsou stále zhruba dvě pětiny.

Na rozdíl od trhu nových aut jsou vozy z druhé ruky prodávané převážně s dieselovými motory. Jejich podíl ve třetím čtvrtletí se proti předchozímu kvartálu zvýšil o dva procentní body na 61 procent.

V ČR se v letošním roce prodalo 7,5 procenta vozidel bez platné STK. Pro zákazníky to znamená, že nesou finanční zátěž následného provedení STK a kontroly emisí, ale především nesou riziko, že vozidlo těmito kontrolami neprojde a budou muset na své náklady uvést vozidlo do požadovaného stavu.

Nejprodávanějšími ojetinami byly škodovky. Celkově vede Octavia před Fabií. Následuje VW Passat, Ford Focus a VW Golf. Dlouhodobě se zvyšují prodeje korejských značek. Kia Ceed je na deváté pozici a Hyundai i30 na desátém místě. Počet nabízených ojetých aut na českém trhu se letos do září meziročně zvýšil o více než dvě procenta na 820.000 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
22. 10. 2017 23:42
-
Takže už i bohatší přecházejí na ojetý auta, se jim nedivim =), nový je předraženost
20. 10. 2017 09:36
Re: Přesvšechnu hysterii
Ahoj zdraví tě vidlák. Nemám sice TDI, jezdím v benzínu 16 let starém splňující EURO 4. Na úplně nové auto bohužel prostě nemám. Mám spoustu přátel co jsou na tom stejně - děti, bydlení, hypotéka. Taky jim už jaksi moc peněz navíc nezbývá. Rozpočty mají napnuté. Díky devizovým intervencím ČNB v roce 2013 zmizely mladé ojetiny pryč. Kupovali je němci, slováci, ukrajinci atd. Od té doby uplynuly 4 roky. Nová auta od té doby hezky zdražila. Bohužel růst mezd, který nastal v poslední době to zdražení zatím u mě nedohnal. Jen pro zasmání v roce 2011 kámoš koupil Oktávii TDI (rok 2002) za 110 000, loni ji prodal za tu samou cenu.
20. 10. 2017 06:47
Re: Přesvšechnu hysterii
Přijde mi, že moderní diesely díky SCR a podobným blbostem reálně smrdí hůř než ty staré, které člověka naplní těmi pevnými částicemi, které mu ucpou plíce :-!
20. 10. 2017 06:45
Re: Nájezd
Jo. Ne, že by bazarníci přiznávali nájezd, ale stáčejí už na trochu vyšší čísla, protože moderní interiéry díky "katování kostů" už prostě vypadají hrozně po 200-300 tisících, který některý auta najedou za pár let.

Osobně mě překvapilo, jak vypadá interiér naší jedničkové octávky (jedné z posledních tour) při necelém čtvrt milionu km a jak vypadjí interiéry toho, co se nabízí s nájezdem pod 200.
Buď s tím jezdí lidé jako prasata, nebo mají nějakou tělesnou vadu, že to auto tak zrajbují, protože většinu opotřebení jsem u nás ještě nezaznamenal.
Avatar - twistedTSD
19. 10. 2017 20:37
Re: Přesvšechnu hysterii
Děkuji za tvou dojemnou starostlivost, už jen občas zakašlu. ;-)