Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První čínský elektromobil v Evropě? Aiways U5 má všechna povolení a láká zajímavou cenou

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Prvním čínským elektromobilem na evropském trhu by se již v první polovině příštího roku mělo stát SUV Aiways U5.

Čínská automobilka Aiways, sídlící v Šanghaji, už prý získala všechna potřebná povolení i certifikace a tak by nic nemělo bránit jejímu oficiálnímu vstupu na evropský trh. Zahájení prodejů se pak očekává v průběhu druhého čtvrtletí příštího roku, jak prozradil spoluzakladatel značky Fu Qiang v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Vstup společnosti Aiways na evropský trh bude významným milníkem pro celý čínský automobilový průmysl, takže je jisté, že úspěch či neúspěch značky bude sledovat celá řada domácích konkurentů. „Věřím, že budeme první,“ uvedl Fu Qiang v rozhovoru. Ostatní čínské automobilky by podle něj měly být nanejvýš ve stádiu příprav, jak dodal pro Automotive News Europe.

Značce, která vznikla před necelými třemi roky, tak rozhodně nechybí sebevědomí. Zajímavostí přitom je, že výše zmíněný model U5 nabídne na domácím trhu teprve koncem tohoto měsíce. Automobilka ale zpětnou vazbu od svých domácích zákazníků pro vstup do Evropy potřebovat nebude.

Aby se ji totiž podařilo uspět v konkurenci zavedených výrobců elektromobilů na evropském trhu, přizpůsobila prý evropský model U5 potřebám a zvyklostem evropských zákazníků. Ty by přitom měly oslovit i zajímavé parametry a víc než příznivá cena.

Základní provedení modelu U5 má nabídnout dojezd až 460 kilometrů, pokud si ale zákazník připlatí za větší baterii, dojezd stoupne až na 560 kilometrů. Cena základního modelu by se přitom měla pohybovat od 25.000 euro (cca 638.000 Kč), což na elektrické SUV s délkou 4680 mm (cca velikost Audi Q5) rozhodně není špatné.

Největší obavy však panují okolo nedůvěry evropských zákazníků v čínské značky. Aiway však již od svého vzniku úzce spolupracuje se svým německým obchodním partnerem Rolandem Gumpertem, který je známým veteránem automobilového průmyslu. Joint venture Gumert Aiways pak funguje jako výzkumné a vývojové oddělení čínské značky v německém Ingolstadtu.

Video se připravuje ...

I když je většina našich techniků z Číny, říkáme, že jsme společností postavenou na německých technologiích,“ dodává Fu. Značka navíc věří, že by ji v očích zákazníků mohl pomoci i nedávný úspěch čínských společností prodávajících v Evropě spotřební elektroniku a mobilní telefony.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

13. 11. 2019 21:49
Re: Ber to jako hřebíček do rakve
Přesně jak říkáš mobil je kus elektroniky, ale auto je auto. Tam jde o život...
Avatar - palix
13. 11. 2019 07:07
Re: Ber to jako hřebíček do rakve
V autách s krídlami sme priekopníkmi my Slováci ;). Náš Aeromobil je síce totálny nezmysel, ale možno si ho niekto kúpi (Fantomas?).
Tiež by som si to čínske auto nekúpil. Pred pár rokmi som to síce hovoril aj o mobiloch... Ale autá sú autá. Ak budeme veľmi podporovať Čínu, naozaj skončíme v ich rukách.
12. 11. 2019 21:47
Re: Ber to jako hřebíček do rakve
Tak to good luck, nevím čemu tenhle paskvil může konkurovat :no: :D
Avatar - xxc
12. 11. 2019 21:40
Re: Ber to jako hřebíček do rakve
Ja by som si kludne kupil auto, aj keby sa volalo always :-) Keby bolo lacne a dobre. Konkurencia je motor inovacii, uz sa tesim na europske automobilky.
Avatar - xxc
12. 11. 2019 21:35
Re: Ber to jako hřebíček do rakve
urcite lepsie, ako africku nezamestnanost a chudobu :-)