Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské elektromobily míří do Evropy, dva prototypy čeká 14.231 km dlouhá cesta

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 7. 2019
25
17
Zobrazit náhledy (25)
Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5 Aiways U5

Zatímco dříve se evropské automobilky nažily prosadit v Číně, nyní se pomalu dostáváme do bodu, kdy se čínské automobilky snaží uspět v Evropě. A využívají k tomu zajímavé marketingové tahy.

Skvělým příkladem je automobilka Aiways, sídlící v čínské provincii Ťiang-si, jež by se ráda stala první značkou, která evropským zákazníkům nabídne čínské elektromobily. A prvním modelem by se měl stát elektrický crossover U5, se kterým už jsme se mohli setkat na letošním autosalonu v Ženevě.

Statická prezentace je však pouze jedna strana mince, podstatně zajímavější by totiž měla být velkolepá výprava dvou elektromobilů U5 z Číny do Evropy - po vlastní ose. A pokud by se výprava skutečně zdařila, mohlo by se jednat o nejdelší trasu z bodu A do bodu B, jakou kdy elektrický automobil zdolal. Trasa, která má kopírovat slavnou „Hedvábnou stezku,“ by totiž měla měřit okolo 14.231 kilometrů.

Jejím výchozím bodem by se již v polovině července mělo stát město Čchang-an, hlavní město provincie Šen-si, které je považováno za čínský začátek Hedvábné stezky a kde v minulosti docházelo k obchodům, kulturním výměnám a také ke komunikaci mezi Čínou a Evropou. Do cíle by měla posádka dorazit zhruba v září tohoto roku.

Značka Aiway tak přišla se skutečně zajímavým nápadem, který v sobě kombinuje odkaz minulosti, příslib budoucnosti a v neposlední řadě také skvělou prezentaci technických parametrů a schopností crossoveru U5. Během cesty si totiž posádky dvou vozů budou muset poradit s nespočtem nabíjení, nástrahami počasí, různou kvalitou silnic i odlišnou elektrickou infrastrukturou.

Aiways se zkrátka chystá na cestu, která bude velmi náročná a vůz by měla prověřit ve všech ohledech. Až se ale U5 dostane na evropské trhy, což by se mělo stát zhruba v dubnu příštího roku, zákazníci už budou vědět, s čím mohou skutečně počítat.

Zatím totiž automobilka mluví o parametrech, které znějí až překvapivě dobře. Crossover U5 totiž slibuje prémiovou kvalitu výroby, dojezd 460 km na jedno nabití, bohaté možnosti konektivity a v neposlední řadě i vysokou bezpečnost. Na tom by se ostatně mělo podílet i nové hliníkovo-ocelové šasi MAS (More Adaptable Structure).

360p720p1080p

Výroba elektrického crossoveru U5 bude probíhat v závodě Šang-Žao (provincie Ťiang-si), do kterého automobilka investovala 1,7 miliardy Euro. V první fázi chce automobilka produkovat okolo 150.000 automobilů ročně, v druhé fázi se však počítá s rozšířením závodu a zvýšením produkce zhruba na dvojnásobek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Re: Re: "evropské automobilky nažily prosadit v Číně"...
| 14. 7. 2019
...ktorý zrovna u teba permanentne absentuje. :-!
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Do Europy toho uz z Ciny mierilo...
| 14. 7. 2019
Tak ho pošlime do nejakej záhrady, nech z neho je aspoň nejaký úžitok.
Avatar - CICERO
Re: "evropské automobilky nažily prosadit v Číně"...
| 13. 7. 2019
i 2x ale budeš muset pou žit sravý rom-um... :D :P
Re: Jsem se lekl
| 13. 7. 2019
Škoda, že nemám čas... jinak byl projel stejnou cestu se svým benzínem 1.4 59kW... a spočítal bych, kolik času které auto strávilo na cestě a kolik "doplňováním energie".
To by náhodou bylo krásné srovnání!
Při tomhle přejezdu bych asi za 5 litrů nejel... takže odhaduju, že bych potřeboval tankovat asi 19x.
Pokaždé tak 3 minuty... dobře neřešme detaily - řekněme, že bych strávil celkem asi hodinu tankováním...
;-)
"evropské automobilky nažily prosadit v Číně"...
| 13. 7. 2019
Prosím vás... má to něco společného se slovem nahý?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku