Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další čínská automobilka míří do Evropy. Aiways představí svá díla v Ženevě

Stanislav Kolman
Diskuze (15)
Na evropský trh si brousí zuby další automobilka z Číny. Značka Aiways se představí na ženevském výstavišti, kde ukáže své SUV a sporťák na methanol.

Značka Aiways je další čínskou společností, která se chce pokusit prosadit na automobilovém trhu v Evropě. Novinářům a potenciálním zákazníkům se představí na březnovém autosalonu v Ženevě, kde ukáže sportovní vůz Nathalie a elektrické SUV U5, jež má být cenově dostupnější konkurencí Audi e-tron či Mercedesu EQC.

Cenovka ale není to jediné, čím chce Aiways evropské zákazníky zaujmout. Slibuje také vysoce inovativní konstrukce karoserie, které z vozů značky dělají „nejbezpečnější a technologicky nejmodernější výrobky na rychle se rozvíjejícím automobilovém trhu“.

Společnost v roce 2017 založil generální ředitel Gary Gu a prezident Samuel Fu. Aktuálně v podniku pracuje přes 1100 zaměstnanců v oblasti výzkumu a vývoje či výroby baterií. Model U5 se stane prvním masovým produktem značky a má být velmi podobný konceptu elektrického SUV, který automobilka představila na loňském autosalonu v Pekingu.

Vedle SUV se na stánku ukáže také zmiňovaný sporťák Nathalie. Ten podle všeho zvládá stovku za 2,5 sekundy a maximální rychlost se šplhá přes 300 km/h. Zajímavostí je fakt, že auto nesází na čistě elektrický pohon, ani alternativu v podobě vodíku. Má sice palivové články od dánské firmy Senergy, do nich se ale plní směs vody a methanolu.

Zatímco evropské značky se svými posledními produkty snaží zalíbit čínským zákazníkům, Aiways se netají tím, že tohle auto vzniká primárně pro evropské zájemce. Pokud vše klapne, dost možná bude tenhle vůz (minimálně z části) vznikat v Německu, přičemž export bude probíhat také do Číny.

Výrobce prozrazuje, že má vzniknout několik stovek těchto vozů, avšak použité technologie šroubují cenu k deseti milionům korun. Tvůrci nicméně věří, že se ji časem podaří snížit obdobně jako u elektromobilů.

Stanislav Kolman
Diskuze (15)
Avatar - karoque
30. 1. 2019 00:01
Re: klony zautoci, trend je jasny
Koleje na Hedvábné stezce netřeba. Neboj, oni Číňani si časem zvládnou postavit montovnu, kde se bude dělat 20h denně pro změnu za trochu piva nedaleko od nás.
29. 1. 2019 18:39
Re: Always
Always All days >:D :yes:
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2019 15:21
Re: klony zautoci, trend je jasny
el. SUV nio ES8 a jeho interier [odkaz] ... podla mna ze je to cinske auto ho prezradi len to logo znacky na volante.. takze pohoda... takuto kabinu by kludne znieslo uz kazde europske auto ... dokonca mi toto pride uz na pohlad proste lepsie ako nejake udajne premiove volvo a pod...
Avatar - DaewooMaster
29. 1. 2019 14:12
Re: klony zautoci, trend je jasny
Včera jsem tu koukal na 30 nejprodávanějších aut světa za rok 2018 a 2 byly čínské (Wuling Hongguang a Haval H6).
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2019 14:09
Re: klony zautoci, trend je jasny
Hlavně mi přijde, že se Čína přestává stávat zemí, kde se dělá 20 hodin denně u pásu za hrst rýže.