Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Lamborghini Asterion

David Bureš
Diskuze (6)
Novinka ze Sant´ Agaty kombinuje retro prvky s moderní technikou. Přestože působí umírněně, uvnitř tepe divoké srdce.

Lamborghini se letos v Paříži vrací ke kořenům. Koncept Asterion sice nabízí tu nejmodernější techniku (auto je plug-in hybridem), zároveň ale v jeho designu najdeme prvky odkazující na historické modely značky.

Zatímco minulá léta byla u Lamborghini ve znamení hran, nyní podle všeho přichází čas oblin. Prezident automobilky Stephan Winkelmann přiznal, že designéři v současnosti hledají směr, kam by se design aut značky mohl posunout. Trend zavedený Huracánem přichází s oblinami, kterých je na Asterionu ještě více než u aktuálního babylamba. Nový koncept tak nepřipomíná legendární Countach jako poslední modely značky, ale o generaci starší Miuru.

V designu Asterionu najdeme ale i další jemné odkazy na slavná auta z historie Lamborghini. Ostatně šéfdesignér značky Filippo Perini dříve přiznal, že historické vozy značky má v oblibě a rád na ně jemně odkazuje. Třeba chladicí otvor na střeše Asterionu evokuje periskop prvního Countache, stejně tak kola, loga automobilky na boku karoserie zase připomínají Diablo. Když už jsme u znaku s rozzuřeným býkem, musíme zmínit netradiční prvek v podobě jeho průhledného pozadí.

Karoserie je ztvárněná v modrém laku Blu Elektra, který zvýrazňuje křivka auta. Odstín se ale ke značce příliš nehodí, navíc nápadně připomíná modrý lak Race pro Škodu Fabii III. Nebylo tedy lepší zvolit k „zelenému“ plug-in hybridu spíše zelený lak, třeba šťavnatý Verde Mantis z Huracánu?

Základem Asterionu je Huracán. Zatímco zvenku by to nenaznačil asi nikdo, oba modely se liší jako den a noc, v kabině konceptu je to ale jasně patrné. Z nynějšího babylamba pochází základ palubní desky. Bílo-hnědé kožené čalounění ale opět odkazuje na historické vozy.

Sedačky jsou v Asterionu uloženy výše než u ostatních modelů značky, což usnadňuje nastupování a zvyšuje pohodlí – ostatně koncept není supersportem (i přes svoji siluetu), ale gran turismem. Tedy Lamborghini jej neoznačuje jako gran turismo, ale jako hyper cruiser. Kabina je obecně prostornější – Asterion je vyšší než aktuálně prodávané modely značky.

Lamborghini Asterion by podle nás bylo zajímavým doplňkem současného portfolia značky, alespoň by se automobilka skutečně vrátila ke svým kořenům – prvním sériovým vozem bylo gran turismo 350 GT. Větší smysl bude asi dávat i zákazníkům, kteří jsou zvyklí na to, že Lamborghini nabízí supersporty. A těm má tento hyper cruiser výrazně blíže než zvažované SUV vycházející z konceptu Urus.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - The Spešl Uan
4. 10. 2014 18:41
Re: Zakulacený
Přesně! Lambo musí mít jednolitou karoserii bez jakýchkoli prohybů, atd.. Na to je tu Ferrari, viz třeba Ferrari LaFerrari. To je zkřivené úplně všude. Lambo musí mít ostře řezanou jednolitou karoserii.
3. 10. 2014 20:46
Re: Jako pecka, zkuste se podívat
Nespamuj to tady :-!
3. 10. 2014 20:25
Jako pecka, zkuste se podívat
Jako pecka, zkuste se podívat na (spam: odkaz byl smazán redakcí) a řekněte co si o tom myslíte. Vaše komentáře a názory by mohli být i docela zajímavé..:-):-)
3. 10. 2014 19:56
Re: Zakulacený
Já v tom vidím Miuru. Současný Lamba jsou na mě až moc hranatý.
Za mě :yes:
3. 10. 2014 18:10
Zakulacený
Je to moc zakulacený na to aby to byla Lambo ;-\