První dojmy: Lamborghini Asterion
Lamborghini se letos v Paříži vrací ke kořenům. Koncept Asterion sice nabízí tu nejmodernější techniku (auto je plug-in hybridem), zároveň ale v jeho designu najdeme prvky odkazující na historické modely značky.
Zatímco minulá léta byla u Lamborghini ve znamení hran, nyní podle všeho přichází čas oblin. Prezident automobilky Stephan Winkelmann přiznal, že designéři v současnosti hledají směr, kam by se design aut značky mohl posunout. Trend zavedený Huracánem přichází s oblinami, kterých je na Asterionu ještě více než u aktuálního babylamba. Nový koncept tak nepřipomíná legendární Countach jako poslední modely značky, ale o generaci starší Miuru.
V designu Asterionu najdeme ale i další jemné odkazy na slavná auta z historie Lamborghini. Ostatně šéfdesignér značky Filippo Perini dříve přiznal, že historické vozy značky má v oblibě a rád na ně jemně odkazuje. Třeba chladicí otvor na střeše Asterionu evokuje periskop prvního Countache, stejně tak kola, loga automobilky na boku karoserie zase připomínají Diablo. Když už jsme u znaku s rozzuřeným býkem, musíme zmínit netradiční prvek v podobě jeho průhledného pozadí.
Karoserie je ztvárněná v modrém laku Blu Elektra, který zvýrazňuje křivka auta. Odstín se ale ke značce příliš nehodí, navíc nápadně připomíná modrý lak Race pro Škodu Fabii III. Nebylo tedy lepší zvolit k „zelenému“ plug-in hybridu spíše zelený lak, třeba šťavnatý Verde Mantis z Huracánu?
Základem Asterionu je Huracán. Zatímco zvenku by to nenaznačil asi nikdo, oba modely se liší jako den a noc, v kabině konceptu je to ale jasně patrné. Z nynějšího babylamba pochází základ palubní desky. Bílo-hnědé kožené čalounění ale opět odkazuje na historické vozy.
Sedačky jsou v Asterionu uloženy výše než u ostatních modelů značky, což usnadňuje nastupování a zvyšuje pohodlí – ostatně koncept není supersportem (i přes svoji siluetu), ale gran turismem. Tedy Lamborghini jej neoznačuje jako gran turismo, ale jako hyper cruiser. Kabina je obecně prostornější – Asterion je vyšší než aktuálně prodávané modely značky.
Lamborghini Asterion by podle nás bylo zajímavým doplňkem současného portfolia značky, alespoň by se automobilka skutečně vrátila ke svým kořenům – prvním sériovým vozem bylo gran turismo 350 GT. Větší smysl bude asi dávat i zákazníkům, kteří jsou zvyklí na to, že Lamborghini nabízí supersporty. A těm má tento hyper cruiser výrazně blíže než zvažované SUV vycházející z konceptu Urus.